حضور نمایندگانی از کانادا و فرانسه در طرح عملیاتی گردشگری پزشکی

مجری طرح گردشگری پزشکی سازمان تأمین اجتماعی گفت: نمایندگانی از کانادا و فرانسه به همراه ۳۰ کشور دیگر در طرح عملیاتی «گردشگری پزشکی تأمین اجتماعی» مشارکت می‌کنند.

حضور نمایندگانی از کانادا و فرانسه در طرح عملیاتی گردشگری پزشکی

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری همایش تخصصی ساماندهی و آغاز عملیات اجرایی طرح «گردشگری پزشکی تأمین اجتماعی» در سالن اجلاس هلدینگ گردشگری تأمین پیش از ظهر روز یکشنبه 15 مرداد ماه برگزار شد.

در این برنامه محمدابراهیم لاریجانی مجری طرح گردشگری پزشکی سازمان تأمین اجتماعی گفت: در این همایش که روز هفدهم مرداد ماه در هتل هما برگزار خواهد شد، نمایندگانی از 32 کشور حضور پیدا خواهند کرد. ما یک فرآیندی را از بازاریابی، جذب، تشخیص، انتقال، پذیرش، درمان و ارائه خدمات سفر و گردشگری به بیماران خارجی در 6 مرحله طی خواهیم کرد. تا زمانی که گردشگر بیمار وارد کشور می‌شود، هم درمان شده و هم از خدمات گردشگری استفاده کند. حتی پس از اینکه به کشورش بازگشت، خدمات پس از درمان به او داده خواهد شد.

وی افزود: اولین فرآیند ویزا و چگونگی دریافت آن، خدمات همراه بیمار و خواست او خواهد بود؛ بنابراین ما پکیجی از مراحل پذیرش بیماران خارجی را تهیه کرده‌ایم که قرار است در روز هفدهم مرداد ماه از این فرآیند و پکیج‌ها فراهم شود. همچنین قیمت هتل، ویزا، راهنما و خدمات دیگر نیز مشخص شده که آن را قبل از سفر در اختیار بیمار قرار خواهیم داد.

لاریجانی درباره اینکه تأمین اجتماعی چقدر می‌تواند در این زمینه رقیب بخش خصوصی باشد؟ گفت: ما رقیب بخش خصوصی نیستیم و فضا برای همکاری بخش خصوصی باز است. حتی پس از پایان این برنامه و روشن شدن مسیر، بخش خصوصی از ما به خاطر گشایش مسیر ورود گردشگران بیمار تشکر خواهد کرد.

مجری طرح گردشگری پزشکی سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: ما از 32 کشور کارگزاران را شناسایی کرده‌ایم و با برخی از کشورها تفاهمنامه‌هایی بسته‌ایم که در روز همایش این تفاهمنامه‌ها امضا خواهد شد؛ حتی نمایندگی تأمین در 32 کشور ایجاد شده که در این همایش لوح این نمایندگی‌ها نیز به آنها داده خواهد شد. بنابراین می‌توان گفت پس از این برنامه در 32 کشور نمایندگانی داریم که به صورت اختصاصی در حوزه گردشگری پزشکی بر اساس پکیجی که آماده شده، فعالیت می‌کنند و گردشگر به ایران می‌فرستند.

وی گفت: این کشورها شامل آذربایجان، اوکراین، روسیه، داغستان، ازبکستان، گرجستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، کانادا، عمان، افغانستان، ترکیه، چین، اوگاندا، آلمان، برزیل، بلغارستان، تانزانیا، ترکمنستان، رومانی، سوئد، فرانسه، قبرس، کنیا، نیجریه و هلند است.

لاریجانی درباره حضور نمایندگانی از کشورهای کانادا یا فرانسه که در زمینه گردشگری سلامت قوی‌تر از ایران هستند نیز توضیح داد: برخی از مردم به دلیل انجام جراحی‌های زیبایی، جراحی بینی و کاشت مو به ایران می‌آیند، چرا که هزینه‌ این درمان‌ها در ایران بسیار ارزان است. ما با هر کدام از این کشورها با یک موضوعی تفاهم کرده‌ایم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر