فورد فوکوس RS از ماه نوامبر سال جاری در اختیار مشتاقان و مشتریان خود قرار خواهد گرفت، این درحالیست که برمبنای نسل سوم فورد فوکوس RS که نسل فعلی باشد، یک نسخه جدید و بسیار ویژه آماده شده است که تنها به تعداد محدود 500 دستگاه ساخته خواهد شد، اما برای داشتن یکی از مدلهای آن نیاز به پرداخت 6000 دلار هزینه بیشتر نسبت به مدلهای استاندارد فورد فوکوس RS خواهد بود که تغییرات نسبتا زیاد آن نسبت به مدلهای استاندارد، پرداخت هزینه بیشتر 6000 دلار را توجیه پذیر کرده است.
![فورد فوکوس RS](/Upload/Public/Content/Images/1396/05/21/2049100048.jpg)
فورد فوکوس RS
براساس اعلام شرکت خودروسازی فورد، نسخههای جدید و ویژه از خودروی "فورد فوکوس RS" دارای کوپلینگهای جدید برای دیفرانسیل لغزش محدود جلو، سیستم ایمنی فعال و ترمز خودکار اضطراری (AEB)، صندلیهای اسپرت "ریکارو" با روکشهای چرمی ویژه، رنگ آبی ویژه موسوم به "نیترو" بر روی بدنه اتومبیل، رنگ مشکی برای قاب آینهها و سقف و اسپویلر خودرو، شیشه عقب رنگی و همچنین دارای رینگهای 19 اینچی آلومینیومی جدید با لاستیکهای "میچلین پایلوت اسپرت کاپ 2" در ابعاد 35/235 خواهد بود که به تنهایی 3500 دلار را به خود اختصاص داده است.
![فورد فوکوس RS](/Upload/Public/Content/Images/1396/05/21/2049100412.jpg)
فورد فوکوس RS
برخلاف طراحی ظاهری و امکانات، در بخش مولد قدرتی این خودرو هیچگونه تغییری حاصل نشده است، پس میتوان چنین گفت که در قسمت موتوری این نسخه همچون مدلهای استاندارد نسل سوم فورد فوکس RS ، از یک پیشرانه چهار سیلندر 2.3 لیتری توربوشارژر بنزینی از خانواده موتورهای اکوبوست ( EcoBoost ) استفاده شده است که حداکثر 345
اسب بخار قدرت و 440 نیوتن متر گشتاور تولید کرده و توسط یک جعبه دنده 6 سرعته دستی دریافت میشود تا پس از اعمال دور مورد نیاز، به تمامی چرخهای اتومبیل ارسال شود.
در پایان شاید قیمت 56 هزار و 990 دلار برای یک خودروی هاچ بک زیاد باشد، اما نباید فراموش کرد که نسل اول فورد فوکوس RS با قیمت 59 هزار و 990 دلار به مشتریان خود عرضه میشد که در مقایسه با نسل سوم، به مراتب امکانات و عملکرد فنی پایینتری داشته است.