ماهان شبکه ایرانیان

آغاز اجرای طرح گردشگری سلامت-۲؛

امضای تفاهمنامه بین تأمین اجتماعی و انجمن‌های دوستی با کشورها

رئیس انجمن دوستی ایران و نیجریه گفت: سازمان تأمین اجتماعی با انجمن‌های دوستی ایران و سایر کشورها تفاهمنامه‌ای در حوزه گردشگری سلامت امضا کرده است.

امضای تفاهمنامه بین تأمین اجتماعی و انجمن‌های دوستی با کشورها

به گزارش خبرنگار مهر، «ترلان قلی‌اُف» کارگزار طرح گردشگری سلامت تأمین اجتماعی از کشور آذربایجان در مراسم آغاز عملیات اجرای این طرح که با حضور نمایندگانی از 37 کشور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فعالان حوزه گردشگری سلامت شب گذشته در هتل همای تهران برگزار شد، اظهار داشت: بین آذربایجان و ایران همکاری‌های متقابل توسعه‌یافته‌ای بخصوص در حوزه گردشگری سلامت وجود دارد. افراد زیادی هستند که بین آذربایجان و سایر کشورها از جمله ایران سفر می‌کنند. ما کارمان را در حوزه توریست سلامت آذربایجان از 2010 شروع کرده‌ایم و پروژه‌های زیادی را برای توسعه عملکرد فعلی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: هدف از شرکت در این همایش، ملحق شدن به سایر شرکت‌های گردشگری است تا بتوان مصادیق و معضلات را پیدا کرد و پیشنهادات واقعی را ارائه کنیم و تعداد مسافران را به ایران و یا برعکس به حداکثر برسانیم؛ این یک مفهوم متقابل است. ما در طول همکاری خود متوجه شدیم سطح بهداشت، تجربه و تخصص پزشکی در ایران بالا و مشهور است اما در کنار آن مشکلاتی هم وجود دارد؛ از جمله در حوزه سفر بیماران برای روسیه، قزاقستان و آذربایجان.

کارگزار طرح گردشگری سلامت تأمین اجتماعی از کشور آذربایجان افزود: بیشتر مسافرانی که به ایران می‌آیند، دارای مقاصد درمانی هستند. بزرگترین معضل این بود که برخی افراد بدون هیچ تحقیقی سفر کرده و اسیر واسطه‌ها و یا افرادی می‌شدند که پول هتل را از آنها می‌گرفتند ولی گردشگران را به مسافرخانه می‌بردند. البته این مشکل در بسیاری از جاها وجود دارد و افراد متخصصی هم در شرکت‌های توریستی وجود دارند که به آن توجه می‌کنند و برای حل مشکلات قدم برمی‌دارند.

در ادامه این برنامه مقدم از انجمن دوستی ایران و نیجریه به نمایندگی از 24 انجمن دوستی گفت: هدف این است که بتوانیم با اقدام سازمان تأمین اجتماعی، بین ایران و سایر کشورها حرکت‌های فرهنگی خوبی انجام شود. اساسنامه انجمن‌ها دارای چهار کمیته است که یک بخش آن به حوزه توسعه گردشگری اختصاص دارد. گردشگری سلامت، اقدام خوبی است تا به خارجی‌ها ثابت کنیم در علم پزشکی هم توانمند هستیم.

وی ادامه داد: انجمن‌های دوستی تفاهمنامه‌ای با سازمان تأمین اجتماعی نوشته‌اند که گردشگران مختلف فرهنگی و سلامت را وارد ایران کنند، چون کشورهایی که به عنوان مثال در آفریقا هستند، برای درمان به قطر و امارات با هزینه‌های هنگفت می‌روند ولی ایران را نمی‌شناسند.

در ادامه این برنامه کریمی رئیس شورای سیاستگذاری توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی هم گفت: در صدد ایجاد توسعه و ارتباط شبکه فعالان سلامت کشورهای اسلامی هستیم که شامل 47 کشور مسلمان در جهان اسلام می‌شود و می‌خواهیم نقش کارگزاران تجاری بخش‌های خصوصی را پررنگ‌تر ببینیم. ما در تهران دبیرخانه مرکزی داریم.

وی گفت: کشورمان نیازمند ساخت چندین برند گردشگری پزشکی و درمانی و معرفی آن به کشورهای دیگر است. ما آمادگی داریم که در سال‌های بعد، با ایجاد چندین کنگره با شرکت‌های تجاری و ... همکاری کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان