ماهان شبکه ایرانیان

پوستی شاداب و جوان با این خوراکی ها

چروک صورت عبارت است از به وجود آمدن شیارهای عرضی پوست در پیشانی و شیارهای طولی در بین دو ابرو و نیز شیارهای کنار چشم ها و دهان و روی گونه ها اما چطور با تغذیه درست می توان جلوی این چروک ها را گرفت افراد سیگاری به علت از دست دادن چربی زیر پوستی و همچنین نقص در کلاژن سازی و علت های گوناگون دیگر، دچار چروک زودرس می شوند

پوستی شاداب و جوان با این خوراکی ها
چروک صورت عبارت است از به وجود آمدن شیارهای عرضی پوست در پیشانی و شیارهای طولی در بین دو ابرو و نیز شیارهای کنار چشم ها و دهان و روی گونه ها اما چطور با تغذیه درست می توان جلوی این چروک ها را گرفت
افراد سیگاری به علت از دست دادن چربی زیر پوستی و همچنین نقص در کلاژن سازی و علت های گوناگون دیگر، دچار چروک زودرس می شوند. درکل نیز پوست های خشک نسبت به پوست های چرب زودتر دچار چروک می شوند.
برای پیشگیری از ایجاد چروک، باید عوامل ایجاد کننده آن را از بین برد؛ از جمله تغذیه نامناسب ( مصرف مواد مخدر و دخانیات) اعصاب متشنج، استرس و...
از روش های زیر نیز می توانید استفاده کنید:
مصرف کرم های مرطوب کننده تا حدودی می تواند چروک های ریز را به طور موقت از بین ببرد. میزان و مدت تماس با آفتاب هر چه کمتر باشد، عوارض آن کمتر است.
اجتناب از دخانیات:
مصرف سیگار باعث ایجاد خطوط عمیقی در لب فوقانی و تحتانی و کناره های چشم می شود. مصرف قهوه ( البته نه افراط گونه وبیش از حد)، ویتامین c، ویتامین A، ویتامین E که به عنوان مواد آنتی اکسیدان شناخته می شوند، با از بین بردن رادیکال های آزاد (از علل تخریب کلاژن و الاستین ) به شادابی پوست کمک می کند. لازم به ذکر است که برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک همراه با حفظ نرمی و لطافت پوست ، بهتر است برای پاک کردن آرایش صورت از آب سرد استفاده کنید.
توجه کنید که سلامت پوستمان مستقیماً به میزان ویتامینA غذای ما بستگی دارد . ویتامین A برای خنثی کردن عناصر مضر پوست نقش آنتی اکسیدان را بازی کرده و از تشکیل چین و چروک در آن جلوگیری می کند. به علاوه پیشرفت آن را به تأخیر انداخته و پوست را جوان نگاه می دارد .
دو سوم ویتامینA مصرفی ما از بتاکاروتن تأمین می شود که تولید کننده رنگ زرد و نارنجی در میوه ها و سبزی هاست. بدن ما بتاکاروتن را به ویتامین A که برای سلامت پوست الزامی است تبدیل می کند و به مصرف می رساند. منابع غنی از ویتامین A عبارت اند از جگر، شیر، زرده تخم مرغ، پنیر چدار، ماهی، سیب زمینی شیرین، هویج، کدو حلوایی، طالبی، زردآلو، هلو، کلم بروکلی، گریپ فروت، اسفناج و سایر سبزیجات سبز تیره و برگی شکل. ویتامین A نوسازی پوست را افزایش می دهد و از تشکیل چین و چروک درآن جلوگیری می کند. بنابراین با مصرف میوه ها و سبزیجات تازه، شادابی را به پوست خود هدیه دهید .

غذاهای مؤثر عبارتند از:
 

1- سیب زمینی
 

مصرف سیب زمینی شیرین نیز به دلیل داشتن مقادیر زیاد بتاکاروتن و آنتی اکسیدان ها و رنگدانه های زرد و قرمز و نارنجی، باعث شادابی پوست شده و پوست را در مقابل تابش خورشید محافظت می کند.

2- ماهی قزل آلا
 

مصرف ماهی قزل آلا به دلیل دارا بودن بتاکاروتن و امگا 3 و سلنیوم تأثیر زیادی درسلامت پوست دارند. ماهی قزل آلا به علت دارا بودن مقادیر اسید چرب امگا 3 از التهاب پوست جلوگیری کرده و در سلامت پوست مؤثر است.

3- هویج
 

به سس ماکارونی یا لازانیای خود هویج رنده شده بیافزایید . در مزه غذا تأثیر چندانی ندارد، اما کاروتن آن پوست شما را تغذیه می کند.

4- ماست و میوه تازه
 

روزانه یک ماده لبنی با طعم میوه مصرف کنید؛ مثلاً زرد آلو، هلو و انبه را به ماست خود بیافزایید. علاوه بر این می توانید به شام خود میوه بیافزایید . کمپوت هلو و زرد آلو یا هلو و زردآلوی تازه را در دسترس نگه دارید تا به سالاد میوه شبانه خود اضافه کنید.

5- هندوانه
 

برش های کوچکی از هندوانه را همراه با نعناع به نوشیدنی خود بیافزایید. تأثیر بسیار مطلوبی بر پوست شما خواهد گذاشت.

6- انبه
 

میوه های گرمسیری را انتخاب کنید. اگر از میوه های عادی خسته شده اید، به میوه های مناطق حاره مانند انبه رو بیاورید. می توانید انبه را در سس تند جانشین گوجه فرنگی کنید، نه تنها گیرنده های چشایی شما به وجد می آیند بلکه میزان زیادی کاروتن نیز به سبد غذایی شما افزوده شده است.

7- برگ کلم و گل کلم
 

گل کلم یا اسفناج تازه را به ماکارونی یا سالاد گوجه فرنگی بیافزایید . موجب شادابی پوست شما خواهد شد.

8- آب طالبی
 

آب میوه های غنی از کاروتن را بنوشید مثل آب طالبی و آب هویج.

9- اسفناج
 

بر گ تازه اسفناج را به سبزیجات سالاد خود بیافزایید، زیرا اسفناج نسبت به سایز سبزیجات گروه خود بتاکاروتن بیشتری دارد.
نکته: توجه کنید که سلامت پوستمان مستقیماً به میزان ویتامین A غذای ما بستگی دارد. ویتامین A برای خنثی کردن عناصر مضر پوست، نقش آنتی اکسیدان را بازی کرده و از تشکیل چین و چروک در آن جلوگیری می کند. به علاوه پیشرفت آن را به تأخیر انداخته و پوست را جوان نگاه می دارد.
منبع: نشریه زندگی ایده آل شماره 45
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان