اگر از طرفداران آتشین مسابقات اتومبیلرانی تورینگ باشید، به احتمال بسیار با مرسدس بنز 190E 2.5-16 با کدW201 آشنا هستید. این خودرو که یکی از شناخته شده ترین و مطرح ترین اتومبیل های حاضر در تمام دوران مسابقات تورینگ محسوب می شود، در نسخه خیابانی نیز محبوبیت بسیار بالایی دارد و جزو پرطرفدار ترین تولیدات تاریخ مرسدس بنز به شمار می رود.
پس از موفقیت این مدل در پیست، مرسدس دو نسخه ارتقا یافته با پسوند Evolution را برای رویارویی با ب ام و M3 E30 مهیا کرد. مدل Evo II برای نخستین بار در سال 1990 و در نمایشگاه ژنو به نمایش گذاشته شد. با توجه به موفقیت بسیار خوب نسخه Evo I، تمامی 502 دستگاهی که قرار بود از Evo II تولید شود، قبل از رونمایی رسمی به فروش رسیده بودند.
از آنجایی که Evo II طرفداران بی شماری دارد، بخش کلاسیک مرسدس بنز تصمیم گرفته بعد از گذشت زمانی نسبتا طولانی، با تولید یک دستگاه دیگر خاطره آن را زنده کند.
این مدل جدید عینا با همان مشخصات قبلی ساخته شده و علاقه مندان خواهند توانست در رویدادهای خاص کمپانی مرسدس بنز مثل Trackdays آن را از نزدیک مشاهده نموده و در صورت اجازه پشت فرمان آن بنشینند.
موتور 2.5 لیتری Evo II که توسط AMG توسعه یافته بود، در نسخه خیابانی 232 اسب بخار قدرت تولید می کرد، اما در نسخه مسابقه ای این رقم به 367 اسب بخار ارتقا پیدا کرده بود.
این خودرو با توجه به گلگیرهای متورم، رینگ های 17 اینچی و باله بسیار بزرگ عقبی متمایز از بقیه اعضای خانواده خود بود و توانست موفقیت های زیادی در مسابقات DTM کسب کند.
بد نیست بدانید در سال 1992 سه راننده مرسدس بنز به نام های کلاوس لودویگ، کورت تیم و برنارد اشنایدر در حالی که هدایت Evo II را بر عهده داشتند، مقام های اول تا سوم را کسب کردند.