ماهان شبکه ایرانیان

توصیه‌ها و کلک‌هایی برای موهای فر

با یاد گرفتن نحوه صحیح مراقبت از موهایتان می‌توانید دیگر نگران شلختگی موهای فر خود نباشید و همیشه زیبا به نظر برسید.

موی فربا یاد گرفتن نحوه صحیح مراقبت از موهایتان می‌توانید دیگر نگران شلختگی موهای فر خود نباشید و همیشه زیبا به نظر برسید.

این نکات را و کلک‌ها را برای داشتن موهای حلقه‌ای و فر سالم و استایلی زیبا رعایت کنید.

"چه مو‌های زیبایی داری،‌ای کاش موهای من هم مانند موهای تو بود!" هر کسی با موهای فر حداقل یک بار این جمله را شنیده است. اما این فقط یک تعریف ساده است و شما مو فرفری عزیز درک می‌کنید که داشتن موهای فر و زیبا و سالم هر روزه و مراقبت از آن‌ها سخت‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد.  خبر خوبی که ما برای شما داریم این است که برای مراقبت از موهای خود به بهترین و ساده‌ترین روش جای درستی آمده‌اید. اول از همه باید بگوییم که توصیه‌های این مقاله به شما در جهت داشتن موهای فر مرتب و درخشان کمک خواهند کرد. پس قبل از شروع روز بعدی خود، توصیه‌های زیر را دنبال کنید. 

مراقبت از موهای فر

1. همیشه شانه زدن موهای خود را از قسمت پایین موهایتان شروع کنید.

این کار باعث می‌شود تا به آسانی تمام گره‌ها از موهایتان باز شوند، اما اگر شانه زدن را از کف سر به سمت پایین شروع کنید، تمام گره‌ها روی هم جمع می‌شوند و شما را مجبور می‌کنند که برای باز کردن آن‌ها با شانه به جان موهای خود بیفتید و به آنها صدمه بزنید.

 2. مرتباً نوک موهای خود را کوتاه و مرتب کنید تا از موخوره و آسیب دیدگی و خشن شدن آن‌ها جلوگیری کنید.

موخوره‌ها به موهای شما آسیب می‌زنند، و در ضمن به موهایتان ظاهری نامرتب و حتی وز کرده می‌دهند. پس برای داشتن فرفری‌های زیبا و مرتب هر 6 تا 8 هفته برای گرفتن و مرتب کردن نوک موهای خود نزد آرایشگرتان بروید.

3. برای موهای خود  یک "کوکتل" بسازید.

"آندریتا رنی" آرایشگر توضیح می‌دهد که؛ "کوکتل مو در واقع مخلوطی محصولات مراقبت از مو هستند که برای جنس و نوع موی شما مناسب باشند." کوکتل مورد علاقه او مخلوطی از سرم نرم کننده، موس، و یا روغن نارگیل و ژل حالت دهنده است. هر دوی آن‌ها فر‌های شما را زیبا نگاه می‌دارند و مانع از خشک و مصنوعی به نظر رسیدن آن‌ها می‌شوند.

موی فر4. برای شانه زدن و باز کردن گره‌ها از موهایتان، از شانه‌هایی که دندانه‌های باز داشته باشند استفاده کنید، نه برس!

"رنی" می‌گوید؛ "موی فر شکننده‌ترین نوع مو است، و استعداد شکسته و خرد شدن از هر نقطه‌ای را دارد. استفاده کردن از یک شانه با دانه‌های درشت و فاصله‌های زیاد بهترین راه برای مراقبت از مو‌ها است. استفاده از این شانه‌ها فر زیبای موهای شما را به هم نمی‌ریزد، دقیقاً برعکس کاری که برس با موهای فرتان انجام می‌دهد. (البته فراموش نکنید شانه زدن را از انتهای موهایتان شروع کنید)

5. هر گاه احساس کردید موهایتان به تازه شدن و رسیدگی احتیاج دارد، به نوک موهایتان نرم‌کننده بزنید.

هر گاه پس از خشک شدن موها احساس کردید که نوک آن‌ها وز یا بهم ریخته شده است نیازی نیست به موهایتان مجدداً نگهدارنده بزنید، کافی است یا کمی روغن یا حالت دهنده را با انگشتانتان به نوک مو‌ها بمالید. این کار باعث می‌شود تا فر مو‌های شما دوباره زیبا و مرتب و‌تر و تازه به نظر برسند.

6. از کلک بستن مدل آناناسی برای طول شب استفاده کنید.

این تکنیکی است تا موهایتان را در بالا‌ترین حالت ممکن ببندید تا فرهایتان به هم نریزند. توصیه ما این است که موهایتان را قبل از رفتن به تخت با این مدل ببندید تا روز بعد آماده باشند و نیازی نباشد زمان زیادی را صرف آن بکنید.

7. برای فرم و حجم دادن به موهای خود از یک پخش کننده (دیفیوزر) سشوار استفاده کنید.

اگر از دیفیوزر سشوار استفاده نکنید و بگذارید تا موها بدون سشوار خشک شوند برای موی فر اشتباه است چرا که قسمت‌های رویی موهایتان در نهایت به هم ریخته و وز شده به نظر می‌رسند. اگر از یک پخش کننده باد یا همان دیفوزر سشوار استفاده کنید علاوه بر این که موهایتان حجم می‌گیرند، فر‌های مویتان هم زیبا‌تر و مرتب‌تر به نظر می‌رسند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان