ماهان شبکه ایرانیان

مقبره سید صلاح الدین محمد

مقبره امامزاده سید صلاح‌الدین محمد در جنوب شرقی شهر آبدانان بر روی تپه‌ای در محل قبرستان عمومی شهر آبدانان واقع شده است. در این قبرستان سنگ قبرهای قدیمی دیده می‌شوند که دارای نقوشی همچون بزکوهی، تفنگ، شانه، مهر و تسبیح، قلیان، ابریق و &#۸۲۳۰; می‌باشند و قدمت آن‌ها تا حدود ۲۰۰ سال پیش می‌رسد.

مقبره امامزاده سید صلاح‌الدین محمد در جنوب شرقی شهر آبدانان بر روی تپه‌ای در محل قبرستان عمومی شهر آبدانان واقع شده است. در این قبرستان سنگ قبرهای قدیمی دیده می‌شوند که دارای نقوشی همچون بزکوهی، تفنگ، شانه، مهر و تسبیح، قلیان، ابریق و … می‌باشند و قدمت آن‌ها تا حدود 200 سال پیش می‌رسد.

بنای امامزاده سید صلاح‌الدین محمد به صورت مستطیل شکل ساخته شده و دارای گنبد دوپوش و مُضَرَّس (درچین) بیرونی و گنبد نیم‌کروی داخلی است. بدنه بنا از دو قسمت بدنه قدیمی و الحاقات جدید تشکیل شده است. بدنه قدیمی شامل اتاق ورودی و اتاق مقبره (گنبدخانه) است و قسمت الحاقی شامل یک شبستان که سه طرف بنا را در قسمت‌های غربی، شرقی و جنوبی احاطه کرده است و همچنین دو اتاق در گوشه‌های شمال شرقی و شمال غربی بنا و یک ایوان ورودی با دو رواق در طرفین آن در ضلع شمالی بنا می‌باشد. مصالح به کار برده شده در این بنا در قسمت‌های مختلف متفاوت است. در قسمت قدیمی بنا بدنه با قلوه سنگ و گنبد بیرونی آن با آجر و پوشش خارجی بنا از گچ بوده است. قسمت الحاقی بنا نیز از مصالح امروزی مانند آجر، ماسه، سیمان و آهن ساخته شده است.

مقبره سید صلاح الدین محمد

مقبره سید صلاح الدین محمد

مقبره سید صلاح الدین محمد

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان