ماهان شبکه ایرانیان

با حضور معاون رئیس جمهور انجام شد؛

معرفی رسانه‌های برتر حوزه ایثار و شهادت/ خبرنگار مهر برگزیده شد

بنیاد شهید و امور ایثارگران در سومین جشنواره تجلیل از خبرنگاران و رسانه‌های برتر در حوزه ایثار و شهادت، برگزیدگان این حوزه را معرفی کرد.

معرفی رسانه‌های برتر حوزه ایثار و شهادت/ خبرنگار مهر برگزیده شد

به گزارش خبرنگار مهر، سومین جشنواره تجلیل از خبرنگاران و رسانه های برتر در حوزه ایثار و شهادت صبح امروز با حضور حجت الاسلام موسوی مقدم قائم مقام سازمان صداوسیما و حجت الاسلام شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم کریمیان رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی بنیاد شهید، ضمن ارائه گزارشی از کیفیت آماری برگزاری این دوره از جشنواره به افزایش 21 درصدی آثار شرکت‌کننده در جشنواره به نسبت دوره قبل اشاره کرد.

به گفته کریمیان همه استانها و رسانه‌ها در این رویداد مشارکت داشته‌اند و بنابر داوری هیأت داوران از میان آثار رسیده 42 اثر به‌عنوان برگزیده معرفی و تجلیل شدند.

مدیرعامل خبرگزاری ایسنا سخنران بعدی این مراسم بود که بااشاره به جریان عاشورا و تحلیل رسانه‌ای از نقش خانواده و همراهان امام حسین(ع) در مخابره واقعه گفت و سپس به نقش رسانه‌ها در ایجاد فضای شهادت طلبی و ایثارگری در ایام دفاع مقدس پرداخت.

علی متقیان در پایان سخنان کوتاه خود با اشاره به جایگاه خانواده شهدا و ایثارگران از اصحاب رسانه خواست: بیایید به خود بیاییم و توجه به خانواده شهدا را از یاد نبریم.

در ادامه مراسم محمدمهدی فرقانی رئیس هیات داوران ضمن قرائت بیانیه به نکاتی در حوزه کیفیت و کمیت آثار ارسالی اشاره کرد.

تقدیر از خانواده شهید محسن خزاعی بخش دیگری از مراسم بود و پس از آن حجت الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سخنانی ضمن تبریک روز خبرنگار به نقش رسانه ها در الگوسازی خلاقانه در جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف بنیاد شهید توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است که تلاش داریم این رسالت را به نحو مطلوب انجام دهیم.

حجت‌الاسلام شهیدی افزود: ایثار و فداکاری محدود به جبهه و جنگ نیست. باید بکوشیم این فرهنگ را در جامعه تقویت کنیم. اوج قله فرهنگ ایثار شهادت است. شهدا خالق اخلاق بودند و سبک زندگی خاص خود را داشته اند. سیر زندگی این عزیزان واقعا بی نظیر بوده است. ما وظیفه داریم این فرهنگ را به نسل آینده منتقل کنیم.

وی ادامه داد: فرهنگ انقلاب اسلامی ریشه در عاشورا و کربلا دارد. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اگر همین نصف روز عاشورا چنین اثری در تاریخ برجا گذاشته چرا هشت سال دفاع مقدس نتواند در جامعه منشا اثر باشد.

حجت‌الاسلام شهیدی ادامه داد: همه ما مدیون ایثارگرانیم و بیاید همه با هم این دین را ادا کنیم. اگر مسئوالان ما امروز مقابل استکبار ایستاده اند این محصول خون شهیدان است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان ضمن انتقاد از برخی مطالب منتشر شده در رسانه گفت: ما حساسیتی نسبت به نقد سازنده نداریم اما فراموش نکنیم حوزه ایثار و شهادت حوزه ظریفی است. در مواردی با انتشار اخباری مواجه بوده‌ایم که در روحیه ایثارگران عزیز ما تاثیر منفی داشته است. استدعایم از اصحاب رسانه این است که در این زمینه به ما کمک کنند تا اخبار صحیح در جامعه منعکس شود.

معرفی و تقدیر از برگزیدگان بخش‌های مختلف سومین جشنواره تجلیل از خبرنگاران و رسانه‌های برتر در حوزه ایثار و شهادت پایان بخش این برنامه بود. در این بخش عطیه همتی خبرنگار خبرگزاری مهر توانست رتبه نخست بخش گزارش را از آن خود کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان