علی ساری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کیفیت آموزش و پرورش در خوزستان ناراحت کننده است. وضعیت آموزشی استان از لحاظ نمره نهایی و کنکور به هیچ وجه مورد رضایت نیست.
وی افزود: نباید کیفیت را فدای کمیت کنیم و سعی در کسب نتایج بدون کیفیت لازم آموزشی کرد. صرف بالا بردن نمره به هر قیمتی نتیجه مطلوبی نخواهد داشت بلکه کیفیت همچنان نازل خواهد بود.
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جابه جایی حوزه امتحانات سال نهایی آموزش و پرورش در خوزستان بر خلاف سایر استانها صورت نمیگیرد و این امر کاهش کیفیت و تنها تلاش برای کسب نمره را نمایان میسازد. از سوی دیگر در حالی که صندلیهای دانشگاهها خالی است، تعداد ورود به دانشگاه ملاک تعیین کیفیت آموزش و پرورش نیست.
ساری با بیان اینکه فضاهای آموزشی باید از حالت سنتی به نوین تغییر کند، عنوان کرد: چرا اغلب مدارس استان فاقد یک آزمایشگاه ساده هستند در حالی امروزه در تمام جهان هر ماده درسی در یک فضای آموزشی خاص آن تدریس میشود.
وی ادامه داد: کمبود مدارس در استان یک فاجعه است تراکم دانشآموزشی اهواز بالاتر از 40دانش آموز در هر کلاس است و این آمار در کشور نظیر ندارد.
دبیر مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت دوازدهم باید در خصوص بهبود وضعیت آموزش و پرورش خوزستان نگاه ویژهای داشته باشد و در این راستا اقدامات ملموسی صورت گیرد زیرا وضعیت کنونی غیر قابل تحمل است.