دکودیزاین/ اتاق میهمان، ترکیب هماهنگی از چیدمان و میهمان‌نوازی

خانه‌های نه چندان بزرگ ما این روزها دیگر مانند گذشته‌های نه چندان دور، شاهد میهمان‌هایی که به قصد بیش از چند ساعت ماندن آمده‌اند نیست و شاید به همین دلیل است که هنگامی که در چنین موقعیتی قرار می‌گیریم دوست داریم که بهترین خود را در میزبانی ارائه دهیم. اتاقی که برای میهمانانمان حاضر می‌کنیم یکی از وجوه پررنگ این توجه و میهمان نوازی است.

دکودیزاین/ اتاق میهمان، ترکیب هماهنگی از چیدمان و میهمان‌نوازی

اگر شما متولد دهه‌ها‌ی 70 ،60 و قبل از آن باشید احتمالا هنوز به خوبی روزهای پرجنب و جوش و شلوغ خانه‌هایتان را بخاطر می‌آورید، روزهایی که تقریبا تمام آخر هفته و تعطیلات، حداقل یکی دو میهمان در خانه داشتیم و گاهی اوقات این میزبانی تنها محدود به چند ساعت و یک روز نمی‌شد. بی‌شک یکی از تفاوت‌های اصلی زندگی امروز ما با آن روزها، کاهش چشمگیر رفت و آمدهای فامیلی و محدودتر شدن ارتباطات است. اهمیت بیش از حد و وابستگی ما به خلوت شخصی‌مان را می‌توان یکی از دلایل این امر دانست، به طوری که اکثر ما ترجیح می‌دهیم برای خوابیدن اتاق جداگانه‌ای داشته باشیم و یا نهایتا آن را با یک فرد شریک شویم. اگرچه مساحت و شرایط اکثر خانه‌های امروزی اجازه‌ی داشتن اتاق مجزایی برای میهمانانمان را نمی‌دهد، ولی اگر جزء دسته‌ای هستید که این امکان برایتان فراهم است و یا قصد دارید چند شب اتاق یکی از افراد خانه را در اختیار میهمانی بگذارید، می‌توانید تنها با رعایت این چند نکته‌ی ساده یک اتاق کاملا ایده‌ال به وجود بیاورید و نهایت میهمان‌نوازی و نکته‌سنجی خود را نشان دهید. 

ساعت‌های رومیزی

اگرچه امروزه بسیاری از افراد گوشی‌های موبایل خود را جایگزین ساعت‌های زنگدار برای بیدار شدن و  چک کردن زمان کرده‌اند، اما هنوز هم قرار دادن یک ساعت کوچک رومیزی، به شرطی که صدای آن در طول شب آزاردهنده نباشد، می‌تواند برای بسیاری کارآمد و حتی لازم باشد.

ساعت رومیزی

 

آباژورهای کنار تخت

استفاده از آباژورهای کنار تخت علاوه بر اینکه با روشن کردن فضای اتاق به میهمانتان اجازه می‌دهد که بعد از خاموش کردن چراغ در این فضای ناآشنا به راحتی به تخت خود بازگردند، برای شب‌ زنده‌داران نیز این امکان را فراهم می‌کند که قبل از خواب موبایل خود را چک کنند و یا کتاب مورد علاقه‌ی خود را بخوانند. 

اتاق خواب 

 

قرار دادن آینه در اتاق

شاید کمتر کسی بتواند ادعا کند که برای بیرون رفتن از منزل قادر به آماده شدن بدون استفاده از آینه است؛ پس هرگز قرار دادن آینه‌‌‌ای هرچند کوچک را در اتاق فراموش نکنید تا میهمان‌تان مجبور نباشد برای لباس پوشیدن و یا آرایش کردن با وسایلش دور خانه بگردد.

آینه قدی

آینه کوچک

 

حوله و پتوهای اضافه

اینکه شما در اتاق میهمانتان یک حوله‌ی تمیز، پتوی اضافه و دمپایی راحتی بگذارید نشان دهنده‌ی توجه و دوراندیشی شماست. این وسایل را در قسمتی از اتاق و به شکلی قرار دهید که به راحتی در معرض دید باشند. استفاده از سبد‌ها برای این منظور، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد چراکه علاوه بر اینکه آن‌ها را کاملا در دسترس قرار می‌دهد می‌تواند بازی رنگ و بافت‌ زیبایی را به وجود بیاورد.

باکس حوله

سبد حوله

 

آماده کردن تخت خواب 

یکی از چیزهایی که در داشتن خوابی راحت در طول شب تاثیرگذار است استفاده از پتو و بالشت متناسب با عادت‌هایمان است؛ بنابراین برای میهمانتان فضایی را مهیا کنید که چنین شرایطی داشته باشد. اگر بخواهید تخت را مانند یک فرد حرفه‌ای آماده کنید بعد از انداختن ملافه‌ روی تخت، روی آن را با روتختی بپوشانید و یک پتوی ضخیم‌تر نیز در قسمت پایین تخت بگذارید و کار خود را با قرار دادن چند بالشت با اندازه‌های مختلف تمام کنید.

اتاق خواب

اتاق خواب

 

میان وعده‌های کوچک

قرار دادن مقداری تنقلات مانند میوه‌های تازه، شکلات، بیسکوییت یا شیرینی، نهایت میهمان‌نوازی شما را نشان خواهد داد و دیگر نیازی نیست که میهمان شما بین وعده‌های غذایی و یا آخر شب که احساس گرسنگی می‌کند به شما مراجعه کند.

تنقلات


میوه

 

دعوت به آرامش با یک کتاب خوب

وجود چند کتاب کوچک و یا مجله برای کسانی که به مطالعه‌ی قبل خواب عادت دارند و یا ترجیح می‌دهند به جای سرگرم بودن با گوشی هوشمند خود به روش‌های آرامش‌بخش‌تر و قدیمی‌تری رجوع کنند، بسیار خوشایند خواهد بود. در هرصورت در تعطیلات هیچ چیز نمی‌تواند به اندازه‌ی آرامش و رهایی از استرس‌های همیشگی، هرچند برای مدت اندکی، دلپذیر باشد.

اتاق خواب

کتاب در اتاق خواب

 

پرده‌های ضخیم

معمولا افراد در تعطیلات تمایل دارند که صبح‌ها مدت بیشتری در تخت بمانند؛ بنابراین بهتر است از پرده‌هایی استفاده کنید که قابلیت تنظیم نور را داشته باشند. این پرده‌ها به افراد اجازه می‌دهند که صبح‌ها و یا بعد از ظهرهای طولانی تابستان در فضای تاریک ایجاد شده خواب راحتی داشته باشند. پرده‌های زبرا و دراپه از نمونه‌هایی هستند که این امکان را برای شما فراهم می‌کنند.

پرده ی اتاق خواب

اتاق خواب مهمان

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان