آغاز اجرای طرح گردشگری سلامت-۴؛

لزوم رعایت استانداردهای بین‌المللی در حوزه گردشگری سلامت

عضو هیأت مدیره انجمن گردشگری سلامت گفت: اعتبارسنجی بیمارستان‌های ایران باید توسط شرکت‌های بین‌المللی انجام شود، چرا که گردشگران همیشه از وجود استاندارد سؤال می‌کنند.

لزوم رعایت استانداردهای بین‌المللی در حوزه گردشگری سلامت

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر غمخوار عضو هیأت مدیره انجمن گردشگری سلامت و عضو جامعه تورگردانان ایران در مراسم آغاز عملیات اجرای این طرح که با حضور نمایندگانی از 37 کشور و فعالان حوزه گردشگری سلامت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شب گذشته در هتل همای تهران برگزار شد، اظهار داشت: اکنون ویزای سلامت توسط وزارت خارجه طراحی شده و اجرا می‌شود و یک بیمار به راحتی در سفارتخانه‌ها از این ویزا به مدت سه ماه استفاده می‌کند، اما باید پروازهایی بین مقاصد ایجاد شود تا گردشگر به ایران بیاید. همچنین هتل‌های زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی این امکان را دارند که گردشگران سلامت در آنها اقامت کنند.

وی ادامه داد: در بیمارستان‌های ایران شرایط اسلامی و تفکیک بین خانم‌ها و آقایان حاکم است که مردم بسیاری از کشورهای اسلامی می‌توانند از آن استفاده کنند. بسیاری از آنها معتقدند که اگر می‌خواهند برای درمان به کشوری سفر کنند، بهتر است آن کشور غذای حلال داشته باشد. این مزیتی است که ایران دارد. موضوع بعدی برای جذب گردشگر پزشکی، وجود پزشکان حاذق در بیمارستان‌های خوب است.

عضو جامعه تورگردانان ایران گفت: بهتر است اعتبارسنجی بیمارستان‌ها توسط شرکت‌های بین‌المللی انجام شود، چون همیشه از ما می‌پرسند آیا استانداردهای لازم را در بیمارستان‌ها دارید یا خیر؛ البته من شنیده‌ام که برخی از بیمارستان‌ها استاندارد را گرفته‌اند. موضوع بعدی قیمت است. یک بیمار به سرعت مقایسه می‌کند که هزینه‌ها در ایران و یا سایر کشورها چگونه است.

غمخوار افزود: موضوع دیگر در حوزه جذب بیماران است. عمده گردشگران ما از عراق، خلیج‌فارس و کشورهای CIS و افغانستان هستند که برای درمان‌های مختلفی به ایران می‌آیند و باید بتوانیم قیمت مناسب برای آنها در نظر بگیریم تا مشکلات بعدی ما حل شود. شرکت‌ها باید امر بیماریابی را انجام دهند.

وی تصریح کرد: ما یک گروه 400 نفره برای جراحی چشم به ایران آوردیم که کور بودند ولی بینا از ایران رفتند؛ آن‌ها دعاگوی ما هستند. بنابراین می‌توانند پیام‌آوران خوبی برای آن کشور در سایر کشورهای دیگر باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر