با تخم‌مرغ‌ قهر نکنید!

افراد زیادی هستند که با شنیدن این خبر که چربی خون‌شان بالاست بلافاصله اولین ماده غذایی را که از رژیم‌شان حذف می‌کنند تخم‌مرغ است

با تخم‌مرغ‌ قهر نکنید!
افراد زیادی هستند که با شنیدن این خبر که چربی خون‌شان بالاست بلافاصله اولین ماده غذایی را که از رژیم‌شان حذف می‌کنند تخم‌مرغ است. در صورتی که باید به این افراد گفت مصرف تخم‌مرغ، حتی وقتی فردی به کلسترول بالا مبتلاست، ممنوع نیست و براساس توصیه‌های اعلام شده، فرد می‌تواند در این حالت نیز در طول روز 300 میلی‌گرم کلسترول دریافت کند.
در صورتی که فرد در گام دوم باشد، یعنی کلسترول خون او کاهش پیدا نکند، طبق برنامه غذایی توصیه‌شده می‌تواند 200 میلی‌گرم کلسترول در روز دریافت کند؛ یعنی به هر حال، حتی در بدترین شرایط هم مصرف 200 میلی‌گرم کلسترول در روز بدون اشکال است. یادتان باشد که یک عدد تخم‌مرغ حدود 220 میلی‌گرم کلسترول دارد، یعنی قاعدتا حتی فردی که کلسترول بالا دارد، ممنوعیتی برای مصرف این ماده غذایی پیدا نمی‌کند و در هفته می‌تواند به راحتی 3 عدد تخم‌مرغ مصرف کند؛ البته به شرطی که این 3 تخم‌مرغ را یک جا نخورد و آنها را در فواصل یک تا دو روز، آن هم بدون روغن، میل کند.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که کلسترول صرفا با مصرف تخم‌مرغ یا مواد غذایی حاوی کلسترول به تنهایی بالا نمی‌رود. وقتی فردی مبتلا به کلسترول بالا است باید سهم چربی اشباعی که از طریق مواد غذایی دریافت می‌کند را محدود کند، یعنی اگر یک فرد مبتلا به کلسترول بالا صبحانه یک عدد تخم‌مرغ خورد برای ناهار گوشت پرچرب نخورد. یادتان باشد که مواد غذایی مانند انواع گوشت قرمز و کلیه غذاهای سرخ شده با منشأ حیوانی از منابع چربی‌های اشباع هستند، پس باید مصرف آنها با دقت محدود شود. در ضمن، فراموش نکنید که هر تخم‌مرغ حدود 70 تا 80 کیلوکالری دارد و به یک فرد بزرگسال سالم توصیه می‌شود در هفته 3 تا 5 عدد از این منبع پروتئینی مصرف کند اما باز هم می‌گویم که مصرف یک‌جای این تعداد تخم مرغ چندان عادت صحیحی نیست، بلکه بهتر است در طول هفته توزیع شود. به خاطر داشته باشید که رمز داشتن یک وضعیت تغذیه‌ای مناسب در متعادل و متناسب خوردن است.
منبع:www.salamat.com
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان