ماهان شبکه ایرانیان

۱۰ اشتباه طراحی در آشپزخانه که نباید مرتکب شد- قسمت دوم

در بخش اول این گزارش به این نکته پرداختیم که آشپزخانه منازل باید در عین زیبایی، کاربردی نیز باشند و به بررسی دو نکته از۱۰ اشتباه رایج پرداختیم که با رعایت کردن آن‌ها می‌توانید آشپزخانه‌ای کاربردی‌تر و شیک‌تر داشته باشید. این بخش دوم این گزارش سه قسمتی است:

دکور آشپزخانه

در بخش اول این گزارش به این نکته پرداختیم که آشپزخانه منازل باید در عین زیبایی، کاربردی نیز باشند و به بررسی دو نکته از10 اشتباه رایج پرداختیم که با رعایت کردن آن‌ها می‌توانید آشپزخانه‌ای کاربردی‌تر و شیک‌تر داشته باشید. این بخش دوم این گزارش سه قسمتی است:

کانتر آشپزخانه

3-فضای نامناسب کانترها

یکی از بزرگ‌ترین گله‌های مردم درمورد طراحی آشپزخانه‌های‌شان، کمبود فضای کانترهاست (فضاهای افقی روی کابینت‌ها و بخش پیش‌خوان آشپزخانه کانتر به حساب می‌آیند). باید درنظر داشت که اکثر فعالیت‌های داخل آشپزخانه به نحوی به کانتر مرتبط می‌شود. در عین حال خیلی افراد برخی از ابزارهای آشپزخانه را برروی کانتر قرار می‌دهند. از همین رو دوست دارند تا بیشترین فضای افقی ممکن در آشپزخانه را در اختیار داشته باشند. این مشکل را می‌توان با اضافه کردن یک جزیره یا یک بار صبحانه به یک آشپزخانه L شکل حل کرد.

نورپردازی آشپزخانه

4- نور پردازی ضعیف

آشپزخانه تنها فضایی است که واقعا نمی‌توان کم نوری در آن را تحمل کرد. این‌جا فقط بحث طراحی و فضا نیست و بحث امنیت افراد هم مطرح است. چون در یک آشپزخانه تاریک، احتمال بریدن دست با چاقوهای تیز یا سایر ابزارآلات آشپزخانه وجود خواهد داشت. در عین حال هرچه نور بیشتری در آشپزخانه داشته باشید، بهتر می‌توانید روی طراحی و چیدمان وسایل‌تان فکر کنید.

اتاق‌ها معمولا به سه نوع نور نیاز دارند: نور معمول برای زندگی روزمره، نور برای انجام کار و نور نقطه‌ای (مثل نوری که برای تابش روی تابلوها استفاده می‌شود). شما باید ببینید که در آشپزخانه چقدر کار انجام می‌دهید و بدانید که درچه بخش‌هایی از آشپزخانه به نور بیشتری نیاز است. سعی کنید که نور را طوری تعبیه کنید که مستقیما روی این جاها بتابد. به سراغ لوسترهای آویزی بروید یا چند آویز کوچک را تهیه کنید که به زیبایی آشپزخانه نیز بیفزاید. استفاده از نور آویز بالای سینک آشپزخانه ایده فوق‌العاده ای است و می‌توانید چند نور آویزی کوچک را در بالای بار صبحانه و یا جزیره آشپزخانه قرار دهید. نصب لامپ دربالا یا پائین کابینت‌ها به شما کمک می‌کند تا برروی کانترها هم نور مناسبی داشته باشید.

موزاییک آشپزخانه

5- انتخاب موزائیک‌های دیوارهای آشپزخانه

درهنگام بودجه بندی و طراحی یک آشپزخانه جدید یا تغییر دکور آشپزخانه، شاید انتخاب موزائیک‌های پس زمینه دیوارها، آخرین گزینه لیست باشد و یا حتی از لیست برنامه ریزی ها جا بماند. شاید فکر کنید که با انجام ندادن این کار در هزینه‌های کوتاه مدت صرفه جویی می‌شود ولی در بلند مدت، وقت و انرژی زیادی از شما خواهد گرفت.

به تمام بخارها، آب‌ها و روغن‌های داخل آشپزخانه فکر کنید؛ آن‌وقت متوجه می‌شوید که نصب موزائیک‌ها دردیوار پشت گاز و بالای کانترها چقدر مقید خواهند بود و درواقع یک ایده هوشمندانه است. پاک کردن لکه‌های روغن از روی موزائیک، فلز یا پلاستیک خیلی ساده تر از پاک کردن آن‌ها از روی رنگ یا کاغذدیواری است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان