باکس آفیس آخر هفته: «آنابل: آفرینش» Annabelle: Creation لرزه بر اندام آگوست می‌اندازد

فیلم مثبت ۱۷ سال «آنابل: آفرینش» Annabelle: Creation برادران وارنر Warner Bros؛ و نیولاین New Line فروش غیرمنتظره‌ی ۳۵ میلیون دلاری از ۳۵۰۲ سالن سینما را در اکران داخل آمریکا تجربه کرد که باوجود پایین‌تر بودن نسبت به سه فیلم قبلی درمجموعه‌ی ترسناک و موفق «احضار» Conjuring، فروش این فیلم به‌قدری بود که رقبای دیگر را از میدان به در کند.

فیلم مثبت 17 سال «آنابل: آفرینش» Annabelle: Creation برادران وارنر Warner Bros؛ و نیولاین New Line فروش غیرمنتظره‌ی 35 میلیون دلاری از 3502 سالن سینما را در اکران داخل آمریکا تجربه کرد که باوجود پایین‌تر بودن نسبت به سه فیلم قبلی درمجموعه‌ی ترسناک و موفق «احضار» Conjuring، فروش این فیلم به‌قدری بود که رقبای دیگر را از میدان به در کند.

درمجموع، آخر هفته‌ی آرامی را در باکس آفیس آمریکای شمالی شاهد بودیم که درآمد آن نسبت به آخر هفته‌ی مشابه در سال قبل 30 درصد افت داشت، عنوان انیمیشنی «عملیات آجیلی 2:‌آجیلی اصل» The Nut Job 2: Nutty by Nature فروش را خفه کرد و فیلم‌های باقی‌مانده از هفته‌های قبل «برج تاریک» The Dark Tower و «دیترویت» Detorit به تقلا برای فروش ادامه دادند. میزان فروش تا به اینجای تابستان امسال نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه پارسال 12 درصد افت داشته درحالی‌که فروش تا به اینجای کل سال نسبت به پارسال 4 درصد کاهش داشته است.«آنابل: آفرینش» به کارگردانی دیوید اف. سندبرگ David F. Sandberg درباره‌ی یک عروسک ساز و همسرش است که پس از مرگ دخترشان، از یک راهبه و چندین دختر یک یتیم‌خانه‌ی تعطیل‌شده در منزلشان استقبال می‌کنند؛ اما به‌زودی هدف موجود جن‌زده‌ی ساخته‌ی عروسک ساز قرار می‌گیرند. اکثر مخاطبان این فیلم را زنان (52 درصد) تشکیل دادند و 46 درصد خریداران بلیت این فیلم زیر 25 سال سن داشتند.

در تابستان 2016، «احضار 2» The Conjuring 2 با 40.4 میلیون دلارفروش اکران شد و درنهایت در کل دنیا به فروش 320.3 میلیون دلاری رسید. «آنابل»، اسپین‌آفی بود که در 2014 با فروش 37.1 میلیون دلار اکران شد درحالی‌که «احضار» The Conjuring در 2013 41.9 میلیون دلار فروخت.

جف گلدستاین، رئیس پخش وارنر داخل آمریکا، گفت: “با توجه به بازار آرام، ما خوشحال خواهیم بود که به مرز 30 میلیون دلار برسیم”این فیلم ترسناک، پس از «واندر وومن» Wonder Woman و «دانکرک» Dunkirk کریستوفر نولان Christopher Nolan، موفقیت تابستانه‌ی دیگری را برای وارنر رقم می‌زند. «دانکرک» در چهارمین آخر هفته‌ی خود همچنان باابهت باقی‌مانده و با 11.4 میلیون دلارفروش و عبور از مرز 150 میلیون دلار در آمریکای شمالی در مقام دوم قرار گرفت — موفقیتی بزرگ برای یک درام جنگ جهانی دوم که تکیه بر مخاطبان بزرگ‌سال دارد. «دانکرک» در خارج از آمریکا هم با فروش 14.5 میلیون دلاری به جمع فروش 210 میلیون دلار در خارج از آمریکا و جمع فروش 363.6 میلیون دلاری در سطح دنیا تا به امروز، رسید.

«آنابل: آفرینش» در خارج از آمریکا هم فروش خوبی دارد و در 39 مارکت 35 میلیون دلار فروخته است که جمع فروش خارج آمریکا را به 36.7 میلیون دلار و جمع فروش جهانی را به 71.7 میلیون دلار رسانده است. این فیلم فروش موفقی در خارج از آمریکا دارد، ازجمله کره‌ی جنوبی (6.6 میلیون دلار) که به نظر می‌رسد باکس آفیس در آن فارغ از جنگ لفظی بین کره‌ی شمالی و مدیریت ترامپ به کار خود ادامه می‌دهد.این فیلم ترسناک در سطح بین‌المللی در مقام دوم و پس از «جنگ‌جویان گرگ 2» Wolf Warrior 2، تب داغ باکس آفیس چین که بر اساس آمار کام‌اسکور comScore با فروش 83 میلیون دلاری به جمع فروش تاریخی حداقل 680 میلیون دلار در چین و 685 میلیون دلار در کل رسید.

درجاهای دیگر باکس آفیس آمریکای شمالی، انیمیشن استودیوی اپن‌رود Open Road به نام «عملیات آجیلی 2:‌آجیلی اصل» The Nut Job 2: Nutty by Nature در مقام سوم و با فروش 8.9 میلیون دلار از 4003 سالن سینما — کمتر از نصف فروش 19.4 میلیون دلاری «عملیات آجیلی» The Nut Job در ژانویه‌ی 2014 — اکران شد.

«عملیات آجیلی 2» در حالی اکران شد که تنها چند روز از اعلام خریده شدن اپن‌رود Open Road توسط تانگ مدیا Tang Media از ای‌ام‌سی اینترتینمنت AMC Entertainment و رگال اینترتینمنت Regal Entertainment می‌گذشت. این فیلم انیمیشنی به کارگردانی کال برونکر Cal Brunker به داستان گروهی از حیوانات می‌پردازد که در تلاش‌اند از تبدیل‌شدن پارک آرام خود به یک مرکز تفریحی جلوگیری کنند. صداپیشگان این فیلم عبارت‌اند از ویل آرنت Will Arnett، مایا رودولف Maya Rudolph، جکی چان Jackie Chan و کاترین هیگل Katherine Heigl.

«برج تاریک» The Dark Tower سونی Sony در دومین آخر هفته‌ی خود از مقام اول به مقام چهارم افت کرد و با فروش 7.9 میلیون دلاری به جمع فروش 10 روزه‌ی تأسف‌بار 34.3 میلیون دلار رسید.

«سفر دختران» Girls Trip یونیورسال Universal، یکی از فیلم‌های کمدی موفق اخیر، با 6.5 میلیون دلارفروش لیست 5 فیلم برتر را بست و به جمع فروش 97.2 میلیون دلار در داخل آمریکا رسید. این فیلم مثبت 17 سال — که در خارج از آمریکا هم 8.4 میلیون دلارفروش داشت و جمع فروش جهانی خود را به 105.6 میلیون دلار رساند — به‌زودی مرز 100 میلیون دلار را در آمریکای شمالی درمی‌نوردد، درست مانند «بیبی راننده» Baby Driver ادگار رایت Edgar Wright در این آخر هفته که موفقیتی بزرگ برای سونی Sony رقم زد.عنوان مطرح در باکس آفیس اختصاصی این آخر هفته «اینگرید به غرب می‌رود» Ingrid Goes West به نویسندگی و کارگردانی مت اسپایسر Matt Spicer بود که در سه سالن سینما با فروش 141، 216 دلار و میانگین 47، 072 دلار برای هر سالن سینما به‌عنوان بهترین فیلم اختصاصی این آخر هفته اکران شد. این درام-کمدی با بازی آبری پلازا Aubrey Plaza درباره‌ی یک زن جوان وسواسی است که به لوس‌آنجلس می‌رود تا به یک فرد تأثیرگذار در رسانه‌های جمعی تبدیل شود. از سایر بازیگران این فیلم می‌توان به الیزابت اولسن Elizabeth Olsen و بیلی مگنوسن اشاره کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر