مروری بر باکس آفیس هفته اول آگوست ۲۰۱۷

داستان جدید استیون کینگ Stephen King راه خود را در باکس آخر هفته با اکران «برج تاریک» The Dark Tower که شروع نسبتاً آرامی برای آگوست — آخرین ماه فصل تابستان دنیای فیلم — بود، باز کرد

داستان جدید استیون کینگ Stephen King راه خود را در باکس آخر هفته با اکران «برج تاریک» The Dark Tower که شروع نسبتاً آرامی برای آگوست — آخرین ماه فصل تابستان دنیای فیلم — بود، باز کرد. سونی Sony از این فیلم حدود 19.5 میلیون دلار از 3451 سالن سینما با میانگین 5651 دلار برای هر سالن فروش داشت. آخرین باری که اولین آخر هفته‌ی آگوست با فیلمی کم‌فروش تر از «برج تاریک» همراه بود، سال 1998 بود که در آن «نجات سرباز رایان» Saving Private Ryan در سومین نمایش خود با 17.4 میلیون دلار فروش رتبه‌ی اول را داشت.

ااین‌حال، با بودجه‌ی 60 میلیون دلاری و فروش خوب بین‌المللی،‌ جریان‌های درآمدی جهانی «برج تاریک» در حال شکل‌گیری است. بازخورد‌ها در مورد این فیلم که در آن ادریس البا Idris Elba و متیو مک‌کانهی Matthew McConaughey مقابل هم‌بازی می‌کنند، خوب نبود و تماشاگران که چندان از این فیلم رضایت نداشتند امتیاز معمولی B را در سینمااسکور به آن دادند. تماشاگران این فیلم، مانند نسبت تماشاگران در سایر فیلم‌های علمی-تخیلی، 58٪ مرد بودند و 68٪ بالای 25 سال سن داشتند. «برج تاریک» در ماه آگوست در بسیاری از نقاط جهان به نمایش درخواهد آمد.فیلم جنگی «دانکرک» Dunkirk کریستوفر نولان Christopher Nolan با افت 34 درصدی و 17.6 میلیون دلار فروش در مقام دوم قرار گرفت. برادران وارنر Warner Bros. در این آخر هفته 226 منطقه‌ی جدید اضافه کرده و تعداد سالن‌های سینمای پخش‌کننده‌ی این فیلم را به 4000 رساند و در پی آن جمع فروش داخل آمریکا به 133.6 میلیون دلار رسید که 22٪ آن از سالن‌های آی‌مکس Imax بوده است. اکنون «دانکرک» پس از «برو بیرون» Get Out و «شکافته» Split، سومین فیلم پرفروش امسال است، اما تا آخر تابستان هردوی این فیلم‌ها را پشت سر خواهد گذاشت. گذشتن از مرز 200 میلیون دلار قطعاً امکان‌پذیر است، چراکه عنوان قابل‌توجه دیگری تا آخر ماه اکران نخواهد شد. فروش خارج از آمریکا برای این فیلم به 180.6 میلیون دلار رسید که جمع فروش جهانی را به 314.2 میلیون دلار رساند. «دانکرک» هنوز در چین، ژاپن و ایتالیا اکران نشده، پس می‌توانیم منتظر رد شدن فروش این فیلم از مرز 500 میلیون دلار باشیم.انیمیشن کمدی «فیلم شکلک» The Emoji Movie با افت منطقی 50 درصدی در دومین آخر هفته‌ی خود فروش تخمینی 12.4 میلیون دلار را داشت. این فیلم سونی Sony در ده روز اول اکران خود 49.5 میلیون دلار فروش داشته و ممکن است به محدوده‌ی 90 میلیون دلار هم برسد — که برای فیلمی با چنان برنامه‌ریزی محکم عدد خوبی است. بودجه‌ی این فیلم 50 میلیون دلار بود.خانم‌های «سفر دختران» Girls Trip در سومین آخر هفته‌ی خود به جشن و پای‌کوبی ادامه داده و با 42 درصد افت و فروش تخمینی 11.4 میلیون دلار، جمع فروش را به 85.4 میلیون دلار رسانده و منتظر ادامه‌ی این مهمانی هستند. سروصدای زیاد مخاطبان، کمک‌حال این فیلم کمدی مثبت 17 سال شد و استودیوها هم لیست ضعیفی از فیلم‌هایی که در آگوست اکران خواهند شد دارند، بنابراین این فیلم پتانسیل آن را دارد تا به 130 میلیون دلار فروش دست یابد. در این صورت «سفر دختران» Girls Trip پرفروش‌ترین کمدی 2016 تا 2017 خواهد بود.فیلم اخیر هلی بری Halle Berry به نام «گروگان‌گیری» Kidnap که در جایگاه پنجم اکران شد فروش تخمینی 10.2 میلیون دلار را رقم زد. این فیلم بازخورد‌های متنوعی دریافت کرد اما فروش میانگین 4، 294 دلار از 2378 سالن سینما را برای آویرون پیکچرز Aviron Pictures به همراه داشت.

فیلم ابرقهرمانی سونی، «اسپایدرمن: بازگشت به خانه» Spider-Man: Homecoming با افت 34 درصدی فروش تخمینی 8.8 میلیون دلار را داشت که جمع فروش آن را به 294.9 میلیون دلار رساند. به نظر می‌رسد فروش این فیلم در محدوده‌ی 325 میلیون دلار پایان یابد که از تمام فیلم‌های «اسپایدرمن» توبی مگوایر Tobey Maguire پایین‌تر است، اما بالاتر از هر دو فیلم اندرو گارفیلد Andrew Garfield قرار می‌گیرد.«بلوند اتمی» Atomic Blonde شارلیز ترون Charlize Theron در دومین آخر هفته‌ی خود با 55 درصد افت فروش تخمینی 8.2 میلیون دلار را به همراه داشت. فوکس فیچرز Focus Features تا به امروز 34.1 میلیون دلار برای این فیلم هزینه کرده که تابه‌حال نزدیک 60 میلیون دلار فروش داشته است.

برخلاف تحسین عمومی، مخاطبان زیادی به تماشای درام مثبت 17 سال «دیترویت» Detroit نیامدند، این فیلم که در تمام آمریکا و در 3007 سالن سینما به نمایش درآمد، با میانگین 2، 411 دلار برای هر سالن سینما، 7.3 میلیون دلار فروش داشت. این شروع سختی برای عملیات جدید پخش آناپرنا Annapurna بود، چراکه «دیترویت» دومین اکران کم‌فروش در آخر هفته در 3000 سالن سینما بود که درست پیش از «خاطرات یک بی‌عرضه: کار طولانی» Diary of a Wimpy Kid: The Long Haul قرار داشت. بازخورد‌های فیلم کاترین بیگلو Kathryn Bigelow بسیار قوی بودند، اما فیلم بازان تابستان حوصله‌ی این فیلم جدی که بر اساس داستانی واقعی به نابسامانی‌های فرهنگی در دهه‌ی 60 می‌پرداخت را نداشتند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر