لیست بهترین انیمه‌های ترسناک ـ قسمت سوم

• سرزمین عجایب مرد مرده ۲۰۱۱ DEADMAN WONDERLANDاین انیمه یک ماجراجویی ترسناک از ابتدا تا به انتهای آن است

• سرزمین عجایب مرد مرده 2011 DEADMAN WONDERLANDاین انیمه یک ماجراجویی ترسناک از ابتدا تا به انتهای آن است. در ابتدای داستان این‌طور به نظر می‌رسد که یک انیمه معمولی درباره زندگی مدرسه‌ای یک دانش‌آموز است اما ناگهان تمام کلاس توسط فردی عجیب با لباس و زرهی پوشیده از خون و با نیشخندی بر لب منفجر شده و تمام دانش‌آموزان تکه‌تکه کرده و می‌کشد به‌جز پسری به نام گانتا ایگاراشی. گانتا به‌عنوان تنها بازمانده از این ماجرا تحت بازجویی قرار گرفته و مجرم شناخته شده، محکوم به اعدام می‌شود. او به زندان بزرگ پارک مانندی به نام “سرزمین عجایب مرد مرده ” منتقل می‌شود؛ جایی سراسر وحشت و مرگ.
هر اپیزود از این سریال حداقل دارای یک صحنه است که باعث می‌شود سر خود را برگردانید و تمام بدنتان منقبض شود و از میزان خشونت و سبعیتی که می‌بینید دچار درد جسمانی شوید. قتل عام ابتدای داستان در کلاس درس خود به اندازه کافی خوفناک و خون‌بار است اما وحشت زمانی شدت می‌گیرد که در جلسه دادگاه ویدئویی دروغین و تقلبی از این صحنه نشان داده می‌شود. این ویدئو با جزئیاتی تهوع‌آور، صحنه‌های پر قساوت از جنایت را نشان می‌دهد که شامل تجاوز به یک مرده هم می‌شود. این تازه شروع داستان است، ازاینجا به بعد خون و مرگ در میدان کشتار زندان و بعدتر در رینگ مبارزات زیرزمینی به شکل اکستریمی خشونت‌بارتر می‌شود. چیزی که به وحشت داستان هرلحظه اضافه می‌کند، ماهیت بیمارگونه و آزاردهنده اکثر کاراکترهای انیمه است. بخصوص که تعدادی از این قاتلان بچه‌هایی با رفتاری کودکانه هستند که باعث می‌شود پشت شما از وحشت بلرزد.
• پاراسیت: قاعده کلی 2014 تا 2015 PARASYTE -THE MAXIMفکر نمی‌کنم هیچ لیستی از فیلم‌ها یا انیمه‌های ترسناک بدون داشتنِ تایتِلی درباره وحشت بیگانه‌های فضایی و تسخیر و دگرگونی بدن کامل باشد. «پاراسیت» با دارا بودن وحشت فیزیکی، تهاجم بیگانگان و آدم‌خواری به‌راحتی جایگاه خود را در این لیست تقبل می‌کند.
داستان در جهانی اتفاق می‌افتد که بیگانه‌های فضایی به نام پاراسیت (انگل) به سیاره زمین آمده‌اند. آن‌ها در تاریکی و سکوت حرکت می‌کنند و علاقه شدیدی به تغذیه از گوشت انسان دارند. این موجودات شبیه به کرم برای بقای خود، شروع به غلبه بر انسان‌ها به‌وسیلهٔ وارد شدن به بدن میزبان از طریق دهان، بینی، گوش و یا پوست و سپس اتصال و تغذیه از مغز انسان‌ها شدند. آن‌ها پس از آلوده کردن قربانیان، می‌توانند پتانسیل فیزیکی میزبانشان را به حداکثر برسانند و همچنین خود را به هر شکلی درآورند به طور مثال؛ هیولایی با دندان‌های غول‌پیکر، انواع سلاح‌های برنده به جای دست و یا شبیه به موجودی شیطانی دارای بال؛ اما اکثر آن‌ها ترجیح می‌دهند اهداف کشنده خود را در پشت چهرهٔ انسان‌های معمولی پنهان کنند. شخصیت اصلی داستان پسری 17 ساله به نام شینیچی ایزومی است که با پدر و مادرش در توکیو زندگی می‌کند. در شبی، یکی از این موجودات به نام میگی، سعی می‌کند از طریق گوش وارد بدن شینیچی شود، اما به دلیل اینکه او هدفون بر روی گوش داشت موفق نمی‌شود. او فقط موفق می‌شود به دست راست شینیچی غلبه کند و قادر به کنترل کامل او نمی‌شود. در ادامه داستان، شینیچی و میگی یاد می‌گیرند که چگونه با یکدیگر همزیستی کنند. این اتفاق او را تبدیل به ترکیبی از هر دو موجود (انسان و بیگانه) می‌کند که هر دو توانسته‌اند شخصیت و خرد خود را حفظ کنند.
بااینکه این انیمه از روی یک مانگای قدیمی متعلق به سال‌های 1988 تا 1995 ساخته شده اما تصویرپردازی آن کاملاً معاصر است. باوجود حجم زیادی از آدم‌خواری و خون، این انیمه ترسناک به همچنین به بررسی چندین مسئله عمیق مربوط به اخلاقیات در زندگی می‌پردازد.
• مونونوکه 2007 MONONOKE«مونونوکه» داستان یک داروفروش را دنبال می‌کند که در مقابله با چندین خطرِ فرا طبیعی قرار می‌گیرد. این داستان‌ها در دوره‌ی “اِدو ” روی می‌دهد (بخشی از تاریخ دوران پیشا مدرن ژاپن که از 1603 تا 1868 میلادی را در برمی‌گیرد)، دوره‌ای که 4 طبقه اجتماعی وجود داشت که بازرگانان (ازجمله داروفروشان) در پایین‌ترین رده و سامورایی‌ها در بالاترین رده قرار داشتند. داروفروش از استفاده از روح‌های غیرطبیعی (مونونوکه) در مبارزات سخت عبائی ندارد حتی گاهی اوقات به شکل کامل آن‌ها را تخریب می‌کند. علاوه بر این او به شکل مؤثری از دانش خود درباره موجودات فرا طبیعی استفاده می‌کند تا ارواح را دفع کند تا اینکه او حقیقت درباره دلایل وجود و شکلشان را بفهمد. او تا زمانی که به شکل کامل از این حقایق آگاهی نیابد نمی‌تواند آن‌ها را تطهیر کند.
این انیمه با سبک بصری متفاوت و داستان‌های عمق شکل کاملاً متفاوت و تازه‌ای را وارد انیمه‌های ژانر وحشت کرده است. چیزی که این مجموعه را حتی بیشتر قابل‌توجه می‌کند، محدودیت‌های روایی است که این انیمه به خود تحمیل کرده تا هر قسمت آن را کامل منحصربه‌فرد کند. تنها نقطه اتحاد هر بخش شخص داروفروش است و تلاشش برای از بین بردن هر یک از مونونوکه ها با کشف فرم، حقیقت و تأثر وجودی آن‌ها. هر چیز دیگری از کاراکترهای فرعی گرفته تا چگونگی کشف اطلاعات لازم توسط او در هر قسمت کاملاً یگانه منحصربه‌فرد است.
• شیکی 2010 SHIKIروستایِ سوتوبا مکانی چنان کوچک و دورافتاده است که حتی به بزرگراه هم وصل نشده. یک روز جسد سه نفر پیدا می‌شود که هیچ دلیل منطقی برای مرگشان وجود ندارد. اُزاکی توشیو تنها دکتر روستا با وجود اینکه مردد است، با این موضوع همچون یک رویداد عادی برخورد می‌کند؛ اما هنگامی که این مرگ‌ها ادامه پیدا می‌کند توشیو متوجه می‌شود که روستا مورد حمله خون‌آشام‌ها قرار گرفته است.
«شیکی» یکی دیگر از نمونه‌های ست که ثابت می‌کند داستان‌های خون‌آشامی می‌توانند خوب از آب دربیایند. برخلاف دیگر انیمه‌های ژانر خون‌آشامی «ومپایر نایت» Vampire Knight یا «بلاد +» Blood+ به سرمنشأ داستان خون‌آشام‌ها رفته و اسطوره‌های آن پرداخته است. در دیگر سریال‌ها خون‌آشام‌ها را رمانتیک کرده و به آن‌ها شخصیت ملایم و چهره‌های زیبا داده‌اند؛ اما «شیکی» به همه این‌ها پشت پا زده. خون‌آشام‌های این انیمه سنتی‌تر هستند مثلاً نمی‌توانند در نور روز بیرون بروند یا برای اینکه بتوانند وارد خانه‌ای شوند باید دعوت‌شده باشند (نمی‌توانند به‌زور وارد شوند).
این انیمه زمان زیادی را صرف ایجاد تعلیق و کشیدن مخاطب در فضای آزاردهنده داستان می‌کند. صحنه‌های آزاردهنده زیادی وجود دارد اما شاید بعضی از ریتم آهسته داستان خوششان نیاید. با این حال همه این ریتم آهسته و تعلیق درنهایت با پایان حریت انگیز داستان نتیجه می‌دهد.

قسمت اول  و دوم این مقاله را اینجا بخوانید: لیست بهترین انیمه‌های ترسناک ـ قسمت اوللیست بهترین انیمه‌های ترسناک ـ قسمت دوم

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر