گزارش هاآرتص از فرهنگ فساد در تل آویو

نشریه صهیونیستی هاآرتص در مطلبی به فساد گسترده در میان سیاستمداران اسراییلی پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان: رشوه، کلاهبرداری و پیمان شکنی، اتهام‌هایی است که سیاستمداران ارشد اسرائیل با آن روبرو هستند و نشان از فرهنگی دارد که رژیم را به تاراج برده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی نشریه هاآرتص، بسیاری از مقام های پیشین اسرائیل به جرم کلاهبرداری، رشوه خواری و جرایم مالیاتی مجرم شناخته شده و محکوم شدند. فرهنگ فساد در ارشدترین لایه های حاکمیتی رژیم اسرائیل ریشه دوانیده و بسیاری از همکاران آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را در «حزب اسرائیل خانه ما» درگیر کرده است.

برای نمونه ، فاینا کرشنبائوم (Faina Kirshenbaum) معاون پیشین وزیر امور داخلی روز سه شنبه به جرم رشوه خواری ، کلاهبرداری، پولشویی و تخلف مالیاتی مجرم شناخته شد. پلیس گفت: وی خیره سرانه و با خونسردی از مقام خود سوء استفاده کرد تا خود و حزبش را ثروتمند کند. کرشنبائوم به همراه ده تن از هم حزبی هایش در این پرونده مجرم شناخته شده اند.

دیگر اعضای حزب نیز با اتهام هایی روبرو هستند که از آن جمله می توان به رشوه خواری در تامین مالی طرح‌های زیربنایی اشاره کرد. افرادی که مجرم شناخته شده اند عبارتند از مدیر دفتر مرکزی «حزب اسرائیل خانه ما»، دیوید گادوفسکی و رامی کوهن ، مدیرکل پیشین وزارتخانه کشاورزی. وزیر پیشین گردشگری رژیم هم به جرم رشوه خواری، کلاهبرداری، در اختیار داشتن مواد مخدر خطرناک و اقدام برای اطاله دادرسی مجرم شناخته شده است.

بازرسی از پرونده ی فساد در «حزب اسرائیل خانه ما» یکی از بزرگترین پرونده‌ها در تاریخ (منحوس) رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید. پرونده های دیگری همچون پرونده ی فساد در شرکت زیرساخت جاده های اراضی اشغالی فلسطین، پرونده فساد در بیت المقدس و فساد در خرید توربین از شرکت آلمانی زیمنس و اتهام هایی که ضد شهرداران و مقام های محلی مطرح شده از جمله ی دیگر رسوایی‌هایی است که سیاستمداران ارشد رژیم صهیونیستی در آن درگیر شده اند.

همه ی این پرونده ها حکایت از فرهنگ فسادی دارد که منابع آن از جیب مردم تامین می شود. نکته ی جالب توجه در این میان آن است که این پرونده ها همگی با هم ارتباط دارند و تنها به چند مورد فساد ختم نمی‌شوند. فساد به صنعتی تبدیل شده که ده ها نفر را در لایه های بسیار ارشد رژیم درگیر کرده است. از آن جمله می توان به افرادی اشاره کرد که در ساز و کار حزبی فعالیت دارند و مشاوران ، رایزنان و لابی کننده ها را شامل می شوند. جالب تر اینکه افراد یاد شده مجرمان فصلی نیستند بلکه افرادی عادی و پیرو قانون هستند که به علت رایج شدن فساد در لایه های مختلف رژیم فریب این شعار را خورده اند که می گوید: همه دارند همین کار را می کنند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان