نگاهی به برنامه پیشنهادی بیطرف

معاون حفاظت و بهره برداری منابع آب ایران گفت: در برنامه پیشنهادی بیطرف مسائل حفاظت و بهره برداری منابع آب بطور جامع مشاهده می شود.

جهانگیر حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص صلاحیت وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم، اظهار کرد: بیطرف از مدیران خوشنام، کار آمد، پر انرژی و توانمند صنعت آب و برق کشور است و اطمینان دارم که با توجه به اشرافی که به مسائل و چالش های حوزه های آب و برق دارند بهتر از هر گزینه دیگری در این شرایط می توانند از عهده حل مشکلات و مسائل آب و برق کشور برآیند.

وی با اشاره به انتقادهای موجود مبنیبر اینکه در دوران وزارت بیطرف مسائل سازه ای مورد توجه بیشتر بوده و انتقاداتی به برخی سدسازی ها وارد است، عنوان کرد: سدسازی و مسائل سازه ای در زمان هایی و در محل هایی از کشور با توجه به شرایط جزو ضرورت ها و نیازهای زمان خودش بوده است و چه بسا که همین امروز هم برخی از مناطق کشور از جمله جاهایی که آب ها بصورت خروجی از دسترس  و از کشور یا از حوضه خارج می شوند داشته باشیم که به جهت کنترل سیلاب و استفاده بهینه از این منابع لازم باشد که با رعایت الزامات مربوطه و اصل تعادل بین منابع و مصارف، نیاز به ایجاد سازه های تنظیم آب باشد.

معاون حفاظت و بهره برداری منابع آب ایران ادامه داد: خیلی از سدهایی که در کشور ساخته شده است تنها راه تامین نیازهای منطقه و یا شرب و بهداشت مردم بوده است. نقش سازه ها در کنترل سیلاب ها و مصرف بهینه آب‌بر کسی پوشیده نیست لکن بحث مسائل غیر سازه ای و رویکرد مدیریتی و غیر سازه ای آب از سالها قبل تا کنون مطرح بوده است که در برنامه های وزیر پیشنهادی نیرو هم به خوبی به آنها اشاره شده و بدیهی است وی که به زیر و بم مسائل آب کشور اشراف کامل دارند قطعاً می توانند رویکردهای غیر سازه ای وزارتخانه را ادامه داده و به سر انجام برسانند.

حبیبی در پاسخ به این سوال که به عنوان معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران اولویت های امروز حوزه کاری شما چه هستند و تا چه اندازه در برنامه وزیر پیشنهادی به آنها توجه شده است؟ پاسخ داد: فکر می کنیم از جمله مهمترین اولویت های  امروز در این حوزه استقرار کامل مدیریت بهم پیوسته  منابع آب با رعایت اصول و الزامات مربوطه، تلاش در جهت تعادل بین منابع و مصارف آب، جلب مشارکت همه ذینفعان و ذیمدخلان در مــقوله مدیریت و بهره برداری از منابع آب، حفاظت و حراست از حریم و بستر رودخانه ها، تالاب ها و شریانهای کشور، بهره برداری بهینه و مناسب از تاسیسات و سرمایه گذاری های عظیم در صنعت آب کشور، تلاش در جهت استفاده اقتصادی از آب، توجه به ارزش ذاتی، حیاتی و واقعی آب، استقرار الگوهای مدیریت مشارکتی کارآمد در دشت های کشور و... است که البته برای همه این محورها برنامه های عملیاتی و نقشه راه تدوین شده و یا  خواهد شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در برنامه پیشنهادی بیطرف تقریبا به همه این موارد بطور کامل و جامع  اشاره شده است، گفت: اکنون که رئیس جمهور براساس خواست و رای مردم تغییراتی در کابینه ایجاد کرده که وزیر پیشنهادی نیرو نیز در همین راستا بوده است. امیدوارم که با حمایت مجلس محترم شورای اسلامی، سازمان  برنامه و بودجه و شخص ریاست جمهوری از وزیر جدید و برنامه های جامع وی و همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط در جهت تامین آب و برق مطمئن و پایدار که از الزامات و زیر ساخت های اساسی حیات و بالندگی و توسعه کشور هستند، شاهد شکوفایی هر چه بیشتر ایران اسلامی در منطقه باشیم.

                                     

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر