ماهان شبکه ایرانیان

اقدام مشترک بهزیستی و مجلس برای مهار آسیب های اجتماعی

هشدار درباره گسترش۴ آسیب اجتماعی در کشور

رئیس سازمان بهزیستی نسبت به گسترش ۴ آسیب اجتماعی در کشور هشدار داد .به گزارش به نقل از پانا،انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه بهزیستی در کنترل آسیب های اجتماعی گفت: اخیرا جلسه ای با حضور نمایندگان مجلس برگزار شد که در آن موضوع آسیب های اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت

هشدار درباره گسترش4 آسیب اجتماعی در کشور

رئیس سازمان بهزیستی نسبت به گسترش 4 آسیب اجتماعی در کشور هشدار داد .

به گزارش به نقل از پانا،انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه بهزیستی در کنترل آسیب های اجتماعی گفت: اخیرا جلسه ای با حضور نمایندگان مجلس برگزار شد که در آن موضوع آسیب های اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این جلسه مقرر شد کمیته ای به صورت مشترک تشکیل و عملکرد دستگاه ها در قالب گزارشی تهیه شود.

گسترش 4 آسیب اجتماعی پر چالش

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه نباید از موضوع آسیب های اجتماعی در کشور غافل شد، گفت: مساله آسیب های اجتماعی موضوع پیچیده ای است که عوامل مختلفی از جمله تغییر در سبک زندگی و عدم مدیریت در استفاده از فضای مجازی بر گسترش آن نقش دارد.

وی با بیان اینکه کنترل آسیب های اجتماعی نیازمند نگاه علمی و کارشناسی است، گفت: اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی ، مفاسد اخلاقی مهم ترین آسیب های اجتماعی هستند که مهار و کنترل آن نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد البته اقداماتی برای مقابله با آن انجام شده اما تلاش ها باید بیشتر شود.

ارایه گزارش آسیب های اجتماعی به رهبری

محسنی بندپی همچنین درباره تهیه گزارش آسیب های اجتماعی طبق منویات مقام معظم رهبری گفت: نهادهای مرتبط با موضوع آسیب های اجتماعی با توجه به نگرانی رهبری، گزارشی از وضعیت آسیب ها تهیه کرده اند که این گزارش در آینده نزدیک به ایشان ارائه خواهد شد.

اجرای طرح "مان" به منظور حساس سازی دانش آموزان

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: یکی از مهم ترین برنامه هایی که در حوزه پیشگیری از آسیب ها در دستور کار قرار دارد طرح «مان» است که تحت عنوان مشارکت اجتماعی دانش آموزان به منظور حساس سازی آن ها در برابر آسیب های اجتماعی است.

فعالیت 350مرکز اورژانس اجتماعی در کشور

وی همچنین به استفاده از ظرفیت ‌و پتانسیل اورژانس اجتماعی برای مهار آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: توسعه کمی و کیفی اورژانس اجتماعی برای مشاوره و پیشگیری از بحران های اجتماعی انجام می شود که در مجموع با راه اندازی مجموعه های جدید، هم اکنون 350 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور فعال شده است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان