آیا قند منجر به بروز آکنه می‌شود؟

پاسخ به این سؤال که آیا قند منجر به بروز آکنه می‌شود نه خیر است، قند منجر به بروز آکنه نمی‌شود. تا به امروز اثبات نشده است که قند منجر به بروز آکنه می‌شود

آیا قند منجر به بروز آکنه می‌شود؟

پاسخ به این سؤال که آیا قند منجر به بروز آکنه می‌شود نه خیر است، قند منجر به بروز آکنه نمی‌شود. تا به امروز اثبات نشده است که قند منجر به بروز آکنه می‌شود. در دهه‌های اخیر توجه زیادی به ارتباط بین رژیم غذایی و آکنه شده است. تحقیقاتی وجود داشته‌اند که به ارتباط مصرف قند بیش از حد با شدت آکنه اشاره می‌کنند. ولی، حتی متخصصان پوست نیز در این باره اختلاف نظر دارند. بسیاری از متخصصان پوست بر این باورند که رژیم غذایی در ایجاد آکنه نقش دارد.
برخی تحقیقات نشان داده‌اند که افرادی که قند زیادی مصرف می‌کنند نه تنها احتمال بروز آکنه در آن‌ها افزایش پیدا می‌کند بلکه همچنین به آکنه شدید‌تر از افرادی که رژیم غذایی با قند پایین دارند مبتلا می‌شوند. تحقیقاتی که مصرف قند را به آکنه مرتبط می‌کنند ضعیف هستند. تحقیقات قوی وجود دارند که مواد غذایی دارای شاخص قند بالا را به شدت آکنه مرتبط کنند. مواد غذایی دارای شاخص قند بالا مطمئناً شیرین خواهند بود مانند کیک‌ها و کلوچه‌ها وغیره ولی، آن‌ها همچنین شامل مواد غذایی نشاسته‌ای مانند نان سفید و سیب زمینی هستند.
تحقیقات دیگر ارتباطی بین رژیم غذایی و آکنه نشان نداده‌اند. پس، آیا قند منجر به بروز آکنه می‌شود یا خیر؟ جواب ممکن است هم شاید باشد هم شاید نباشد باشد. اگر تحقیقات متضاد باشند که هستند چه کار باید کنیم؟ آنچه که مطمئنا می‌دانیم واقعیت است: آکنه به خاطر فعالیت بیش از حد غدد سبابه، تجمع سلول‌های مرده پوست، التهاب و باکتری‌های مولد آکنه به وجود می‌آید. همچنین احتمالاً می‌دانید که هورمون‌ها نقش بزرگی در تشکیل آکنه دارند. بهترین راه برای درمان آکنه استفاده از روش‌های درمانی است که علل فوق‌الذکر را مخاطب قرار می‌دهند.
اگرچه ارتباط مصرف قند با آکنه ثابت نشده است ولی، بهتر است صادق باشیم. اگر رژیم غذایی شما حاوی مواد غذایی و نوشیدنی‌های شیرین و فاقد میوه‌ و سبزیجات و پروتئین بدون چربی است، رژیم غذایی سالمی نیست. با قطع مصرف قند چیزی از دست نمی‌دهید بلکه در عوض چیز‌های زیادی به دست می‌آورید.
کاهش مصرف قند ممکن است باعث شود پوست بهتری داشته باشید. ولی، اگر کاهش مصرف قند آکنه شما را کاهش نمی‌دهد، ناامید نشوید. شما هنوز هم می‌توانید با استفاده از روش‌های متداول آکنه را کنترل کنید. محصولات OTC انتخاب خوبی برای درمان آکنه خفیف هستند. برای درمان موارد شدید‌تر آکنه باید به متخصص پوست مراجعه کنید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر