ظهره‌وند:

مراکز نظامی ایران، ربطی به برجام و هسته‌ای ندارد

یک دیپلمات سابق کشورمان، در مورد ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر بازدید از سایت‌های نظامی ایران ، گفت: این یک بهانه تراشی است و چنین موضوعی در برجام پیش بینی نشده است.

مراکز نظامی ایران، ربطی به برجام و هسته‌ای ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل ظهره‌وند، در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفتگو ، با بیان اینکه زمانی در جریان مذاکرات هسته‌ای بحث PMDمطرح بود ولی بعد از توافق هسته ای و درسایه همکاری‌های ایران و آژانس طبق اعلام آقای «آمانو» پرونده PMD نیز بسته شد، افزود: اکنون چیزی به عنوان PMD نداریم و بازدید از مراکز نظامی ایران که مراکزی حساس و محرمانه است ربطی به برجام و هسته‌ای ندارد و این ها بهانه تراشی است.

وی افزود: آن‌ها ادعاهایی را در این ارتباط در چارچوب پروتکل الحاقی مطرح می‌کنند این در حالی است که پروتکل الحاقی توسط مجلس ایران تصویب نشده است ، بنابراین امکان بازرسی مراکز نظامی ایران وجود ندارد.

 این کارشناس مسائل بین الملل خاطرنشان کرد : مطالبه‌ای که آمریکایی ها مطرح می کنند غیر فنی و غیر کارشناسی است و آنها به نوعی به دنبال دبه درآوردن هستند. آمریکایی‌ها در ارتباط با برجام به بن بست رسیده‌اند چرا که فکر می‌کردند می‌توانند برجام 2 و 3 را نیز مطرح کنند ولی چون اکنون می بینند ایران موافق این موضوع نیست و فقط بر برجام هسته ای تاکید دارد در حال بهانه تراشی هستند.

ظهره‌وند در سخنان خود با بیان اینکه در برابر بهانه تراشی های آمریکایی با دو پارادایم مواجه هستیم، خاطر نشان کرد: پارادایم اول که در حقیقت منطقی‌ترین راه است،‌ بازدارندگی است و راه حل دوم منازعه است که قطعا به نفع هیچ کس نیست.

وی در پایان صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه ایران هیچ گونه مذاکره مجددی را در ارتباط با برجام نمی‌پذیرد، افزود: ما باید با استفاده از پارادایم بازدارندگی و ظرفیت‌های رسانه‌ای واکنش مناسبی با مطالبه‌های غیر منطقی آمریکایی‌ها داشته باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان