نمایش مسعود دلخواه در کنار بُعد نمایشی مانند یک کلاس درس است

اصطلاحی در تئاتر و سینما وجود دارد با عنوان «بازی تئاتری»؛ اما در مفیستو شاهد چنین بازی‌هایی نبودیم و شخصیت‌ها بسیار قابل باور بودند و به اصطلاح بازی‌ها بیرون نمی‌زدند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی نمایش مفیستو؛ نرگس آبیار به تازگی به تماشای نمایش مفیستو به کارگردانی مسعود دلخواه در تالار مولوی نشست وی پس از آن یادداشتی در این باره منتشر کرد:

همانطور که از نمایش «بیگانه» مسعود دلخواه درس‌های بسیاری آموختم، کار «مفیستو» نیز برای من بسیار آموزنده بود.

جزئیات اثر آنقدر دقیق پرداخته شده‌اند که این ظرایف، جذابیت اثر را دو چندان می‌کند و حتی برادرزاده سیزده‌ساله من با علاقه نمایش را دنبال کرد.

همچنین میزانسن‌ها به زیبایی چیده شده بودند و نوع فرم و روایتی که به کار رفته بود بسیار نو و قابل تأمل بود.

آثار آقای دلخواه کار‌هایی متفاوت هستند؛ اصولا نمایش‌های از این دست، جسارت بسیاری دارند که ساختار‌های معمول را می‌شکنند و روایتی جدید از یک موضوع مطرح می‌کنند و در کنار بعد نمایشی مانند یک کلاس درس هستند. متن هم با فضا‌هایی که ما درگیر آن بوده و هستیم سنخیت داشت.

انقلاب‌هایی را که در یک برهه در آلمان و دیگر نقاط جهان از نوع کمونیسیتی و سوسیالیستی اتفاق افتاد، ما هم به نوعی پشت سر گذاشته‌ایم و موضوع نمایش با روزگار ما هم قرابت دارد.

نکته قابل توجه دیگری که در این کار وجود دارد این است که موجب کشف استعداد‌های جدیدی می‌شود و اینکه ما با همان چهره‌های همیشگی روبرو نمی‌شویم اتفاق خوبی است.

بازی‌ها فوق العاده بود و خیلی کم می‌توان از این کار نقطه‌ضعف پیدا کرد. اصطلاحی در تئاتر و سینما وجود دارد با عنوان «بازی تئاتری»؛ اما در مفیستو شاهد چنین بازی‌هایی نبودیم و شخصیت‌ها بسیار قابل باور بودند و به اصطلاح بازی‌ها بیرون نمی‌زدند.

به گروه مفیستو و آقای دلخواه به خاطر قوام چنین اثری تبریک می‌گویم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان