چطور با استرس تعطیلات کنار بیایید؟

تعطیلات زمانی برای تفریح و خوشگ‌ذرانی هستند. به هر حال مواردی هستند که خوب پیش نمی‌روند و خارج از کنترل شما هستند و باعث استرس‌تان می‌شوند

چطور با استرس تعطیلات کنار بیایید؟

تعطیلات زمانی برای تفریح و خوشگ‌ذرانی هستند. به هر حال مواردی هستند که خوب پیش نمی‌روند و خارج از کنترل شما هستند و باعث استرس‌تان می‌شوند.
ممکن است در دوره تعطیلات به آسانی دچار استرس شوید به خصوص اگر سعی داشته باشید تا کارهای زیادی را به یک‌ باره انجام دهید و انتظار داشته باشید تا همه آن‌ها به خوبی پیش روند.استرس می‌تواند با آسیب‌پذیر کردن شما نسبت به بیماری‌ها، سلامتی‌تان را به خطر اندازد. از این رو مهم است تا بدانید که چطور استرس‌تان را به حداقل برسانید یا بیاموزید که چطور بهتر آن را کنترل کنید.
استرس در طول تعطیلات گریزناپذیر است. گرچه کنار آمدن با آن خیلی دشوار نیست. با کمی تغییر در تفکرو برنامه معمول‌تان، می‌توانید از آن اجتناب کنید.
دلایلی برای استرس در طول دوره تعطیلات
مسائل مالی: این مسئله وقتی اتفاق می‌افتد که بودجه کافی برای تعطیلات در نظر نگرفته‌اید و بیش از آنچه که توان پرداخت آن را داشته‌اید، هزینه کرده‌اید. اکنون می دانید که برای شش ماه آینده جهت جبران هزینه‌ای که برای هدایا، غذا، سفر و تفریحات پرداخته‌اید، باید سختی تحمل کنید.
فشار ذهنی: شما روابط زیادی دارید و برخی از آن‌ها پیچیده هستند. کنار هم قرار دادن همه خانواده با سوء تفاهم‌ها و تعارض ها همراه است و این موضوع موجب استرس می‌شود.
فشار فیزیکی: اگر شما تعطیلات خود را با خرید کردن، ملاقات افراد، برگزاری مهمانی‌ها و برنامه‌هایی این چنینی بگذرانید، جسم‌تان را خسته می‌کنند.
توصیه‌هایی برای مقابله با استرس در طول تعطیلات
آرام باشید. بنشینید و آسوده باشید. برای مدتی به چیز دیگری فکرنکنید، چند نفس عمیق بکشید و در مورد آنچه برای‌تان مهم است، فکر کنید.
از قبل برنامه‌ریزی کنید. برای همه کارهایی که قصد انجام آن‌ها را دارید، برنامه داشته باشید. سوغات و مواد اولیه پخت و پز را قبل از تعطیلات تهیه کنید تا مجبور نباشید که برای هر چه که نیاز دارید، شتاب‌زده عمل کنید.
بودجه‌ای را در نظر بگیرید و به آن پایبند باشید. فراتر از بودجه‌تان هزینه نکنید، به هر آنچه که وسوسه‌تان می‌کند و غر زدن‌های فرزندان‌تان توجهی نکنید. کاملا قابل پذیرش است که به فرزندان‌تان نه بگویید. این کار شما را به والد بدی تبدیل نمی‌کند حتی اگر آن‌ها چنین بگویند. اگر می‌توانید به جای خرید سوغات، خودتان ابتکار به خرج دهید. افراد سپاس‌گزار زمانی خواهند بود که شما برای ساخت چیزی خاص صرف کرده‌اید به جای اینکه یک چیز معمولی از بازار بخرید.
به خودتان سخت نگیرید. شما مجبور نیستید کاملا بی نقص باشید و همه چیز را خودتان انجام دهید. فرزندان و دیگر اعضا خانواده را گرد هم آورید و از آن‌ها بخواهید برای تزئین منزل، تهیه وعده‌های غذایی، خرید و دیگر کارها کمک‌تان کنند.
سعی نکنید تا همه انتظارات دیگران را برآورده کنید.
ولقع بین باشید. تصویر تعطیلات بی نقص تنها در فیلم ها وجود دارد. در زندگی واقعی چیزهایی ناخواسته پیش می‌آیند و همه چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود.
فعالیت‌هایی بیش از آنچه توان انجامش را دارید، بر عهده نگیرید. شما مجبور نیستید در همه نمایش‌ها و مهمانی‌ها در شهر حضور پیدا کنید. به دنبال کیفیت باشید نه کمیت.
بیاموزید که همه چیز در گذر است. آداب و رسوم تغییر می‌کنند، اقوام به دور دست نقل مکان می‌کنند، کودکان بزرگ می‌شوند. همه چیز مانند سابق باقی نخواهد ماند.
تفاوت‌ها را کنار بگذارید. هیچ خانواده‌ای بی نقص نیست و همیشه افرادی هستند که باعث عصبانیت شما می‌شوند. سعی نکنید آن‌ها را تغییر دهید. نحوه برخوردتان با آن‌ها را تغییر دهید.
اگر نیاز است به دنبال حمایت باشید. حتما نیاز به یک درمانگر متخصص نیست. این فرد می‌تواند هرکسی باشد که شما به او اعتماد دارید و می‌تواند توصیه‌های خوبی برای شما داشته باشد.
پذیرا احساسات خود باشید. اگر احساس غمگینی می‌کنید، دلایل آن را پیدا کنید و سعی کنید بر آن غلبه کنید. با تظاهر به شادی نهایتا این احساس را خواهید داشت.
در فعالیت‌های اجتماعی شرکت کنید. کمک به دیگران روش خوبی برای کمک به خودتان است.
غذا سالم بخورید و خواب کافی داشته باشید. نیاز است که حداقل هشت ساعت خواب مفید داشته باشید.
تحلیل واقع‌گرایانه داشته باشید.
برای خودتان هدیه‌ای در نظر بگیرید.
به موسیقی آرامی گوش دهید.
با یک دوست صمیمی به پیاده روی بروید.
سعی کنید نگران چیزهایی نباشید که در کنترل شما نیست.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان