ماهان شبکه ایرانیان

مجوز معدنکاری در ۱۱هزار هکتار جنگل لغو شد

استاندار مازندران در پی مخالفت سازمان حفاظت محیط‌زیست، سازمان جنگل‌ها و مراتع، تشکل‌های محیط‌زیستی منطقه و رسانه‌ها، با اکتشاف معدنی در هزاران هکتار از جنگل‌های هیرکانی مخالفت کرد

مجوز معدنکاری در 11هزار هکتار جنگل لغو شد

استاندار مازندران در پی مخالفت سازمان حفاظت محیط‌زیست، سازمان جنگل‌ها و مراتع، تشکل‌های محیط‌زیستی منطقه و رسانه‌ها، با اکتشاف معدنی در هزاران هکتار از جنگل‌های هیرکانی مخالفت کرد.

به گزارش به نقل از همشهری آنلاین،با موافقت استان مازندران مجوز اکتشاف معدن در محدوده‌ای به وسعت بیش از 11هزار و 200هکتار از جنگل‌های هیرکانی در زون منطقه حفاظت‌شده صادر شده بود.

بنا به اعلام مسئولان محلی محیط‌زیست بخش وسیعی از منطقه‌ای که استاندار مجوز عملیات معدنکاری در آن را صادر کرده بود پوشیده از جنگل و بخش‌هایی از آن نیز بهترین زیستگاه گوزن مرال و پلنگ و خرس است که با عملیات معدنکاری به‌طور کامل نابود می‌شد.

آنطور که پایگاه اطلاع‌رسانی محیط‌زیست اعلام کرده است، ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران، دستور پیشین خود را پس گرفت و طی نامه‌ای رسمی به اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان با واگذاری 11هزار هکتار از رویشگاه ارزشمند هیرکانی برای کاربری معدنی در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی مخالفت کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان