عوارض داروی آکوتان

آکوتان نیز مانند دیگر داروها عوارضی دارد که با آگاهی از آنها می‌توان این عوارض را به حداقل رساند و از بروز بسیاری از آنها جلوگیری کرد

عوارض داروی آکوتان
آکوتان نیز مانند دیگر داروها عوارضی دارد که با آگاهی از آنها می‌توان این عوارض را به حداقل رساند و از بروز بسیاری از آنها جلوگیری کرد. مهم‌ترین عارضه آکوتان برای خانم‌هایی است که در سنین باروری‌اند. توصیه می‌کنم در طول درمان با آکوتان و تا یک ماه بعد از درمان از حاملگی پرهیز کنند. یعنی از دو راه جلوگیری استفاده شود که مطمئن باشد. چون در صورت حاملگی یا بچه سقط شده و یا ممکن است با نقایص گوناگون، به خصوص قلبی متولد شود. منطقی است که پیش از شروع درمان نیز دو تست حاملگی منفی داشته باشید تا هرگونه شکی برطرف شود.

عوارض داروی آکوتان

عارضه دیگر آکوتان شامل افزایش چربی‌ها و یا کلسترول و به خصوص تری‌گلیسیرید است که با کاهش و افزایش دوز مصرف دارو هم مرتبط است (برخی از بیماران با اینکه دوز کمی استفاده می‌کنند اما چربی‌های خونشان مقادیر بالایی را نشان می‌دهد). عارضه دیگر افزایش آنزیم‌های کبدی و یا افزایش گلبول‌های سفید و یا قندخون به مقدار مختصر است. این عارضه در همه عمومیت ندارد و به خوبی نیز قابل کنترل است. در موارد مصرف طولانی مدت، استئوپروز (پوکی استخوان) و گاهی ریزش موها دیده می‌شود که با قطع دارو این مساله قابل برگشت است. خشکی پوست و مخاط‌ها و همچنین خشکی چشم در اثر کاهش اشک، از دیگر عوارض است.
آنچه برایتان ذکر کردم، عوارضی هستند که با تمهیداتی قابل کنترل‌اند و در یک کلام باید گفت بدترین عارضه آکوتان در زمان مصرف، جلوگیری نکردن از بارداری خانم‌هاست که باید به طور قطع از دو روش مطمئن استفاده کنند.
منبع:www.salamat.com
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان