اختصاصی المپیک-انتقاد از دوقلوهایی که دست دردست هم خط پایان را رد کردند

اتفاقی که در مسابقه دو ماراتن المپیک ۲۰۱۶ ریو و در کنار خط پایان رخ داد جنجال عظیمی در آلمان به پا کرده

المپیکاتفاقی که در مسابقه دو ماراتن المپیک 2016 ریو و در کنار خط پایان رخ داد جنجال عظیمی در آلمان به پا کرده. آنا و لیسا هانر، دو خواهر دوقلو که در رشته دو ماراتن برای آلمان می دوند در حالی که دست یکدیگر را گرفته بودند از خط پایان رد شدند و همین اتفاق باعث شده که فدراسیون دو و میدانی آلمان در این رابطه واکنش نشان دهد. توماس کورشیلگن، مدیر ورزشی این فدراسیون در این باره گفته:« به نظر می رسد که این دو برای تفریح رقابت می کردند و نه برای کسب مدال المپیک.»

از نظر مقامات این دو خواهر آن را به چشم یک رویداد تبلیغاتی دیده اند و نه یک رقابت ورزشی. آنها این مسابقه دو را در رتبه های هشتاد ویکم و هشتاد و دوم به پایان بردند. آقای کورشیلگن دراین باره گفت:« این نوعی بی احترامی بود و  رفتاری متفاوت را درمقایسه با رفتار سایر ورزشکاران المپیکی آلمان شاهد بودیم.»

آنا و لیسای 26 ساله درکنار فعالیت ورزشی شان، به عنوان متخصصان روابط عمومی شناخته می شوند. آنها در آلمان وب سایتی دارند که در آن رژیم های غذایی سالم را ارائه می کنند و توصیه هایی درمورد آمادگی جسمانی منتشر می نمایند. به علاوه این دو کتابی را در مورد دو و میدانی منتشر کرده اند و حتی اپلیکیشن مخصوصی را برای تلفن های موبایل به بازار عرضه کرده اند.

المپیک

در رشته دو ماراتن زنان، جمیما سومگونگ از کنیا به مدال طلا رسید؛ ائونیس جپکروی از بحرین مدال نقره را کسب کرد و دو دونده از اتیوپی در رتبه های سوم و چهارم قرار گرفتند.

این دو خواهر دوقلو، برخلاف اکثر ورزشکاران آلمانی در جریان رقابتهای المپیک هم به فعالیتهای تبلیغاتی می پردازند و حالا این موضوع با انتقادات زیادی همراه شده است. البته این اولین جنجال آلمانی ها در مسابقات المپیک نیست و روز شنبه، کریستوف هارتینگ، قهرمان پرتاب دیسک آلمان هم در جریان مراسم اهدای مدالها، شوی جالب توجهی را به راه انداخت که رفتار او هم با واکنشهای تندی همراه بود. سباستین بایر، قهرمان سابق پرش طول آلمان در واکنش به رفتار او در صفحه فیس بوکش نوشت:« یک مدال طلا در رشته پرتاب دیسک اتفاق فوق العاده ای است ولی من از رفتار هارتینگ شرمسار شدم.»

 

مقالات مرتبط

[ویژه المپیک ریو 2016] سقوط دوربین سقفی در دهکده المپیک و 7 نفر مجروح + ویدیو

olympic-incidents


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر