ماهان شبکه ایرانیان

یوسفیان ملا:

کابینه دوازدهم باید دارای سلامت و تخصص لازم باشد

نماینده مردم آمل با اشاره به ویژگی هایی مورد نیاز دولت دوازدهم، گفت: کابینه باید دارای سلامت و تخصص باشد و نباید جریان و گروه سیاسی بر تعهد و تخصص تقدم پیدا کند.

کابینه دوازدهم باید دارای سلامت و تخصص لازم باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، عزت الله یوسفیان عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رادیو، با اشاره به ویژگی هایی که در کابینه دولت مورد نیاز کشور است، گفت: یکی از اصولی که کابینه باید دارا باشد این است که سلامت و دارای تخصص لازم باشد.

وی افزود: نباید جریان و گروه سیاسی بر تعهد و تخصص استیلا پیدا کند، باید از این خطر را بپرهیزیم.

نماینده مردم آمل در مجلس در خصوص اهمیت عملگرا بودن وزرا خاطر نشان کرد: مشکلاتی که در چهار سال گذشته داشتیم بعضا از بی عملی بوده است. خیلی از جاها می توانسیم محکم تر عمل کنیم. نمی گوییم دولت گذشته ناموفق بوده اما می توانست موفق تر باشد. مشکلی که در دستگاه ها داریم تنها مشکل فساد نیست بلکه خیلی از دستگاه ها فاسد نیستند و افراد سالم و متدین در آنها وجود دارد اما تعهد برای کار ندارند و بر کار مصمم نیستند و این مسئله بدتر از وجود فساد است.

وی افزود: عافیت طلبی در مدیریت از فساد بدتر است، عملگرا بودن وزرا یعنی در محدوده وظایف خودشان تعصب داشته باشند و در این محدود حرکت کنند.

یوسفیان ملا تاخیر در معرفی وزرا را برای مردم و مجلس نا خوشایند دانست و عنوان کرد: اینجا شرکت سهامی نیست که بر رئیس جمهور فشار وارد کنند و ادعای سهم خواهی در کابینه را داشته باشند، حق مسلم رئیس جمهور است که وزرا را انتخاب کند و دخالت در این انتخاب مغایر با قانون اساسی و همچنین مغایر با سیاست های کلی نظام و مغایر با کار دولت است و از طرفی وزیری که رئیس جمهور آن را انتخاب نکنند، وزیر رئیس جمهور نیست و دستورات را از جای دیگر می گیرد.

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس با یادآوری اینکه هرجا سیاست در تصمیمات وارد شد، عدالت می رود، گفت: نمایندگان مجلس باید در ابتدا ببینند که وزیر پیشنهادی برای وزارتخانه متبوع مناسب است یا خیر و اگر دید همتراز و مناسب است، رای دهد ولی اینکه بیایم در ابتدا طرز تفکر وزیر پیشنهادی را معیار قرار دهم، این موضوع برای کشور خطر است.

وی در پایان گفت: نمایندگان باید بدون توجه به گرایشات سیاسی افراد، نسبت به عملکرد آنها تصمیم گیری کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان