ویژگی‌های شخصیتی مثبت

معلوم است که منفی بودن از مثبت بودن راحت‌تر است. توانایی دیدن خوبی در همه چیز، چیزی است که همه‌ی ما باید یاد بگیریم

ویژگی‌های شخصیتی مثبت

معلوم است که منفی بودن از مثبت بودن راحت‌تر است. توانایی دیدن خوبی در همه چیز، چیزی است که همه‌ی ما باید یاد بگیریم. آنچه که آن نیاز دارد کمی تلاش برای گسترش برخی ویژگی‌های شخصیتی مثبت است.
داشتن یک شحصیت مثبت برای موفقیت فردی و رشد، شدیداً مهم است. ویژگی‌های شخصیتی مثبت نه تنها به خود بهبودی فرد، کمک می‌کنند بلکه به سازگاری با شرایط چالش برانگیز متعدد که یک فرد ممکن است در طول زندگی با آنها مواجه شود نیز کمک می‌کنند. ویژگی‌های شخصیتی چیزهایی هستند که ما از محیط، والدین، معلمان و دوستان خود فرا گرفته‌ایم. بعدها در زندگی ما همسر، همکاران و دوستان قابل اعتمادی حضور پیدا می‌کنند که برخی ویژگی‌های مشخص را نیز از آنها کسب می‌کنیم. چیزی که ما انتخاب می‌کنیم از آنها یاد بگیریم و چیزی که نسبت به آن بی‌توجه و بی‌اعتنا باشیم کاملاً در دستان ما است.

لیست ویژگی‌های شخصیتی مثبت :

در اینجا لیستی از 10 ویژگی شخصیتی بسیار مهم آورده شده است که همه‌ی ما باید الزاماً به خاطر بهبود و گسترش فردی همانند کار، آنها را توسعه دهیم.
اشتیاق: مهم است که هر وظیفه‌ای که بر عهده می‌گیرید در مورد آن مشتاق و حساس باشید. این گونه باعث می‌شود که هرگز از آن خسته نشوید و کار شما حتماً موثرتر خواهد بود.
خوش بینی: اگر شما می‌خواهید که ویژگی‌های خوب را گسترش دهید طبیعی است که شما باید انسان خوبی باشید. گاهی اوقات شرایط ویژه، خارج از کنترل ما خواهند بود اما اگر ما به آهستگی یاد بگیریم که جنبه‌ی روشن هر وضعیتی را ببینیم هیچ چیزی اشتباه به نظر نمی‌رسد. من می‌پذیرم که احساس بد داشتن و افسرده بودن راحت‌تر است و بیشتر اوقات این چیزی است که ما دوست داریم انجام دهیم؛ آن راحت است. اما در طولانی مدت می‌تواند بدتر شود و اگر شما می‌خواهید که رشد کنید و بزرگ شوید باید خوش بین باشید.
سازگاری: سازگار بودن با تغییر، یک ویژگی شخصیتی بسیار مهم است. توانایی سازگاری با تغییر، ضروری است چون زندگی لزوماً به ما اجازه نمی‌دهد که همیشه در منطقه راحتی خود بمانیم. اگر شما سریع و راحت سازگار شوید موفقیت شما حتمی خواهد بود.
ویژگی‌های شخصیتی مثبت
عزت نفس: یاد بگیرید که خودتان، عواطف‌تان و قوای جسمانی خود را در سطح بالایی نگه دارید. اجازه ندهید که از شما توقع بالایی داشته باشند اما وقتی که از شما درخواست کمک می‌شود خیلی بالا دستی نشان ندهید. یاد بگیرید که به خودتان اعتماد داشته باشید و در مورد توانایی‌های خود همانند انسان بودن در عموم، احساس امنیت بکنید.
شکیبایی و صبر: صبر مهم است چون هر چیزی که ما می‌خواهیم در همان لحظه اتفاق نمی‌افتد. وقتی که می‌بینید همکارتان به خاطر کارش تحسین می‌شود و ترفیع می‌گیرد با این که شما هم همانند او خوب کار کرده‌اید می‌تواند دلسرد کننده باشد. با صبور بودن، شما دقیقاً قدرتی را که دارید نشان می‌دهید و با انتظاری که سرانجام منجر به هدف‌تان می‌شود مقابله می‌کنید.
فروتنی و تواضع: خوب است که وقتی مردم شما را به خاطر موفقیت‌هایتان تحسین می‌کنند با آنها موافق باشید. ولی فقط ساز خود را زدن آنها را از شما دور خواهد کرد. شما ممکن است فکر کنید که فقط حسن‌های خود را پررنگ می‌کنید اما آنها آن را به صورت تکبر و خود بینی خالص دریافت می‌کنند. تواضع و فروتنی در واقع یک فضیلت است و متواضع بودن یکی از مهم‌ترین جنبه‌های گسترش یک شخصیت مثبت است.
اعتماد به نفس: اعتماد به نفس را با تکبر و خود بینی اشتباه نکنید. اعتماد به نفس داشتن به این معنی است که شما به توانایی‌های خودتان ایمان دارید و کاملاً مطمئن هستید که این توانایی را دارید که تحت هر شرایطی خوب عمل کنید. نشان دادن اعتماد به نفس هم چنین این اطمینان را به مردم می‌دهد که آنها در مورد هر وظیفه‌ای بدون این که در مورد نتیجه‌اش نگران باشند، به شما اعتماد کنند.
خویشتن داری: بله، همه‌ی ما می‌دانیم که شما عاشق دوست و یا همکار متکبر خود هستید و از طرفی می‌خواهید که او را با یک چوب بزنید! خونسرد باشید و خویشتن داری خود را حفظ کنید؛ این کار به خصوص در مورد عواطف منفی چون عصبانیت، نفرت و حسادت سرانجام منجر به این می‌شود که شما تحت هر شرایطی آرامش خود را حفظ کنید. شما به زودی درمی‌یابید که چیزهای کوچکی که زمانی شما را آزار می‌دادند حالا کاملاً ناچیز و بی‌ارزش هستند.
ثبات و پایداری: در رفتار خود و در طرز فکر خود نسبت به کار، ثبات و پایداری داشته باشید. این به معنی نیست که شما به طور پیوسته سر کار باشید. از افتادن به نوسانات روحی و رفتاری اجتناب کنید. تنها انتخابی که شما باید به خودتان بدهید این است که به طور پیوسته پیشرفت کنید.
کار گروهی: کار گروهی تنها در کار بیرون از خانه قابل اجرا نیست. داشتن کار گروهی در خانه بین همسران از نظر عاطفی، اقتصادی و آنچه که به کارهای خانه مربوط است برای یک رابطه‌ی سالم و مثبت بین هر دوی آنها مهم است. گسترش شخصیت یک کودک حول چنین ویژگی‌هایی باعث می‌شود که کودک به یک فرد محترم و خوب تبدیل شود. حتی اگر شما بزرگ سال هستید گسترش چنین ویژگی‌هایی سخت نیست. شما هم چنین متوجه تغییر در طرز برخورد مردم اطراف‌تان، کوچکترهای خود و افراد مثبت در بین آنها خواهید شد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر