لیست بهترین انیمه‌های ترسناک ـ قسمت چهارم

• دیگری ۲۰۱۲ ANOTHER«دیگری» را می‌توان نمونه‌ی انیمه ایِ «مقصد نهائی» در نظر گرفت اما بسیار بی‌رحمانه‌تر

• دیگری 2012 ANOTHER«دیگری» را می‌توان نمونه‌ی انیمه ایِ «مقصد نهائی» در نظر گرفت اما بسیار بی‌رحمانه‌تر. این انیمه در استفاده از عناصر مبهوت کننده و وحشت‌زا کوتاهی نمی‌کند. هر لحظه از هر اپیزود نفس‌گیر است، شما را در اوج تعلیق نگه می‌دارد و به همین شکل باقی مانده و تا آخر شما را با خود می‌کشد.
داستان از 26 سال قبل در سال 1972 شروع می‌شود؛ جایی که اتفاق ناگواری در کلاس سوم دبیرستان شمالی یومیئاما رخ می‌دهد. یک دانش‌آموز دختر بااستعداد و محبوب به نام میساکی به‌طور ناگهانی می‌میرد و مرگ او باعث می‌شود از آن زمان به بعد، ترس تمام وجود دانش‌آموزان کلاس 3-3 را فرابگیرد و همه به‌گونه‌ای رفتار می‌کردند که انگار میساکی هنوز زنده است. در بهار سال 1998، پسری 15 ساله به نام کوایچی ساکاکیبارا به کلاس 3-3 منتقل می‌شود. مادر او در هنگام زایمان جان خود را از دست داده بود و او تنها فرزند در خانواده ساکاکیبارا است. کوایچی با یک دختر مرموز به نام می میساکی آشنا می‌شود که به نظر می‌رسید بقیه دانش‌آموزان او را نادیده می‌گیرند. چیزی طول نمی‌کشد که کلاس 3-3 درگیر اتفاقاتی می‌شود که دانش‌آموزان و یا افرادی که به این کلاس مربوط بودند را به کام مرگ می‌کشد. آن‌ها درمیابند که این مرگ‌ها همه با دانش‌آموز میساکی در سال 1972 مرتبط است و این وظیفه کوایچی و می است که علت این مرگ‌های اسرارآمیز را کشف کرده و قبل از اینکه افراد بیشتری را به کام مرگ بکشاند، راهی برای جلوگیری از آن پیدا کنند.
«دیگری» از آن انیمه‌ها نیست که تنها از خون و “گور” برای افزایش عامل شوک استفاده می‌کند. این یک انیمه درخشان است و داستان آن همیشه حسی از وحشت را برای مخاطب به ارمغان میاورد. در هر صحنه حسی از فروپاشی و تباهی وجود دارد؛ چه یک ساختمان متروکه باشد یا کلاغی که بر سقف ساختمانی نشسته باشد. به همچنین همیشه نمادی از تأثیر استنلی کوبریک با استفاده از رنگ قرمز درصحنه وجود دارد. درمجموع «دیگری» یکی از بهترین انیمه‌های ساخته‌شده در این ژانر است چون به‌جای مرگ این هنر به کار رفته در آن است که به اشکال مختلفی تعریف کننده وحشت است.
• هیولا 2004 تا 2005 MONSTERگاهی اوقات آنچه که از هر چیز دیگری در ژانر وحشت ترسناک‌تر است، هیولاها یا ارواح فرا طبیعی نیستند بلکه انسان‌ها هستند. در ابتدای «هیولا» کنزو تِنما، جراحی ژاپنی مقیم آلمان، با انتخابی دشوار رودررو می‌شود؛ نجات زندگی شهردار یا نجات زندگی یک کودک؟ او نجات جان کودک را انتخاب می‌کند و تا انتهای داستان باید با عواقب انتخاب خود زندگی کند، یعنی نجات زندگی کودکی که تبدیل به قاتلی بی‌رحم و هیولا صفت می‌شود. او سعی در یافتن او و کشتنش برای جبران اشتباهش می‌کند. داستان به‌سرعت در مکان‌های مختلف پیش می‌رود؛ از دوسلدورف آغاز می‌شود و در برلین، فرانکفورت، مونیخ، ویسبادن، شهرهایی در جمهوری چک همچون پراگ و چندین شهر و روستای دیگر پیگیری می‌شود.
او در مسیر یافتن یوهان با اشخاص و عواملی رودررو می‌شود که منجر به خلق این هیولا شده‌اند. این انیمه اثبات کرد که برای ایجاد وحشت ناب تنها نشان دادن ذات انسانی و آنچه که قادر به انجام آن است، کافیست. «هیولا» برای پایه‌ریزی داستان خود وقت صرف می‌کند، به آرامی پیش می‌رود و برای رسیدن به صحنه‌های اکشن و ترسناک عجله‌ای به خرج نمی‌دهد. بستگی به دیدگاه و ذائقه شما این می‌تواند هم نقطه قوت این انیمه باشد هم نقطه ضعف آن.
• شکار روح 2006 تا 2007 GHOST Huntاحتمالاً از روی اسمش می‌توانید حدس بزنید که این مجموعه درباره چیست؛ شکار ارواح! و در حالی که این انیمه به خاطر تِم خود به خوبی در رده‌بندی ژانر وحشت قرار می‌گیرد، بهترین بخش آن این است که بسیار پر تعلیق و هیجان‌انگیز است. این از آن انیمه‌های نیست که از شدت وحشت شما را از جا بپراند؛ اما عناصر هولناک آن به‌اندازه کافی هست تا شما را در داستان گیر بیندازد.
«شکار روح» داستان دختری دبیرستانی به نام مای تانیانما است که در اثر حادثه‌ای که در مدرسه‌شان رخ می‌دهد با شرکتی آشنا می‌شود که تخصصشان شکار ارواح است. کازویا شیبویا مدیر جوان این شرکت متوجه پتانسیل‌های مای شده و او را به‌عنوان دستیار خود استخدام می‌کند و او وارد جهانی متفاوتی مملو از ارواح و رویدادهای ماوراءالطبیعه می‌شود.
عناصر ترسناک ِ «شکار روح» به‌عنوان یک انیمه یادآور افسانه‌های ارواحی است که دور آتش یک کمپ یا شب‌نشینی در خانه دوستان تعریف می‌کنیم. در آن لحظه این داستان‌ها به نظر امکان‌پذیر می‌آیند و شما بلافاصله تصور می‌کنید که در هر گوشه و سایه‌ای هیولا یا روحی پنهان شده و منتظر فرصتی برای بیرون آمدن و گرفتن شماست. این سریال با طیف وسیعی از لحظات تعلیق آمیز پر شده.
• حمله به تایتان 2013 تاکنون ATTACK ON TITANبا اشتیاقی آدمخوارانه و گروتسکی غول‌آسا این انیمه ایست که وحشت را از طریق هیولاهای مهیبش، تیتان‌ها، ارائه می‌کند. این انیمه به هیچ عنوان انیمه ای نیست که وحشت را با عناصر ترسناک اورجینال پرورش دهد. این مجموعه نوع جدیدی از ترس را تشریح می‌کند که بر گروتسک و شرارت هیولایی پایه‌گذاری شده که قادر است تمام امیدها را از بین ببرد و بر حسی از درماندگی و یأس شما را پیش برد. بااینکه اکشن قوی‌ترین نقطه قوت این انیمه است، وحشت به خوبی با این عامل هماهنگ می‌شود و آن را تبدیل به انیمه ای می‌کند که در لحظات عمده‌اش تکان‌دهنده و شوکه کننده است.
یک‌صد سال پیش با پدیدار شدن ناگهانی تیتان‌ها موجی از کشتار نسلِ بشریت توسط این غول‌هایِ انسان‌نما آغاز می‌شود. با پیشروی این موجودات درنهایت ‌انسا‌ن‌ها برای جلوگیری از انقراض بشر سه دیوار دایره‌ای شکلِ عظیم ساخته و خود را در بین آن‌ها زندانی می‌کنند. انسان‌ها به مدت صد سال در صلح و آرامش بین این دیوارها زندگی می‌کنند تا اینکه روزی ناگهان تایتانی بلندتر از دیوار اول (ماریا)‌ پدیدار شده و با ایجاد سوراخی راه عبور سایر غول‌ها به داخل منطقه‌ی زراعی انسان‌ها را باز می‌کند. نتیجه‌ی این حمله‌ی ناگهانی مشخص است. انسان‌ها با از دست دادن منطقه‌ی وسیعی از قلمرو جدید، وارد دورانی سخت و قحطی می‌شوند. داستان این انیمه در رابطه با دو خواهر و برادر ناتنی به نام‌های اِرِن ییگر و میکاسا آکرمن و دوست این دو با نام آرمین آرلرت است که بعد از سقوط دیوار اول با سختی‌های بسیاری روبرو می‌شوند. پس از سقوط دیوار ماریا و شهر شیگانشیما مادر اِرن به دست یک غول کشته می‌شود و او قسم می‌خورد که انتقام انسان‌ها را از تیتان‌ها بگیرد. او به همراه دوستانش به ارتش ملحق می‌شود. بعدها در جریان یکی از مبارزات او متوجه می‌شود که قدرت تبدیل‌شدن به تایتان را دارد و از آن برای دفاع از انسان‌ها استفاده می‌کند.
این انیمه پست آپوکالیپتی شاهکاری درزمینهٔ مرگ و نابودی است. خشونت فیزیکی آن باعث می‌شود از دیدن آن روی برگردانید و بخش روشنفکرانه و هوشمندانه آن شما را به دانستن بخش‌های پسین مایل می‌کند.

قسمت پیشن این مقاله را اینجا بخوانید: لیست بهترین انیمه‌های ترسناک ـ قسمت سوم

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر