کفش‌ها و صند‌ل‌های تابستانی (۱)

گرمای هوای تابستان، باعث ایجاد خستگی و ناراحتی در پاها می‌شود و معمولا سلامت پاها در این مدت زمان ممکن است تا حدودی به خطر بیفتد.

کفش‌ها و صند‌ل‌های تابستانی (1)

تحریریه زندگی آنلاین- گروه دنیای زنان

 

بیش از ده‌هزار سال است که مردم از انواع کفش‌ها و صندل‌ها برای محافظت از پاها به هنگام راه رفتن استفاده می‌کنند. از آن زمان‌ها تاکنون انواع مختلفی از کفش‌ها و صندل تهیه شده‌اند. آمریکایی‌ها برای نخستین بار کفش‌های چرمی درست می‌کردند اما کفش‌هایی که آنها تولید می‌کردند به هنگام خیس شدن استحکام خود را از دست می‌دادند و خراب می‌شدند. در اوایل قرن 17،  کفش‌ها تغییرات اساسی کردند ولی جهش اصلی در صنعت کفش سازی در قرن 19 رخ داد.

 ظهور کفش‌های تابستانی

کفش‌های تابستانی، کفش‌های سبک و معمولاً  باز هستند به طوری‌که پا درون آنها احساس هوا کشیدن داشته باشد. خانم‌ها ساعت‌های طولانی را در محیط خارج از خانه سپری می‌کنند و لازم است از کفش‌هایی استفاده کنند که متناسب با نوع فعالیت روزمره آنها باشد و از طرفی به هیچ‌وجه در ناحیه پاها دچار ناراحتی نشوند.

در فصل تابستان فعالیت‌هایی مثل رفتن به پیک‌نیک، رفتن به کنار دریا، حضور در مهمانی‌ها و جشن‌ها و... بیشتر از فصل سرد سال می‌شود، بنابراین لازم است که قبل از خرید کفش به اینکه قرار است کجا آن را استفاده کنیم نیز توجه کافی داشته باشیم. با آغاز فصل تابستان و حتی کمی جلوتر از آن همه انواع چکمه‌ها و پوتین‌ها را از کمدها برمی‌داریم و به جای آنها کفش‌های تابستانی را می‌گذاریم.

گرمای هوای تابستان، باعث ایجاد خستگی و ناراحتی در پاها می‌شود و معمولا سلامت پاها در این مدت زمان ممکن است تا حدودی به خطر بیفتد. رطوبت و گرما می‌تواند در ناحیه پاها به یک معضل بزرگ تبدیل شود اما با کمی مراقبت و توجه به راحتی می‌توان از پاها محافظت نمود و این مشکلات را حل نمود.

صندل‌های روباز انگشتی

این دسته از صندل‌ها برای ماه‌های گرم بسیار مفیدند چرا که پاها داخل این کفش‌ها به راحتی حرکت می‌کنند ولی ایرادی که به این نوع صندل‌ها می‌گیرند، بندهای زیاد آنهاست. گاهی اوقات بندها روی سطح پوست سائیدگی ایجاد می‌کنند و حتی ایجاد زخم و ناراحتی می‌کنند.

به‌طور کلی کفش‌های چرمی در مقایسه با کفش‌های پلاستیکی بسیار راحت‌تر و مناسب‌تر هستند. رنگ‌های مناسب این فصل رنگ‌های روشن و شاد است اما مثل همیشه رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای نیز طرفداران زیاد خود را دارند.  از مهم‌ترین ویژگی‌های کفش‌های تابستانی، خاصیت ضد عرق آنهاست. کفش‌های این فصل سال هم باید عرق پا را جذب کنند و هم باید از عرق کردن پا جلوگیری کنند و در این میان صندل‌های لنین این ویژگی‌ را دارند و به نظر می‌رسند که بهترین انتخاب محسوب می‌شوند.

گاهی اوقات یافتن چیزی که در ذهن دارید، ‌کمی دشوار می‌شود. کفشی که هم راحت باشد هم مد روز باشد و هم مناسب فصل تابستان، اما فشاری که در فصل گرما به پاها وارد می‌شود؛ باعث می‌شود که شما بیشتر به مقولة راحت بودن و سلامت پاها اهمیت دهید مخصوصاً اگر مدت زمان طولانی در خارج از خانه به سر می‌برید.

خوشبختانه برای تابستان امسال نیز، انواع کفش و صندل‌های تابستانی در سایزهای مختلف ارائه شده‌اند؛ از کفش‌های تخت و اسپرت گرفته تا کمی پاشنه‌دار و حتی پاشنه بلند...

برای خواندن بخش دوم- کفش‌ها و صند‌ل‌های تابستانی- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر