به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد احمدی بافنده مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران نبود استاندارد را یکی از آسیبهای جدی صنعت مترو عنوان کرد و اظهار داشت: عمل به این استاندارد میتواند باعث یکپارچه شدن سیستمهای حمل و نقل ریلی درون شهری کشور و ارتقای سطح ایمنی در آن شود.
وی افزود: لازم نیست تمامی متروهای کشور یک شکل باشند، اما میتوان به یک توافق در ایجاد استاندارد رسید تا از این طریق تولیدکننده داخلی هم ترغیب شود در این صنعت ورود پیدا کند.
مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران تصریح کرد: صنعت مترو ظرفیت خوبی برای بومی سازی دارد و با یکپارچه سازی قطعات مورد نیاز این ناوگان در کشور میتوانیم گام مهمی در جهت کمک به تولیدات داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی برداریم.
در ادامه علی عبدالله پور قائم مقام مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، نداشتن یک استاندارد جامع در صنعت مترو را یکی از دغدغههای اصلی این صنعت عنوان کرد و گفت: بعد از گذشت 20 سال از بهره برداری مترو کمبود استاندارهای مشخص احساس میشد، اما با تلاش افراد متخصص با سرعت خوبی توانستیم قدم بزرگی در تدوین استاندارد ملی ایمنی در سیستمهای حمل ونقل ریلی درون شهری کشور برداریم.
قائم مقام مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه تدوین استاندارد ملی سیستمهای حمل و نقل ریلی درون شهری با همکاری نمایندگان قطار شهری کل کشور و با محوریت مدیریت کیفیت و ایمنی شرکت بهره برداری مترو تهران انجام شده است، خاطر نشان کرد: تهران به عنوان محوریت تهران مطرح است نه مرجعیت، چرا که در حال حاضر افراد صاحب نظر خوبی داریم و میتوانیم مبدع استانداردهای بیشتر باشیم.
نظری مدیر مهندسی کیفیت و ایمنی شرکت بهره برداری مترو تهران نیز با اشاره به اینکه استاندارد ملی ایمنی در 7 بخش در حال تدوین شدن است، گفت: تاکنون حدود 3850 نفر ساعت روی این استاندارد فعالیت شده است و بخش سوم آن با عنوان الزامات تجهیزات ایمنی، امدادرسانی، سامانهها و تجهیزات پیشگیری و مقابله با حریق و دود، سال گذشته و قسمت ششم استاندارد مذکور نیز با عنوان الزامات مهندسی عوامل انسانی در طراحی مراکز کنترل، امروز رونمایی شد.