ماهان شبکه ایرانیان

ده تابلوی نقاشی معروف دنیا- بخش اول

در بین میلیون های تابلوی نقاشی که در سرتاسر دنیا ترسیم شده و در گالری ها و موزه های مختلف دنیا به نمایش در آمده اند، تعداد معدودی تابلوی نقاشی هستند که با گذر زمان در حافظه تاریخ ماندگار بوده اند

تابلوهای معروف دنیا

در بین میلیون های تابلوی نقاشی که در سرتاسر دنیا ترسیم شده و در گالری ها و موزه های مختلف دنیا به نمایش در آمده اند، تعداد معدودی تابلوی نقاشی هستند که با گذر زمان در حافظه تاریخ ماندگار بوده اند. اکثر مردم دنیا این تابلوها را می شناسند و هزاران نفر از این تابلوها تاثیرپذیری داشته اند. در اینجا قصد داریم تا در گزارشی دو قسمتی به مرور 10 تابلوی نقاشی معروف دنیا بپردازیم.

تابلو مونالیزا

1- مونالیزا Mona Lisa اثر لئوناردو داوینچی:

این تابلو بی تردید معروف ترین تابلوی نقاشی دنیاست که در موزه لوور پاریس نگهداری می شود و سالانه 6 میلیون نفر از این تابلو دیدن می کنند. لئوناردو داوینچی این تابلو را با رنگ روغن برروی چوب و در سال 1503 یا 1504 میلادی کشیده است؛ چند سال قبل از درگذشتش در سال 1519

تابلو شام آخر

2-شام آخر The Last Supper اثر لئوناردو داوینچی:

این نقاشی معروف در موزه ای به نمایش گذاشته نشده و در سالن اصلی کلیسای سانتا ماریا دله گرتزیه در میلان ایتالیا قرار داده شده است. لئوناردو داوینچی نقاش این اثر جاویدان هنری است که در آن صحنه شام آخری که حضرت عیسی با یارانش صرف کرد به تصویر کشیده شده. تماشای این تابلو، یکی از جاذبه های توریستی شهر میلان به حساب می آید.

تابلو آفرینش آدم

3-آفرینش آدم The Creation Of Adam اثر میکل آنژ:

این اثر هنری در سقف کلیسای سیستین چاپل در واتیکان رم ترسیم شده است. میکل آنژ این اثر هنری را بین سالهای 1508 تا 1512 خلق کرد و یکی از 9 اثر هنری ثبت شده در کتاب رکوردهای گینس است که بر روی سقف یک کلیسا ترسیم شده است.

تابلو شب پرستاره

4- شب پرستاره Starry Night اثر ونسان ونگوگ:

ونگوگ، نقاش سرشناس هلندی این اثر زیبا را در سال 1889 ترسیم کرد. این تابلو، یکی از سرشناس ترین نقاشی های فرهنگ مدرن دنیاست. این تابلو که با استفاده از رنگ روغن ترسیم شده، یکی از آثار هنری است که در موزه هنرهای مدرن نیویورک قرار دارد و ونگوگ این اثر را با الهام پذیری از ترانه ای با همین نام که توسط دان مک لین ساخته شده بود، کشیده. این نقاش هلندی، از این ترانه، برای کشیدن این تابلو و چندین تابلوی دیگر الهام گرفته است. ونگوگ این اثر را در بیمارستانی روانی در جنوب فرانسه که در آن بستری بود و یک سال قبل ازخودکشی اش کشید.

تابلو جیغ

5- جیغ The scream اثر ادوارد مونک:

این تابلو معروفترین تابلوی ادوارد مونک، هنرمند نروژی است که حدود سال 1893 کشیده شده. او این تابلو را با استفاده از رنگ روغن و پاستل کشیده و این نقاشی در گالری ملی اسلو در نروژ به نمایش گذاشته شده است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان