نکات آماری اولین هفته لیگ دسته اول؛

طلسم تبریز به شیراز رسید/ دراین فوتبال تازه واردها به صدر می‌رسند

لیگ دسته اول فوتبال کشور با انجام ۹ بازی از روز گذشته آغاز شد که فرایند آن صدرنشینی تیم تازه لیگ یکی شده شهرداری ماهشهر به لطف پیروزی پر گل مقابل راه آهن بود.

طلسم تبریز به شیراز رسید/ دراین فوتبال تازه واردها به صدر می‌رسند

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که لیگ برتر هفته دوم خود را پشت سر گذاشت و 16 تیم حاضر در این مسابقات خود را برای هفته سوم آماده می‌کنند، سوت آغاز مسابقات لیگ دسته اول هم به صدا در آمد و 18 تیم حاضر در این مسابقات شب گذشته در چارچوب هفته نخست این مسابقات به میدان رفتند و اتفاق جالب در هفته اول این بود که درست مثل لیگ برتر، یک تیم تازه وارد با زدن چهار گل در خانه حریفش به صدر جدول رسید.

* فقط یک بازی بدون گل

8 بازی از 9 بازی برگزار شده در هفته اول مسابقات با رد و بدل شدن گل به پایان رسید و تنها یک بازی بدون گل به پایان رسید. صبای قم و آلومینیوم اراک در دیداری که به میزبانی اراکی‌ها انجام شد 90 دقیقه تلاش بدون حاصل داشتند. این دو تیم که با بحران وارد مسابقات شدند در نخستین هفته به مصاف هم رفتند و از پس هم بر نیامدند.

* جنوبی های گلزن

در حالی که اغلب دیدارهای روز گذشته در لیگ یک با گل همراه بود، اما دیدارهای کم گلی را شاهد بودیم و هیچ تیمی در اولین روز مسابقات نتوانست بیشتر از یک گل به حریفش بزند، به جز دو تیم جنوبی نفت مسجد سلیمان و شهرداری ماهشهر. 

شهرداری ماهشهر با 4 و نفت مسجد سلیمان با 3 گل میزبان و میهمان خود را مغلوب کردند تا با این پیروزی‌های پرگل تنها تیم هایی باشند که در روز اول به حریف خود بیشتر از یک گل زده‌اند.

* تنها دو تیم برنده در خانه

3 بازی از 9 بازی روز اول لیگ دسته اول با نتیجه مساوی به پایان رسید و در 6 بازی برنده و بازنده داشتیم. در این 6 بازی، 4 بازی با پیروزی تیم‌های میهمان به پایان رسید و تنها دو تیم ملوان و نفت و مسجد سلیمان تیم‌هایی بودند که در خانه خود موفق به کسب پیروزی شدند. شهرداری ماهشهر، مس کرمان، بادران و نساجی چهار تیمی بودند که حریفان خود را خارج از خانه شکست دادند. 

* شیراز و تبریز بدون امتیاز

دو شهر شیراز و تبریز هر یک با داشتن دو نماینده در این مسابقات سهم قابل توجهی در لیگ دسته اول دارند. هفته نخست این رقابت‌ها در حالی برگزار شد که هر چهار تیم تبریزی و شیرازی مغلوب حریفان خود شدند. با کمی غلو می‌توان گفت در هفته نخست هر جا شکستی در کار بود، پای یکی از این دو شهر در میان بود. 

در این هفته برق نوین در انزلی مغلوب ملوان شد و دیگر تیم شیرازی که فجر سپاسی باشد در خانه خود مغلوب بادران شد. ماشین سازی در مسجد سلیمان متحمل شکست سنگین 3 بر صفر مقابل نفت مسجد سلیمان شد و شهرداری تبریز هم در خانه خود با یک گل از مس کرمان شکست خورد.

* دو بازیکن بیشتر از یک گل

در هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر کلا 15 بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد که این تعداد گل توسط 12 بازیکن به ثمر رسید. در روز نخست تنها دو بازیکن موفق شدند بیشتر از یک بار گلزنی کنند. احمد داودی بازیکن تیم نفت مسجید سلیمن 2 گل از سه گل تیمش را وارد دروازه ماشین سازی کرد و در تهران هم فرشید پاداش مهاجم تیم شهرداری ماهشهر مقابل تیم راه آهن هت تریک کرد تا فعلا و در پایان هفته نخست آقای گل مسابقات هم باشد. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان