غلبه بر لکه های پوستی

امروز با پیشرفت چشمگیر در تکنولوژی مراقبت های پوستی، رها شدن از شر لکه های امکان پذیر شده است. لکه های پوستی در اثر عواملی مثل کک و مک، افزایش سن و آفتاب سوختگی ایجاد می شوند

غلبه بر لکه های پوستی
امروز با پیشرفت چشمگیر در تکنولوژی مراقبت های پوستی، رها شدن از شر لکه های امکان پذیر شده است. لکه های پوستی در اثر عواملی مثل کک و مک، افزایش سن و آفتاب سوختگی ایجاد می شوند. آکنه، اگزما و برخی از بیماری های پوستی یا تغییرات هورمونی نیز در پیدایش لکه های پوستی مؤثر هستند. از طریق روش های زیر، می توان به جنگ این لکه ها رفت:
-هیدروکینون یک ترکیب روشن کننده است که در کرم های پوستی یافت می شود. کرم های معمولی حاوی دو درصد هیدروکینون هستند، در حالی که کرم های لکه بر حاوی چهار درصد از این ماده می باشند. گاهی متخصص پوست، کرم دست سازی تجویز می کند که حاوی بیش از ده درصد هیدروکینون است. برای عاید شدن بهترین نتیجه، باید از این نوع کرم همراه با کرم لایه بردار استفاده کنید. این آسان ترین و کم هزینه ترین روش برای لکه برداری پوستی محسوب می شود.
-فرآورده های گیاهی زمانی کاربرد پیدا می کنند که پوست دچارحساسیت نسبت به هیدرکینون است. ویتامینC، سویا و ریشه شاه توت به عنوان لکه برهای ملایم در نظر گرفته می شوند. عصاره شیرین بیان خالص نیز یک لکه بر طبیعی است. برای کسب بهترین نتیجه، باید این مواد را همراه فرآورده های لایه بردار مورد استفاده قرار دهید.
-در صورتی که متخصص صلاح بداند، می توانید از تکنیک های لایه برداری پوستی و لیزر درمانی بهره مند شوید.
-گاهی ممکن است جراحی برای لکه برداری ضرورت پیدا کند. برخی از لکه های پوستی خطرناک هستند و باید به سرعت از طریق جراحی برداشته شوند. بنابراین توصیه می شود که مراقب هرگونه تغییرات مانند رشد، حساسیت، تحریک پذیری یا خونریزی لکه های پوستی باشید. خوب است بدانید که با افزایش سن، لکه های پوستی نمایان می شوند و این جای نگرانی ندارد. البته اگر از پوست خود در برابر نور مستقیم خورشید مراقبت کنید، احتمال نمایان شدن لکه های پوستی کاهش پیدا می کند.
منبع: نشریه راه زندگی-ش288
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان