شکایت از گوگل به خاطر تبعیض جنسیتی؛ معترضان ۶۰ خانم هستند

بعد از اخراج جنجالی یکی از مهندسان گوگل که نسبت به سیاست های این شرکت برای تنوع بخشیدن بر جنسیت کارکنانش اعتراض داشت حالا خبر رسیده ۶۰ تن از کارکنان سابق و فعلی کمپانی مذکور قصد دارند گوگل را به خاطر تبعیض قائل شدن در پرداخت حقوق و همچنین جنسیت گرایی به دادگاه بکشانند.

شکایت از گوگل به خاطر تبعیض جنسیتی؛ معترضان 60 خانم هستند

بعد از اخراج جنجالی یکی از مهندسان گوگل که نسبت به سیاست های این شرکت برای تنوع بخشیدن بر جنسیت کارکنانش اعتراض داشت حالا خبر رسیده 60 تن از کارکنان سابق و فعلی کمپانی مذکور قصد دارند گوگل را به خاطر تبعیض قائل شدن در پرداخت حقوق و همچنین جنسیت گرایی به دادگاه بکشانند.

James Finberg که احتمالا وکالت این خانم ها را بر عهده خواهد داشت در این باره گفت: آنها مدعی هستند که با وجود داشتن شرایط و جایگاه شغلی برابر با مردان حقوق کمتری را از گوگل دریافت می کنند. او در ادامه اظهار داشته برخی دیگر از این خانم ها اعتراض دارند که به خاطر «نوعی فرهنگ خصمانه علیه زنان» نمی توانند در این شرکت ارتقاء شغلی داشته باشند.

همانطور که در جریان هستید هفته پیش بود که یکی از مهندسان این شرکت با انتشار سندی ده برگی از سیاست های آن برای تنوع بخشیدن به جنسیت کارکنان انتقاد کرد و در ادامه نیز به خاطر آنچه گوگل «پافشاری بر کلیشه های جنسیتی» خواند اخراج گردید.

در اینجا لازم است اضافه کنیم هم اکنون وزارت کار آمریکا پرونده ای علیه گوگل را به خاطر «پرداخت نظام مند حقوق پایین به زنان» در دست بررسی دارد و اگر این 60 خانم هم شکایت تازه ای را در این باره مطرح نمایند اوضاع برای آن بسیار پیچیده خواهد شد.

از آن طرف گوگل نیز مرتبا هرگونه تبعیض در پرداخت حقوق را رد کرده با این همه، وکیل این خانم ها مدعی شده شواهد روشنی را دال بر این موضوع از موکلینش دریاف نموده.

او در این باره گفت:

آنها نگران هستند در پست ها و سمت هایی منصوب شوند که با وجود داشتن تحصیلات و تجربه برابر با مردان، دستمزدهای پایین تری دارند.

او ادامه داد:

برخی از این خانم ها با وجود آنکه از نظر قابلیت با همکاران مرد خود برابری می کنند حقوق، پاداش و سهام کمتری را نسبت به آنها دریافت کرده اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر