چگونه شاد شود اندورن غمگینم؟

زمانی که ناراحت و افسرده هستید . برای شاد کردن خودتان چه تدابیری می اندیشید؟ آیا تا کنون برای تان لحظاتی پیش آمده است که نمی دانید چه کاری باید انجام دهید؟ شاید پاسخ بسیاری از شما این باشد که در چنین مواقعی به سراغ خوشگذرانی می روید، اما خوشگذرانی هم آدابی دارد که خیلی از ما آن را نمی دانیم

چگونه شاد شود اندورن غمگینم؟
زمانی که ناراحت و افسرده هستید . برای شاد کردن خودتان چه تدابیری می اندیشید؟ آیا تا کنون برای تان لحظاتی پیش آمده است که نمی دانید چه کاری باید انجام دهید؟ شاید پاسخ بسیاری از شما این باشد که در چنین مواقعی به سراغ خوشگذرانی می روید، اما خوشگذرانی هم آدابی دارد که خیلی از ما آن را نمی دانیم. اگر می خواهید خوش بگذرانید و آدم خوش مشربی باشید، این پیشنهادها را بکار بگیرید!

قاعده شخصی
 

افراد خوش مشرب و اجتماعی اصل و قاعده ی شخصی مربوط به خودشان را دارند. برای هر آدمی خوشگذرانی و خوش بودن در چارچوب خود آن آدم می گنجد. شاید شما در محیط های خیلی شلوع و پر از موسیقی احساس شادمانی کنید ودیگری با دیدن تعداد محدودی آدم در طبیعت بدون هیچ سر و صدای اضافی شاد شود.
شاید شما دوست داشته باشید دسته جمعی و با دوست و فامیل به دید و بازدید بروید و دیگری ترجیح بدهد که تنها یا با یکی از دوستان نزدیک و افراد فامیل به میهمانی برود!

شوخی های بجا
 

شوخی های افراد با همدیگر تفاوت دارد، چون شخصیت انسان ها با هم متفاوت است؛ دیگران هم توقع شوخی های متفاوتی را از ما دارند و یک شبه نمی توانند باورشان را نسبت به ما تغییر دهند. شاید شما امسال بتوانید کمی با لحن صمیمانه تر با افراد برخورد کنید- کاری که سال پیش نمی کردید یا افراد را با اسم کوچک شان یا با پسوند «جان» صدا کنید، در حالی که پیش از این از صدا کردن نام آنها گریزان بودید. این کار می تواند کم کم فضا را عوض کند و دیگران را به ما و شما را به دیگران نزدیک تر کند. اما تغییر یکباره ی رفتار مثلاً شوخی هایی که تا به حال با همدیگر نداشتید ؛ مثل هل دادن و مسخره کردن لباس یکدیگر، نه تنها موجب صمیمیت بیشتر و فضای بهتر در میهمانی نمی شود، بلکه دلخوری و کدورت را به دنبال دارد. پس این نکته را به خاطر داشته باشید که آدم های خوش مشرب شوخی ها و رفتارشان را نسبت به زمان، مکان و شخص می سنجند.

انتظارهای بجا
 

آدم های بامزه دوست داشتنی و جالب اند. اما چرا؟ خیلی از آنها ذاتاً یک کمدین هستند. و خلاقیت زیادی در بیان خاطرات جالب و بامزه دارند. آنها سعی می کنند دوستان شان را بخندانند، شخصیت شان جالب است . در ذهن شان آدم ها با کاریکاتورهای شان قدم می زنند و خیلی از تصاویر ساده به نظرشان خنده دار می آید. و این ویژگی را همه ندارند و نمی توانند این گونه باشند. اگر شخصیت جدی دارید انتظار چنین رفتاری از خود اشتباه است.

فیلمنامه های شاد و مفرح
 

مردم خو ش مشرب استعداد خاصی در وارد کردن افراد به داستان ها و جریان های شاد دارند. بعضی از آنها مکان هایی را می شناسند که برای سفر کردن خیلی جالب و دیدنی است. بعضی از آنها بازی هایی را سراغ دارند که جذاب و جدیدند. گاهی هم خود، جریان ساز اتفاقی خوب و مهیج می شوند؛ مثل میهمانی های عجیب و غریب. خبردادن تولد، سالگرد ازدواج و ..آنها با کارهای خود باعث می شوند وقتی شماره ی تلفن شان روی صفحه ی تلفن شما می افتد؛ با هیجان گوشی را بردارید و ناخودآگاه لبخندی برلب تان بنشیند.

کنار زدن میله های پنجره
 

خیلی از ما مدام درحال حفاظ درست کردن برای خودمان هستیم. مثلاً دل مان می خواهد لباسی برای خودمان بخریم و با اینکه خیلی هم دل مان می خواهد این خرید را انجام بدهیم. اما فکر فردا و پس فردا و پس اندازنمی گذارد حتی یک خرید کوچک دلخوش کنک برای خودمان بکنیم، در حالی که آدم های خوش مشرب اصولاً ما را متقاعد می کنند که با کمی ولخرجی یا یکی دو ساعت مرخصی اتفاق خاصی برای ما نمی افتد. آنها پنجره یی رو به ما باز می کنند که ما از ترس دزد . برف، باران و توپ بچه های همسایه، با چوب و آهن رویش را پوشانده ایم. غافل از اینکه باز کردن این پنجره و آمدن هوا به داخل خانه، چه ها که نمی تواند با حال ما بکند!

شادمانی هدف است
 

بعضی از افراد به صورت طبیعی زمان برای شادی و خوشگذرانی و خوش بودن دارند. اما خیلی ها هم این موقعیت را ندارند. مثلاً فلانی پول زیادی دارد و با آن به سفرهای خیلی مهیج می رود. اما کسی که پول زیادی ندارد و عاشق سفر است، چه باید بکند؟ آدم های شاد خودشان را در چارچوب واقعی که دارند می بینند و خوشی کردن و خوش بودن را به عنوان هدف بزرگی در زندگی شان می شناسند و برای آن تلاش می کنند. مثلا گروهی را پیدا می کنند که اهل سفرند و موقعیت شان با آنها جور است تا سفری خوب و البته کم هزینه را با هم تجربه کنند.

کمی بی پروا باشید
 

یک بعد دیگر از شادمانی کردن و شاد بودن این است که کمی به طبیعت تان برگردید و خود حقیقی تان باشید. کمی جرأت و شهامت برای کارهایی که دوست دارید انجام دهید، داشته باشید. البته منظورمان این نیست که با صدای بلند در خیابان آواز بخوانید یا دیگران را با سطل آب از پنجره ی خانه خیس کنید و بخندید، بلکه منظورمان این است که تنها کمی از حالت رسمی تان خارج شوید و کاری را که سال هاست آرزویش را دارید یا هوسش به سرتان زده انجام بدهید.

خوش بودن به اندازه خوش نبودن
 

افراد اجتماعی، خونگرم و خوش مشرب روانشناسی خوبی از فضا و مکانی که در آن قرار گرفته اند دارند. آنها می دانند کجا جای شوخی و خندهاست و کجا نیست و این نکته ی مهم به اندازه ی خوش بودن اهمیت دارد .اگر می خواهید شما هم جزو این گروه باشید باید حسابی حواس تان باشد در فضای رسمی و سنگین سعی نکنید شوخ و با مزه جلوه کنید واگر بیشتر افراد جمع ناراحت هستند و احساس خوبی ندارند. نخواهید یک تنه آنها را بخندانید. در این مواقع همدردی کردن بهترین راه است و موجب می شود بتوانید احترام دیگران را نسبت به خودتان برانگیزید. نه حسی که به آنها می گوید شما چقدر سبک و موقعیت نشناس هستید!

صندلی تان را عوض کنید
 

خیلی وقت ها در موقعیتی گیر می افتید که فکر می کنید تنها راه چاراه اش گذشت ساعت و تمام شدن وقت است. مثلا به یک میهمانی رسمی دعوت شده اید و دارید از فضای سنگین موجود خفه می شوید. حال چه باید بکنید؟ جای تان را عوض کنید و نزدیک به دوستانی بنشینید که حداقل حرفی برای هم دارید و می توانید زمان را راحت تر بگذرانید ارتباط برقرار کردن با بچه ها در میهمانی نیز می تواند شما را از حال و هوای منفی خارج کند. باور کیند هر بچه یی کار و حرفی بامزه و شنیدنی در آستینش دارد

عقب نشینی نباشید
 

آدم های خوشگذران پا پیش می گذارند تا به آنها خوش بگذرد و منتظر نمی مانند تا یکی از آسمان یا زمین بیاید و به آنها بگوید افتخار بدهید تا به شما هم خوش بگذرد. آنها خودشان سرصحبت را باز می کنند. پیشنهاد می دهند. از جا بلند می شوند و گاه به میزبان کمک می کنند اگر نظری داشته باشند، می دهندو منفعل عمل نمی کنند!

کمی بی تفاوت باشید
 

اگر می خواهی واقعا خوش بگذرانید. باید کمی نسبت به حرف دیگران بی تفاوت باشید. چون به هر حال ، همیشه و همه جا افرادی پیدا می شوند که رفتار شما را نمی پسندند. آنها دل شان نمی خواهد شما بخندید، بحث کنید، نظر بدهید. اما اگر می خواهید خوش باشید کمی بی خیال آنها شوید!
منبع: مجله 7 روز زندگی شماره 101
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان