اجمالی/روحانی در جشنواره بین‌المللی فارابی:

امام(ره) به قدرت مردم باور داشت

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) با ایمان و اعتقاد به خداوند وارد صحنه مبارزه شد، گفت: امام (ره) به مردم و قدرت مردم باور داشت.

امام(ره) به قدرت مردم باور داشت

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی در هشتمین جشنواره بین‌المللی فارابی با اشاره به اینکه خوشحالم که فرصتی را در جمع شما اندیشمندان، فرهنگیان، صاحب‌نظران و پژوهشگران و نیز نویسندگان بزرگی که در زمینه علوم انسانی و اسلامی تلاش کردند و می‌کنند، حاضر شدم، گفت: جشنواره فارابی همواره به عنوان تجلیل و تکریم از صاحب‌نظران علوم انسانی و اسلامی چه فرهیختگان داخلی و چه کسانی که درباره ایران، اسلام و انقلاب در خارج از کشور تلاش می‌کنند، به شمار رفته‌ است.

وی با اشاره به اینکه در ایام پیروزی انقلاب و جشن سالگرد انقلاب اسلامی هستیم، گفت: این انقلاب وارد سی و نهمین سال از پیروزی خود شده است. هنوز هم از صاحب‌نظران علوم انسانی و اسلامی درخواست می‌کنم برگردند و انقلاب اسلامی را بازخوانی و تحلیل کنند که چطور و چگونه در یک عصر دو اردوگاهی و در دوران جنگ سرد، ملتی که به هیچ یک از اردوگاه‌ها تکیه نکرد، توانست بزرگترین انقلاب مردمی را به پیروزی برساند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: امام (ره) به عنوان راهبرد انقلاب، فیلسوف، صاحب‌نظر اخلاقی و مرجع تقلید چگونه توانست این انقلاب بزرگ را به نتیجه برساند؟

روحانی با بیان اینکه در ابعاد مختلف این مسئله می‌توان سخن گفت، تصریح کرد: اگر مردم‌شناسی دقیق امام (ره) نبود و اگر امام (ره) قضاوتی که نسبت به جامعه‌شناسی ایران و روانشناسی اجتماعی ایران داشت، نبود، انقلاب به پیروزی نمی‌رسید.

وی گفت: امام (ره) نسبت به وحدت، انسجام و قدرت مردم، اندیشه‌ای داشت که شاید در آغاز تعداد انگشت‌شماری از فرهیختگان با او همراه بودند، همه می‌گفتند مگر مردمی با دست خالی در برابر یک قدرت بزرگ منطقه‌ای که با پشتیبانی همه قدرت‌های بزرگ جهان همراه است؛ آن هم بدون سلاح، امکانات و حتی بدون تشکیلات منظم حزبی می‌توانند پیروز شوند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: مگر می‌شود مردم را از طریق مساجد، حسینیه‌ها، اعلامیه، نوار، کتاب و سخنرانی به خیابان‌ها کشاند که بتوانند در برابر یک قدرت استبدادی تا دندان مسلح پیروز شوند؟

روحانی افزود: امام (ره) از همان ابتدای مبارزه در سال‌های 41، 42 و 43 به قدرت مردم ایمان داشت. بیشتر به ذهن ما می‌آید که امام (ره) بر مبنای ایمان و اعتقادش به خداوند که اصل نیز همان است و دل‌های مردم و گردش افکار هم به دست اوست، به صحنه آمد؛ حتی در روزهایی که خیلی تنها بود.

وی تصریح کرد: امام (ره) به مردم و قدرت مردم باور داشت که این نکته بسیار مهمی است.

ادامه دارد...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر