کاربردهای روغن اساسی آگار

تصور می‌شود که رایحه روغن آگار منجر به آرامش ذهن، ارائه ثبات عاطفی، و از بین بردن اضطراب و افسردگی می‌شود

کاربردهای روغن اساسی آگار

تصور می‌شود که رایحه روغن آگار منجر به آرامش ذهن، ارائه ثبات عاطفی، و از بین بردن اضطراب و افسردگی می‌شود. اعمال آن نیز به رهایی از خستگی عضلات و درد مفاصل کمک می‌کند. در مورد این روغن اساسی در این مقاله بیشتر بخوانید.
استفاده از روغن اساسی آگار آسان است. اما خرید آن آسان نیست زیرا بسیار گران است. با این حال این روغن اساسی گران یکی از روغن‌های اساسی مورد احترام با توجه به استفاده‌های متعدد آن است. روغن اساسی از درختی به نام آکولاریا به دست می‌آید درختی کمیاب و در معرض تهدید که عمدتا در بخش‌های خاصی از چین و آسیای جنوب شرقی کشت می‌شود. رشد بیش از حد قارچ در این درختان منجر به شکل‌گیری آگار، یک چوب صمغی تیره می‌شود و از آنجایی که این روغن اساسی معطر است از طریق فرایند تقطیر استخراج می‌شود.

استفاده در عطرسازی

در بسیاری از کشورهای جنوب شرقی آسیا و ژاپن، عطر چوب‌های معطر از این اسانس باعث شده که یکی از مهمترین مواد تشکیل دهنده مورد درخواست به وسیله تولیدکنندگان مختلف عطر در سراسر جهان شود.

تسکین مشکلات تنفسی

این روغن اساسی کاملا قوی است که منجر به کاهش اختلالات تنفسی مانند آسم و برونشیت می‌شود. تصور می‌شود که یک ضد آسم باشد که به درمان حملات آسم کمک می‌کند.

تسکین مشکلات گوارشی

تصور می‌شود که این روغن اساسی یک روغن دفع گاز معده باشد و بدین معنی است که مانع تجمع گاز در روده می‌شود. بنابراین استفاده از این روغن اساسی ممکن است به آزاد شدن گاز کمک کند و با نفخ که معمولا بعد از یک وعده غذایی سنگین رخ می‌دهد مبارزه کند. توانایی آن در افزایش دفع گاز از روده‌ها به طور موثری باعث کاهش مشکلات هضم می‌شود.

بهبود بهداشت روان

این روغن اساسی می‌تواند در بهبود سلامت عاطفی و روانی مفید باشد. عطر این روغن دارای تاثیر مثبت در ذهن و بهبود التیام عاطفی است. تاثیر عمیق عاطفی پس از استنشاق عطر این روغن اساسی به آرامش ذهن و همچنین غلبه بر احساسات منفی کمک می‌کند. اختلالات احساسی یا روانی که منجر به اضطراب و افسردگی می‌شود می‌تواند به کمک این روغن اساسی به صورت موثری درمان شود.

التیام درد

این روغن باعث کاهش ناراحتی‌های فیزیکی ناشی از خستگی عضلات، جراحت، اسپاسم و درد مفاصل می‌شود. ماساژ آن در نقاط دردناک می‌تواند به از بین بردن درد عضلات می‌شود. می‌تواند به عنوان شل‌کننده طبیعی عضلات عمل کند، از این رو استفاده از آن می‌تواند به تسکیتن درد بدن کمک کند.

بهبود بهداشت پوست

روال مراقبت از پوست که شامل استفاده از روغن اساسی آگار است در واقع در مبارزه با مشکلات پوستی، داشتن پوست بهتر و روشن‌تر کاملا موثر است. جای تعجب نیست که یکی از مواد فعال در کرم‌های لوکس مراقبت از پوست است.

بهبود میل جنسی

افراد مبتلا به اختلال عملکرد جنسی ممکن است با استفاده از این روغن اساسی بهبود یابند. تصور می‌شود که یک تقویت کننده میل جنسی است و ممکن است در درمان اختلال نعوظ نیز کمک‌کننده باشد.

دیگر موارد استفاده دارویی

مصرف کنندگان داروهای گیاهی چینی از این روغن برای درمان اختلالات کبدی، مانند سیروز استفاده می‌کنند. روغن اساسی تصور می‌شود که دارای خواص ضدتشنج باشد که ممکن است به درمان صرع کمک کند.
اعتقاد بر این است که روغن آگار نقش مهمی در پاکسازی ذهن و در نتیجه تسهیل دست یابی به روشنگری معنوی در حکیمان هندی می‌شود. حتی امروزه شمن‌های ژاپنی از این روغن به منظور کاهش درد و رنج در مراسم‌های مذهبی و عرفانی خود استفاده می‌کنند.
سازمان FDA آمریکا فواید روغن اساسی آگار را تایید نمی‌کند. از این رو، استفاده از آن بدون مشورت با پزشک توصیه نمی‌شود.
سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفا جنبه آموزشی دارد و نمی‌تواند جایگزینی برای توصیه‌های پزشک متخصص باشد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان