شرکت بهره‌برداری مترو تهران در هفته‌ای که گذشت؛

بیش از ۶۰ درصد تجهیزات ریلی مترو تولید داخلی است/ دهمین اتاق مادر و کودک در مترو تهران افتتاح شد

مهم ترین اخبار شرکت بهره‌برداری مترو تهران در هفته گذشته را با یک کلیک مشاهده کنید.

بیش از 60 درصد تجهیزات ریلی مترو تولید داخلی است/ دهمین اتاق مادر و کودک در مترو تهران افتتاح شدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت بهره‌برداری مترو تهران در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

*بیش از 60 درصد تجهیزات ریلی مترو تولید داخلی است

هابیل درویش مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه اظهار داشت: در حالی که مترو در تهران نوپا است اما تاکنون رشد خوبی داشته و از لحاظ طراحی، ساخت و مطالعه صد در صد ایرانی بوده، همچنین در بخش تجهیزات ریلی نیز بیش از 60 درصد بومی سازی شده و قادر هستیم تا این قطعات را به کشورهای همسایه صادر کنیم زیرا قیمت ساخت مترو در ایران کمتر از سایر کشورها است.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران و شرکت بهره برداری مترو تهران از سال 90 با دو رویکرد اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی شروع به فعالیت کرده است، تصریح کرد: سعی شده به بخش اشتغال که یکی از دغدغه های کشور است در شرکت بهره‌برداری مترو تهران  توجه شود، به طوری که در حال حاضر 30 هزار نفر در این شرکت مشغول به کار هستند.

*خطوط یک و چهار مترو تهران شبانه روزی می شود

محمد احمدی بافنده مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران با اشاره به اینکه فرودگاه امام خمینی(ره) به زودی افتتاح می‌شود، عنوان کرد: حدود دو سوم پروازها در ساعت 10 شب تا 5 صبح و در زمانی که مترو فعال نیست انجام می‌شود و امکان سرویس دهی به مسافران وجود ندارد.

وی افزود: بنابراین اگر خطوط یک و 4 مترو که به فرودگاه متصل است به صورت 24 ساعته فعال شود، می‌توان خدمت رسانی بهتری را به مسافران انجام داد.

*دهمین اتاق مادر و کودک در مترو تهران افتتاح شد

محمد احمدی بافنده مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران اظهار داشت: با توجه به اینکه ایوان انتظار محل گذر بسیاری از مادران شاغل و دارای کودک خردسال است، به منظور تأمین رفاه این بانوان دهمین اتاق مادر و کودک مترو تهران در این مکان افتتاح و به نام مادر امام زمان (عج)، نرجس خاتون نامگذاری شد.

وی با بیان اینکه در نظر داریم اتاق مادر و کودک را در تمام ایستگاه‌های پرتردد راه‌اندازی کنیم، تصریح کرد: در این اتاق وسایل مختلفی از جمله امکان شستشو و نظافت کودکان، گرم کردن شیر و غذای کودکان و همچنین محل خواب و استراحت کودکان در نظر گرفته شده و مادرانی که از این میدان پرتردد عبور می‌کنند، می‌توانند از خدمات این اتاق بهره ببرند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر