۸ توصیه‌ خانگی ضدزلزله

زلزله، یک حادثه طبیعی است و در صورت شدید بودن، صدمات و خسارات زیادی به بار می‌آورد اما با رعایت برخی نکات می‌توان تا حدودی از میزان این خسارات کاست

8 توصیه‌ خانگی ضدزلزله
زلزله، یک حادثه طبیعی است و در صورت شدید بودن، صدمات و خسارات زیادی به بار می‌آورد اما با رعایت برخی نکات می‌توان تا حدودی از میزان این خسارات کاست. با ما همراه شوید و خانه‌تان را در برابر زلزله آماده کنید.
1 وسایل برقی مانند تلویزیون و کامپیوتر را در جای خود محکم و آنها را به میز یا دیوار متصل و در جای خود ثابت کنید. این وسایل را در نزدیکی محل استراحت و خواب قرار ندهید. کابل و سیم‌های برق آنها را با جمع کردن کوتاه کنید و به وسیله بست مناسبی مانع باز شدن‌شان شوید.
2 کمد‌ها و کتابخانه‌ها را به وسیله تسمه‌های فلزی به دیوار ثابت و در آنها را قفل کنید. یخچال را نیز به وسیله تسمه‌های فلزی مناسبی به دیوار آشپزخانه محکم کنید.
3 اجسام سنگین را تا حد ممکن در قسمت‌های پایین کابینت یا کمد بچینید و اگر مجبور به قرار دادن‌شان در طبقات بالایی هستید، طوری آنها را قرار دهید که امکان افتادن‌شان کم باشد.
4 اشیای دکوری مانند مجسمه‌های سنگی، شیشه‌ای و سفالی را با چسب‌های مخصوص به کف دکور یا محلی که روی آن قرار می‌گیرد، بچسبانید.

8 توصیه‌ خانگی ضدزلزله

5 آینه‌های سنگین و تابلو‌های بزرگ با قاب شیشه یا قاب فلزی یا چوب سنگین را در جای خود محکم کنید و آنها را در اتاق خواب یا بالای سرتان نصب نکنید.
6 از لوستر‌های کم شاخه و سبک استفاده کنید. لوستر‌ها را با دقت به سقف نصب و هر چند وقت یک‌بار از محکم بودن آنها اطمینان مطمئن شوید.
7 نقاط امن خانه‌تان را شناسایی کنید و در مواقعی که فرارتان از منزل و پناه بردن به بیرون خیلی دیر شده به آن مکان بروید.
8 وسایل مورد نیاز را داخل یک کوله پشتی یا کیف در نزدیک‌ترین محل دسترسی قرار دهید. چند بطری آب، چراغ اضطراری، کمی‌بیسکویت و نان خشک، رادیو، جعبه کمک‌های اولیه و خلاصه هر چیزی که شما را در وضعیت‌های بد و نامطلوب پس از زلزله زنده نگه می‌دارد، تهیه کنید.
منبع: www.salamat.com
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر