خبرگزاری مهر- گروه سیاست: این روزها رسانه ملی سخت مشغول کابینه دوازدهم است و هر روز گزارشی یک طرفه و تبلیغاتی برای وزرای پیشنهادی دولت روی آنتن می برد.
این ایام که وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم برای ارائه برنامه و جواب دادن به سوالات نمایندگان میهمان فراکسیونهای مختلف مجلس شورای اسلامی هستند بعد از خروج از فراکسیون شبکه خبر سیما به صورت زنده با وزرای پیشنهادی به گفتگو می پردازد و از دیدارشان با نمایندگان می پرسد.
علاوه بر این بصورت متعدد اقدام به پخش عکس و برنامه های وزرا می کند، اما گویا این اقدام هم مسئولان رسانه ملی را راضی نکرده و بصورت اختصاصی هم گفتگوهایی را با هر یک از وزرا گرفته اند و بطور متناوب اقدام به پخش آنها می کنند.
اما آیا ضرورت دارد که همه این برنامهها از رسانه ملی منعکس شود؟ براساس چه ضرورتی وزرایی که هنوز رای اعتماد نگرفته اند و کارنامه آنها توسط نمایندگان ملت بررسی نشده است صداوسیما برای آنان برنامه تبلیغی می رود؟
پیش از این نیز رسانهها و گروههای سیاسی روند یکجانبه و حتی جانبدارانه صدا و سیما در پوشش و انعکاس برنامههای رئیسجمهور در ایام انتخابات را مورد انتقاد قرار داده بودند.
از اوایل سال جاری و نزدیکی به ایام انتخابات رسانه ملی در اقدامی عجیب اقدام به پخش برنامههای پرحجم و پرتعداد از رئیس جمهور و وزرا در شبکههای مختلف صدا و سیما کرد و هرچه به 29 ادریبهشت یعنی زمان برگزاری انتخابات نزدیک تر شدیم حجم این برنامه ها نیز افزایش یافت.
این اقدام رسانه ملی در حالی است که همواره حامیان دولت و رسانه هایشان از رسانه ملی به عنوان رسانه میلی نام می برند و هرجا که کم می آورند هجمه ها و انتقادات خود را روانه آن می سازند و حتی توفیقاتی هم در تعطیلی یا محدودسازی برخی از برنامههای صداوسیما داشته اند.
اما از رسانه ملی و رئیس آن انتظار میرود حسب وظایف و انتظارات افکار عمومی عمل کند و استقلال خود را در برابر دستگاههای مختلف از جمله دولت که بودجه آنرا تامین می کند حفظ و از واگذاردن آنتن این رسانه به شخص و یا نهاد، دستگاه و سازمانی خاص خودداری کند.