از حال بد تهران تا واردات جسد در گزیده خبرهای اجتماعی ایسنا

امروز در گزیده خبرهای اجتماعی ایسنا، رییس سازمان پزشکی قانونی پیشنهاد واردات جسد را مطرح کرد، مرتضی الویری از حال ناخوش تهران گفت، وزیر بهداشت هم در آستانه رای اعتماد سفره دلش را گشود و از دغدغه‌ها و خاطرات تلخ و شیرینش دوره وزارتش ناگفته‌هایی را بر زبان آورد و یک جمعیت شناس نیز برای اولین بار آمارهایی درخصوص جوانان از تجرد آنها تا بیکاری‌شان ارائ ...

از حال بد تهران تا واردات جسد در گزیده خبرهای اجتماعی ایسنا

به گزارش ایسنا، گروه اجتماعی ایسنا امروز بیش از 50 خبر را روی خروجی خود منتشر کرد که گزیده‌ای از این اخبار در ادامه آمده است:

عصر امروز مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور برگزار شد. عیسی کلانتری، معاون رئیس جمهور و رئیس جدید سازمان حفاظت محیط زیست دراین مراسم با اشاره به اینکه فاجعه امروز محیط زیست کشور «آب» است گفت: گرفتاری‌های امروز محیط زیست نتیجه سیاست‌های احساسی دهه 60 و 70 است.

معصومه ابتکار رییس پیشین سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور نیز با تاکید بر اینکه در جاهایی بر اساس قانون و مقررات به برخی طرح‌ها «نه» گفتیم و اطمینان می‌دهم در چهار سال گذشته هیچ طرحی بدون انجام ارزیابی زیست محیطی اجرا نشد، مهمترین دستاورد سازمان محیط زیست طی چهار سال گذشته را بهبود وضعیت تالاب‌ها اعلام کرد.

***

«از ماجرای بدهکاری وزیر بهداشت تا درخواست از نمایندگان ملت» تیتری است که برای گفت‌وگوی ایسنا با سیدحسن قاضی زاده هاشمی، انتخاب شده است. او در این گفت‌وگو ضمن تشریح برنامه‌هایش برای حضور در کابینه دوازدهم، از نمایندگان ملت خواست که از سلامت مردم غافل نشوند و کمک کنند تا مردم حداقل در بخش بهداشت و درمان دغدغه نداشته باشند.

***

صبح امروز دکتر احمد شجاعی، رییس سازمان پزشکی قانونی کشور نیز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حوادث ایسنا پیشنهاد واردات جسد را مطرح کرد. پیشنهاد او درپی اعتراض شماری از دانشگاه‌های علوم پزشکی به نبود جسد در سالن‌های تشریح بود.

***

مهندس بازیان مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد نیز امروز از آمادگی کمیته‌امداد برای تامین مسکن مهاجران به روستاها و همچنین پرداخت وام 27 میلیونی خرید مسکن درشهرها خبر داد. خبر دیگر امروز او هفت برابر شدن بودجه مسکن نسبت به سال 93 بود، رشدی که نزدیک به 733 میلیارد تومان است و این مبلغ می‌تواند تا 800 میلیارد تومان افزایش داشته باشد.

***

روزگذشته، مرتضی الویری، رییس سنی شورای شهر پنجم که سابقه شهرداری تهران را نیز در کارنامه دارد، از ایسنا بازدید کرد و به سوالات گروه شهری این خبرگزاری پاسخ داد. امروز متن کامل این گفت‌وگو با تیتر «حال تهران خوب نیست» روی خروجی ایسنا منتشر شد. الویری در این گفت‌وگو از جلسه با قالیباف برای جلوگیری از پیشخوری اعتبارات ماده 17 شهرداری خبر داد.  تاکید بر لزوم شفافیت در طرح مشکلات شهر تهران با مردم محور دیگر این مصاحبه بود.

او در باره کانداتوری‌اش برای ریاست شورای شهر پنجم پایتخت نیز گفت: کاندیدا شدن من برای ریاست شورا بستگی به تصمیم و درخواست اعضای شورا دارد. در صورت درخواست اعضا از این مسئولیت استنکاف نمی‌کنم، اما در هر حالت بی‌تردید یک صدا و یک ندای واحد از شورا شنیده خواهد شد و تلاش می‌کنیم همانطور که برای انتخاب کاندیدای نهایی شهرداری تهران با برگزاری بیش از 20 جلسه گفت‌وگو و تبادل نظر به اجماع بر سر آقای نجفی رسیدیم برای هیات رییسه نیز با تبادل نظر و گفتگوی کارشناسانه اعضاء به اجماع برسیم.

***

70 درصد مردان جوان «مجرد» هستند  یکی از آمارهایی است که شهلا کاظمی‌پور، جمعیت شناس سرشناس کشورمان برای نخستین بار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا آن را اعلام کرده‌است. او از رسیدن نرخ «بیکاری» دختران جوان به 40 درصد نیز خبر داد و با بیان اینکه 15 تا 29 سالگی «سن جوانی» محسوب می‌شود گفت: 20 میلیون نفر از جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند این در حالیست که روند جوانی در کشور رو به کاهش است.

***

سردار حسین اشتری، فرمانده ناجا امروز با وزیرکشور عراق دیدار کرد، دیداری که بخشی از مباحث مطرح شده در آن حول محور اربعین و راهپیمایی آن بود. اشتری در حاشیه این دیدار از بازگشایی مرز کمکی در اربعین امسال به منظور تسهیل تردد زائران خبر داد و ابراز امیدواری کرد با بازگشایی مرز جدید در کنار مرزهای رسمی خودمان، شاهد تسهیل در تردد زائران باشیم.

***

کوله‌پشتی‌ دانش آموزان سبک می‌شود تیتری است که برای گفت‌وگویی در تشریح برنامه آموزش و پرورش برای ادغام کتب درسی انتخاب شده است. حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از مطالعه بر روی ادغام کتب درسی و تالیف تلفیقی کتب خبر داد و به خبرنگار ایسنا گفته که با اتمام بازه زمانی پنج ساله اجرای آزمایشی، کتب درسی را مورد بازنگری قرار می‌دهند و اکنون در حال مطالعه برای بازنگری پایه‌های اول، دوم و سوم ابتدایی با رویکرد تلفیقی هستیم.امری که اگر اجرایی شود منجر به سبک شدن کوله پشتی دانش‌آموزان از کتاب‌های درسی خواهد شد.

***

معصومه ابتکار هم که حالا دیگر سمت او  معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری است، در یکی از آخرین گفت‌وگوهای خود با ایسنا در جایگاه رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست، گفت: رشد سبز رشد اقتصادی پایدار است که ملازم الزامات زیست‌محیطی است بنابراین دولت دوازدهم این امر را به‌صورت جدی پیگیری می‌کند.برنامه ششم توسعه برای کشور برنامه‌های روشنی را تعریف کرده است که یکی از اولویت‌های آن توسعه محیط‌ زیست است. در واقع کشور نمی‌تواند اولویتی بدون محیط‌زیست داشته باشد و اولویت‌های دیگری مانند رشد اقتصادی، اشتغال، موضوعات بین‌المللی و همکاری‌ با کشورهای دیگر نیز باید شکل بگیرد اما در کنار همه این خط‌ مشی‌ها مسئله محیط‌ زیست و توجه به آب و ارتقای سطح محیط‌ زیست اهمیت بسیار زیادی دارد.

***

خبرهای پربازدید گروه اجتماعی در 24 ساعت گذشته هم در ادامه آمده است:

از ماجرای بدهکاری وزیر بهداشت تا درخواست از نمایندگان ملت

پیشنهاد واردات جسد

حال تهران خوب نیست

70 درصد مردان جوان «مجرد» هستند/ نرخ «بیکاری» دختران جوان به 40 درصد می‌رسد

کوله‌پشتی‌ دانش آموزان سبک می‌شود

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان