ماهان شبکه ایرانیان

راهنمای کامل انتخاب مدل موی مناسب شکل صورت شما [قسمت اول]

چهره ما کانونی‌ترین عضو بدن ما در زیبایی به شمار می‌رود که اگر خواهان زیبایی هستیم باید از این قسمت شروع کنیم

چهره ما کانونی‌ترین عضو بدن ما در زیبایی به شمار می‌رود که اگر خواهان زیبایی هستیم باید از این قسمت شروع کنیم. و موها نیز یکی از ارکان اصلی در زیبایی صورت ما هستند. خب برای اینکه چهره کامل و زیبایی را داشته باشد ابتدا باید مدل صورتتان را بدانید. متاسفانه تعداد کمی از افراد از این اشکال مختلف آگاه هستند این مدل‌ها شامل بیضوی، مربع، قلبی، گرد، بلند و همچنین مثلثی گاهی همه این‌ها می‌باشند و همیشه بعد از خروج از آرایشگاه‌ها از مدل موی خود ناراضی هستند. برای بررسی مدل صورتتان در ادامه با بنیتا همراه باشید.

مانند لباس، موهای شما هم سایزی ندارند که برای همه نوع شکل صورت مناسب باشند؛ اما برعکس لباس شما نمی‌توانید یک مدل موی بد را بر روی سرتان بزنید و با همان شکل به جمع دوستانتان بروید. به همین دلیل قبل از اینکه سرخود را به دست قیچی آرایشگر بدهید بهتر است بدانید که کدام نوع مو برای شکل صورت شما بهتر است. به‌هرحال، یک سانتی‌متر کمتر و یا بیشتر و یک دانش سطحی درباره این می‌تواند همه‌چیز را تغییر دهد.

pigment.is

شکل صورت من چگونه است؟
خب سؤالی که مطرح می‌شود این است که چگونه شما می‌توانید تعیین کنید که شکل صورت شما چگونه است؟ این کار را به‌آسانی می‌توانید انجام دهید. برای داشتن آرایش زیبای مو، باید اول با دقت در آینه به خود نگاه کنیم و شکل صورتمان را تعیین کنیم. دانستن این مورد در داشتن آرایش و مدل موی زیبا، کمک زیادی می‌کند. یک نوار اندازه‌گیری انعطاف‌پذیر بردارید و دست‌به‌کار شوید، بعد از هراندازه‌گیری، مقدار آن را یادداشت کنید؛


1-پیشانی: نوار اندازه‌گیری بردارید و سعی کنید که فاصله قله دو ابروی خود را با دقت اندازه‌گیری کنید (قله ابروها: یعنی بالاترین قسمت ابروها برای اندازه‌گیری دقیق پیشانی، چون ممکن است با اندازه‌گیری انتهای دو ابرو فاصله دقیق به دست نیاید و بهترین راه اندازه‌گیری قله دو ابرو است تا بتوان اندازه جلوی پیشانی شمارا به دست آورد.) به عبارت دیگر متر را در پهن ترین قسمت، بین ابرو و خط موی سر قرار داده و از یک سمت به سمت دیگر امتداد دهید. عدد بدست آمده را یادداشت کنید.
2-استخوان‌های گونه: اول فاصله گونه‌ها را اندازه بگیرید. سر متر را درست در زیر گودی چشم قرار دهید. این نقطه شروع است. بعد از برآمدگی بینی رد کرده و به گودی چشم دیگر برسانید. این نقطه پایان است. عدد را خوانده و یادداشت کنید.
 3-خط فک (Jawline): از نوک چانه خود تا زیر گوش خود درجایی که خط فک شما به سمت بالا می‌رود را اندازه‌گیری نمایید و این عدد را ضربدر 2 کنید تا خط فک شما به دست آید. یعنی  یک سمت صورت را در نظر گرفته و متر را درست در زیر گوش قرار دهید. بعد تا وسط چانه امتداد دهید. عدد به دست آمده در انتها را ضرب در 2 کرده و یادداشت کنید.
4-طول صورت: از وسط خط موی خود تا نوک شانه را اندازه بگیرید تا اندازه صورت شما به دست بیاید.

وقتی‌که شما این 4 متغیر را اندازه‌گیری کردید، ببینید که کدام‌یک از آن‌ها اندازه بیشتری دارد و سپس به توضیحات زیر دقت کنید و با توجه به آن‌ها نتیجه بگیرید که کدام‌یک از شکل‌های زیر به‌صورت شما شبیه‌تر است.


بیضی: طول صورت بیشتر از عرض استخوان‌های گونه است و همچنین پیشانی از خط فک بزرگ‌تر است؛ و زاویه فک نیز جای اینکه تیز باشد، گرد است.
مربع: تمام اندازه‌گیری‌ها تقریباً برابر هستند و زاویه فک نیز جای گرد بودن تیز است.
مستطیل: طول صورت بزرگ‌ترین اندازه را دارد و سه اندازه خط فک و پیشانی و استخوان‌های گونه تقریباً مشابه همدیگر هستند.
گرد: اندازه طول صورت و استخوان‌های گونه تقریباً مشابه است و از دیگر متغیرها بزرگ‌تر است. همچنین اندازه خط فک و پیشانی تقریباً مشابه است. زاویه گونه نیز تقریباً صاف است و خیلی کم به چشم می‌آید.
الماس: طول صورت از همه آن‌ها بیشتر به چشم می‌آید و اندازه بقیه قسمت‌ها به ترتیب زیر است: استخوان‌های گونه، پیشانی و خط فک نیز کوچک‌ترین اندازه را دارد. و چانه نیز شکلی مشخص و تیز دارد.
قلب: پیشانی به نسبت بقیه قسمت‌ها اندازه بیشتری دارد، یعنی از خط فک و استخوان‌های گونه درازتر است. چانه در این نوع صورت‌ها تیز است.
مثلث: در اینجا خط فک از استخوان‌های گونه بزرگ‌تر است و پیشانی نیز خیلی در این نوع صورت‌ها دیده نمی‌شود.

پس‌ازاینکه شکل صورت خود را توانستید با توجه به توضیحات بالا حدس بزنید، در ادامه با ما همراه باشید چون‌که بهترین پیشنهادها را از طرف بهترین آرایشگرهای لندن برای شما آماده کرده‌ایم:


بیضی:


البته این نوع شکل صورت بیشتر به خانم‌ها می‌آید و نمی‌تواند یک ‌شکل خوب و مردانه باشد. ولی بااین‌وجود هم می‌تواند با انتخاب یک آرایش مناسب مو آن را به بهترین وجه برای یک مرد آراسته و زیبا کرد. اگر شما مرد هستید باید بدانید که صورت بیضی‌شکل شما تقریباً متقارن‌ترین و متناسب‌ترین شکل برای یک صورت محسوب می‌شود که اکثر آرایش‌های مو به آن می‌آیند، شما آدم خوش شناسی هستید پس به خود افتخار کنید.
در اینجا چندین هشدار و توصیه وجود دارد که شما باید برای بهینه‌سازی کردن و متناسب‌تر کردن صورت بیضی خود با نحوه کوتاه کردن موهایتان به آن‌ها توجه و سپس رعایت کنید. استوبیوس نیکلاو یکی از بهترین آرایشگرهای لندن در آودا دراین‌باره می‌گوید: «یک نکته مهم که درباره صورت‌های بیضی‌شکل وجود دارد این است که موهای روی پیشانی را بالا بزنیم تا یک‌شکل مثلث گونه در بالای صورت شما پدیدار شود تا تناسب صورت شمارا بهتر از قبل کند. بهترین نوع آرایش برای صورت بیضی‌شکل، موهای کوتاه کلاسیک است که در اطراف سر موها کوتاه هستند و در بالای ان موها بلند است و بهتر است که موها به یک سمت جهت داشته باشند تا این فرم شکیل‌تر به نظر برسد.».
و تا آنجایی که می‌توانید مانند جیمی استیون مشهور (Jamie Stevens) از انداختن مو بر روی پیشانی خودداری کنید چون گرد بودن صورت شمارا بیشتر می‌کند و این نوع آرایش برای چنین صورت‌هایی اصلاً خوب نیست.
اگر می‌توانید در زدن ریش خود درنگ نکنید چون آدام بردی که یکی از متخصصان ترند است دراین‌باره می‌گوید که: «اگر شما داری صورت بیضی‌شکل هستید سعی کنید از داشتن ریش خودداری کنید چون ریش تناسب را از صورت شما می‌گیرد، پس شما آزادید که تیغ را بردارید و از شر ریش‌ها خلاص شوید».

و چند نمونه استایل مشابه:



مربع:


اگر یک صورت و شکل مردانه را ایده آل در نظر بگیریم، صورت مربعی یک نمونه خوب می‌تواند در این زمینه باشد، در این صورت چیزی که بیشتر از همه متغیرها به چشم می‌خورد باوجود اندازه مشابه آن‌ها، خط فک آن، ظاهر کلی و شکل مخروطی خاص آن است.
این نوع صورت هم می‌تواند از بعضی از آرایش‌های مخصوص صورت‌های بیضی‌شکل که بیشتر با موهای کوتاه و متوسط سروکار دارند ست شود مانند شکل فر و مدل فرنچ کراپ (یک نوع مدل موی فرانسوی). در اینجا شما می‌توانید از کمی ریش در صورت خود استفاده کنید ولی باید در نظر داشته باشید که در این حالت خیلی ریش متوسط یا بلند به شما نمی‌آید.
یکی دیگر از آرایشگران حرفه ا نام آقای استیونز این‌گونه برای افراد دارای صورت‌های مربعی درباره نحوه آرایش موهایشان توصیه می‌کند: «آرایش کلاسیک و مرتب مو می‌تواند بهترین مکمل صورت‌های مربعی شکل باشد. موهای خود را اگر با فرق از بغل آرایش کنید و لایه‌های نازک مو می‌تواند شکیل بودن را برای صورت شما به ارمغان بیاورد». البته کمی ته‌ریش می‌تواند کمی خط فک را در این‌گونه افراد زیباتر نشان دهد چون معمولاً خط فک در صورت‌های مربعی کمی زننده به نظر می‌آیند.

و چند نمونه استایل مشابه:

در ادامه مقاله در قسمت دوم هم با ما همراه باشید.

 

 

مقالات مرتبط

راهنمای کامل انتخاب مدل موی مناسب شکل صورت شما [قسمت دوم]

haircut-tips


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان