دیده‌بان حقوق بشر گزارش داد

محاصره کامل شهرک عوامیه و تخریب زیرساخت‌های آن از سوی نیروهای سعودی

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر مستقر در نیویورک گزارش داد که نیروهای امنیتی عربستان سعودی شهرک عوامیه را در شرق این کشور به طور کامل محاصره کرده و بخش زیادی از زیرساخت‌های آن را تخریب کرده‌اند.

محاصره کامل شهرک عوامیه و تخریب زیرساخت‌های آن از سوی نیروهای سعودیبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر مستقر در نیویورک گزارش داد که نیروهای امنیتی عربستان سعودی شهرک عوامیه را در شرق این کشور به طور کامل محاصره کرده و بخش زیادی از زیرساخت‌های آن را تخریب کرده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر روز یکشنبه گزارش داد: تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده از شهرک عوامیه از ماه فوریه تا آگوست نشان می‌دهند که بخش زیادی از این شهر در پی یورش نیروهای امنیتی عربستان آسیب دیده و بخش زیادی از زیرساخت‌های غیرنظامی این شهر تخریب شده‌اند.

«سارا لی ویتسون»، مدیر بخش خاورمیانه‌ای این گروه دیده‌بان حقوق بشر گفت: مقامات سعودی باید هرچه سریعتر  اقدامات لازم در راستای بازگشت ایمن شهروندان عوامیه به منازل خود را انجام داده، اجازه بازگشایی مراکز تجاری و کلینیک‌ها را بدهند و خسارات و تخریب‌های وارد شده به این شهر از سوی نیروهای امنیتی را جبران نمایند.

عوامیه واقع در استان «قطیف» در شرق عربستان است و اکثریت ساکنان قطیف و شهر عوامیه را شیعیان تشکیل می‌دهند.

این شهر از سال 2011 شاهد اعتراضات مسالمت‌آمیز شیعیان علیه رژیم آل سعود بوده است.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان