در بین محصولات بی.ام.و سری 3 با کد شاسی "E43"، خودروی 330ci به عنوان یکی از مدلهای محبوب و پرفروش این سری به شمار میرود. اما در کنار مدلهای استاندارد، یک نسخه ویژه هم تحت عنوان ZHP ساخته شده است که پیشرانه آن دارای 10
اسب بخار قدرت بیشتر خواهد بود، اما شرکتهای تیونینگ برای اینکه از دل ZHP یک خودروی قدرتمند برای رقابت با M3 بیرون بیاورند، بر روی پیشرانه آن از یک سوپرشارژر قدرتمند استفاده کردند که میتواند نیروی بسیار بیشتر نسبت به مدلهای استاندارد 330ci تولید کند.
برای اینکه بیشتر با این خودروی سری 3 ویژه آشنا شوید، میتوان گفت که این خودرو در انتهای دهه 90 میلادی طراحی شده که نسبت به مدلهای استاندارد خود دارای امکانات و ویژگیهای ظاهری منحصر به فرد بوده است که در این میان میتوان به سیستم تعلیق برگرفته از خودروهای M3 بر روی این نسخه ویژه، یک کیت بدنه اسپرت برای تهاجمیتر کردن ظاهر این خودرو و همچنین در پایان به مجموعه رینگهای سفارشی اشاره داشت که بر روی مدلهای استاندارد 330ci شاهد چنین امکاناتی نخواهیم بود، اما ویژگی اصلی این خودرو مربوط به بخش فنی آن خواهد شد که سوپرشارژر قدرتمند آن پس از تیونینگ باعث شده است تا نیروی بیشتر به سمت چرخهای اتومبیل ارسال شود.
باتوجه به اطلاعات ارائه شده از منابع خبری، میتوان گفت که پیشرانه بی.ام.و 330ci در حالت استاندارد خود میتواند نیروی 225 اسب بخاری و همچنین مدلهای استاندارد ZHP هم میتواند قدرت 235 اسب بخاری تولید کند، اما پس از سپردن این خودرو به دستان شرکت تیونینگ ESS و همچنین نصب سوپرشارژرهای قدرتمند Vortech بر روی آن، یک نتیجه حیرت انگیز 340 اسب بخاری بدست آمده است که در مقایسه با مدلهای استاندارد این خودرو میتواند چیزی بیش از 100
اسب بخار نیروی اضافی تولید کند. به همین دلیل است که در زمان طراحی و ساخت مدلهای تقویت شده از خودروی بی.ام.و 330ci ZHP، آن را جایگزینی مناسب برای نسخه M3 معرفی کردند تا کسانی که قادر به خرید مدلهای M3 نیستند، از این خودرو به عنوان یک جایگزین استفاده کنند.