بررسی مدهای محبوب ابرو در صدسال گذشته [قسمت دوم/پایانی]

با ادامه مقاله بررسی تکامل آرایش ابرو در خدمت شما هستیمُ همانطور که از قسمت قبل به یاد دارید گفتیم که ابروها قاب‌های چشم‌های ما هستند و از اهمیت زیادی در زیبایی چهره برخوردارند

با ادامه مقاله بررسی تکامل آرایش ابرو در خدمت شما هستیمُ همانطور که از قسمت قبل به یاد دارید گفتیم که ابروها قاب‌های چشم‌های ما هستند و از اهمیت زیادی در زیبایی چهره برخوردارند. درگذر زمان نیز ابروها دچار تغییرهای زیادی شده‌اند و هر دوره یک نوع ابرو مد بوده است. انتخاب نوع ابرو خود بستگی به شرایط محیطی حاکم داشته است. امروز ما یک مقاله کوتاه از نمایش شکل‌گیری ابرو از سال پیش تاکنون را برای شما آماده کرده‌ایم.  در ادامه با بنیتا همراه باشید تا این دگردیسی را با هم دیگر مشاهده کنیم.


دهه 1960: مد


دهه 60 دیگر آرایش شکل بهتری به خود گرفت و زیبا بودن با آرایش دیگر به یک‌چیز معمول تبدیل‌شده بود و هر کس درباره نوع آرایش خود خیلی اهمیت می‌داد. خانم‌های جوان دیگر نمی‌خواستند که همان چیزی که مادرهایشان برای آرایش استفاده می‌کردند استفاده کنند و چیزهایی جدید مانند رنگ‌های جسورانه و لش‌های بزرگ که آرایش آن‌ها را به طرز عجیبی تغییر می‌داد همچنین از خلاقیت خود در آرایش استفاده می‌کردند که باعث خاص شدن آرایش در این دوره شد. شاید شما به زیبایی اهمیت باشید ولی می‌خواستید که خاص باشید.
این ابروی نازک و بلند و گرد با چشمانی بزرگ که شیوه آرایش پنلوپه تری (عکس بالا) و تویگی از افراد مشهوران زمان است، شکل و شمایلی مانند آدم فضایی را به آن‌ها داده است. سفیدگری ابرو هم در این دوران مرسوم شد که من خیلی به این شیوه افتضاح اعتقادی ندارم و به شما توصیه می‌کنم که از این نوع ابرو تا می‌توانید فاصله بگیرید.


دهه 1970: دیسکو فور


 
شما هنوز هم می‌توانید این نوع ابروها را ببینید که برخی افراد از آن‌ها استفاده می‌کنند. ابروهای بلند و مسطح که سر آن‌ها برگردانده شده است هنوز هم طرفداران خاص خود را داند و ما به آن‌ها «ابروهای اسپرمی» می‌گوییم. البته در دهه هفتاد به آن‌ها «پارتی» می‌گفتند.
دانا سامر، الهه‌ای که در عکس بالا است با این ابروها به خود یک‌شکل افسونگری داده است. شاید دلیل خواستنی بودن این نوع ابروها هم همین افسونگری آن‌ها باشد. این نوع ابروها با شروع از دهه افتاد هنوز هم ادامه‌دارند، و خیلی از نسل‌های مادر من هم هنوز از این ابرو استفاده می‌کنند.


دهه 1980: ابروهای پر

 


در سال 1980 همه‌چیز دوباره کلفت و غلیظ شد که ابرو نیز از این تغییر بی‌نصیب نماند. بروک شیلد راه این نوع ابروها را باز کرد و بقیه دنیا نیز این کار او را تقلید کردند. او کسی بود که ابروهای طبیعی و زیبایی داشت، کارا دلوین آن زمان بود.
شما حتما متوجه شده‌اید که این نوع ابرو یک الگویی است که بسیار تکرار شده است و با شکل بزرگ و خاص خود، جلوه جذابی را تشکیل می‌دهد. من هم برای ترسیم این نوع ابرو را توسط یک خط انداز مایع خاکستری نوک‌تیز طراحی کردم.


دهه 1990: بسیار باریک

 


این دهه واقعا تاریخ سیاهی در دوران آرایش ابرو بوده است. واقعا در این دهه خانم‌ها بیشترین تغییر شخصی را بر روی ابروهای خود می‌دادند. طرف صحبت من خانم گینجر اسپایک هم هست که تقریباً از چیزهای کوچک استفاده می‌کرد، مانند افراد آن زمان از لباس‌های کم‌حجم و پوشاک سبک استفاده می‌کرد که مدادهای نوک‌تیز برای کشیدن ابروهای بسیار نازک جز چیزهایی است که برای من جلب‌توجه کرده است.
با ذهنیت «نازک‌تر بهتر» در این دهه خانم‌ها در ظاهر خود وسواس به خرج می‌دادند. من دقیقاً در دوره دبیرستان این ابروها را داشتم.


2006: بازگشت ابروهای جذاب

 


در این دوره جذاب بودن تبدیل به یک‌چیز عام شده بود، کمتر از جین استفاده می‌شد و صندل‌ها به‌شدت بلند بودند. در عصر ستاره‌ها مردم سعی می‌کنند که از ستاره‌های مشهور تقلید کنند، در چنین دوره‌ای زیباترین زن زنده کسی نبود جز آنجلینا جولی! ابروهای کوتاه و کمانی او ما را به یاد مرلین مونرو در دهه 50 می‌اندازد ولی با این تفاوت که لبه‌های آن بسیار تیز هستند.


امروز: ابروهای تو پر و مد

 


ما در عصر عکس‌های سلفی زندگی می‌کنیم و هرلحظه ممکن است که احساس کنیم که باید عکس سلفی بگیریم، پس ابروهای ما باید در هرلحظه آماده گرفتن سلفی باشیم. کارا دلوین، لیلی کالین و کیم کارداشیان (در عکس بالا) جز کسانی هستند که ابروهایی پر و کامل دارند و حتی بعضی مردها هم به‌تازگی دست‌به‌کار شده‌اند تا با پول و صرف زمان و برخی عمل‌ها ابروهای مطلوب خود را باکمان دلخواه به دست بیاورند.
شبکه‌های اجتماعی هم این روزها ابروها را به صنعت‌های میلیون دلاری تبدیل کرده‌اند. آناستازیا سور که موسسه تجاری برای آرایش ابرو به نام آناستازیا بورلی هیلز در سال 1988 را تأسیس کرد.

 



این هم تمام مدل‌ها در یک نگاه

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر