پوست زیبا و جوان

وقتی خوب فکر می کنید، متوجه خواهید شد که پوست عضوی بسیار عجیب و فوق العاده است. در بدن این عضو ضد آب است، دمای بدن ما را تنظیم می کند، از ورود باکتری ها به بدنمان جلوگیری می کند و تمام مدت خود را بازسازی و احیا می نماید

پوست زیبا و جوان
وقتی خوب فکر می کنید، متوجه خواهید شد که پوست عضوی بسیار عجیب و فوق العاده است. در بدن این عضو ضد آب است، دمای بدن ما را تنظیم می کند، از ورود باکتری ها به بدنمان جلوگیری می کند و تمام مدت خود را بازسازی و احیا می نماید. پوست آن قدر جالب و اعجاب انگیز از خودش مراقبت می کند که گاهی باورکردنی نیست. اما برخی از عادات نادرست و بد ما و گاهی تغییرات هورمونی باعث می شود این عضو بسیار پیچیده و مهم به خطر بیفتد و قابلیت های خود را از دست بدهد و از بین برود. به مواردی که می توانند سلامتی پوست را به خطر بیندازند و موجب پیری زودرس شوند، توجه نمایید:

حمام آفتاب:
 

به طور کلی تابش نور خورشید بر روی پوست خطرناک است؛ بنابراین از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید به مدت طولانی دوری کنید.

سیگار کشیدن:
 

سیگار برای تمام اعضای بدن خطرناک است. اگر عادت به سیگار کشیدن دارید، بهتر است این عادت بد را حتماً ترک کنید. سیگار از رسیدن اکسیژن به اعضای بدن از جمله پوست جلوگیری می کند.

تغذیه نادرست:
 

از خوردن تنقلات مضر و بی خاصیت حذر کنید. غذای بد، پوست بد به وجود می آورد. هنگامی که این مواد غذایی به درد نخور وارد بدن شما می شوند، معده پر می شود و به نظرتان سیر شده اید و غذای کافی خورده اید؛ اما در حقیقت این نوع مواد غذایی هیچ یک از مواد معدنی و ویتامین های لازم برای سلامت اعضای بدن را تأمین نمی کنند. به یاد داشته باشید که بدن شما نیاز به غذای سالم دارد.

ورزش نکردن:
 

چقدر خوب می شد اگر پوستمان با جلوی تلویزیون و پای کامپیوتر نشستن و بی تحرک بودن، جوان می ماند. اما متأسفانه تحرک برای بدن لازم است، چه دوست داشته باشیم چه نداشته باشیم. هنگامی که بدنمان بی حرکت می ماند و ورزش نمی کنیم، قلب ضعیف می شود و آن طور که باید نمی زند، گردش خون با مشکل روبه رو می شود و به سلول های پوست غذای کافی و مناسب نمی رسد. در نتیجه پوست درخشش خود را از دست می دهد و رنگش کدر می شود. بنابراین باید در طول روز تحرک زیادی داشته باشید و ورزش بهترین نوع تحرک برای بدن است.

کمبود خواب:
 

حتماً این را تجربه کرده اید که هرگاه خواب خوب نداشته اید، نشانه های آن را روی پوستتان به وضوح دیده اید. بدن شما نیاز به خواب کافی برای ترمیم و بازسازی سلول های پوست خود دارد، پس خوب بخوابید.

استرس:
 

داشتن استرس باعث تنگ شدن رگ های خونی می شود و اکسیژن کافی به پوست بدن نمی رسد. استرس های شدید می تواند باعث ایجاد ناراحتی های پوستی شود.
منبع:کانون خانواده شماره 227
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان