راز‌هایی برای سفید و زیبا نگاه داشتن لباس‌های سفید

هیچ چیز غم انگیز‌تر از آن نیست که وقتی در حال آویزان کردن تیشرت سفید جدیدتان در داخل کمد هستید، می‌بینید که لباس سفید قدیمی‌تر شما در مقایسه با این سفید زیبا چقدر بدرنگ و بی‌روح به نظر می‌رسد! اما به شما مژده می‌دهیم که راه‌هایی برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد. این توصیه‌های شست و شو را دنبال کنید تا لباس‌هایی همواره زیبا و تازه داشته باشید.

لباسهیچ چیز غم انگیز‌تر از آن نیست که وقتی در حال آویزان کردن تیشرت سفید جدیدتان در داخل کمد هستید، می‌بینید که لباس سفید قدیمی‌تر شما در مقایسه با این سفید زیبا چقدر بدرنگ و بی‌روح به نظر می‌رسد! اما به شما مژده می‌دهیم که راه‌هایی برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد. این توصیه‌های شست و شو را دنبال کنید تا لباس‌هایی همواره زیبا و تازه داشته باشید.

 1. بعد از هر یک یا دو بار پوشیدنتان آن‌ها را بشویید

حتی اگر قادر به دیدن آن‌ها نباشید، نمک و عرق بدن شما می‌تواند لباس سفیدتان را به مرور زمان زرد یا خاکستری کند.

2. لکه‌ها را در اولین فرصت پاک کنید

لکه‌های غذایی مثل قهوه یا سس کچاپ به راحتی دیده می‌شوند. اما باید بدانید که به همان اندازه برای پاک کردن لکه‌های نامرئی نیز باید عجله کنید، لکه‌هایی مانند عرق زیر بغلتان. برای این کار با یک محلول پاک کننده قوی زیر بغل لباستان را بسایید، و قبل از آب کشی کردن بگذارید تا 15 دقیقه در محلول بماند.

3. برای شست و شو همیشه لباس‌های رنگی و سفید را از هم جدا کنید

درسته که این کار کاملاً واضح به نظر می‌رسد، اما همیشه انجام دادن این کار کمک زیادی به زیبا ماندن رنگ لباستان می‌کند و یادتان باشد که شستن لباس‌هایتان به این طریق یک باید است و نه یک انتخاب. می‌توانید علاوه بر شوینده‌ها به ماشین لباس شویی خود پودر‌های جذب کننده رنگ هم اضافه کنید تا مانع از بد‌رنگ شدن لباس‌ها شوید.

لباس4. همیشه پودر‌هایی را انتخاب کنید که حاوی سفید کننده باشند

سفید کننده‌ها باعث می‌شوند که لباس شما پس از هر شست و شو سفید‌تر به نظر برسد. پاک کننده دیگری که شاید شما بخواهید امتحان کنید پودر‌های آبی لباس شویی هستند. که این پودر‌ها رنگ سفید لباس را به جای زرد کمی به آبی متمایل می‌کنند.

5. تمیز کننده را با دقت اندازه گیری کنید

استفاده کردن کم‌تر یا بیش‌تر از حد معقول از پاک‌کننده‌ها باعث می‌شود رنگ لباستان خاکستری یا چرک شود. چرا که اگر شوینده شما بیش از حد باشد لایه‌ای از شوینده‌ها روی لباس‌تان باقی می‌ماند و لکه‌ها را تیره‌تر نشان خواهد داد و یا اگر کم باشد لباس آن چنان که باید شسته نمی‌شود. کافی است تا دستور العمل‌های شوینده انتخابی‌تان را جدی بگیرید.

6. ماشین لباس‌شویی خود را بیش از حد پر نکنید

وقتی که هنوز فضای خالی بالای لباس‌ها هست، می‌توانید لباس به آن اضافه کنید. اما بهتر است بدانید که کمی فضای خالی برای بهتر شسته وتمیز شدن لباس هایتان لازم است. اگر آن را کاملاً پر کنید، فضای زیادی برای چرخیدن مواد شوینده بین لباس هایتان نخواهد بود تا بتوانند تمام قسمت‌ها را به راحتی تمیز کنند.

7. درجه آب را تا حد تحمل پارچه لباس هایتان گرم انتخاب کنید

هرچه آب گرم‌تر باشد، جرم‌های بیش‌تری از بین می‌روند. همچنین حرارت، نمک‌ها را که باعث کدر شدن پارچه می‌شوند بیش‌تر از لباس شما می‌زدایند. اما برای این که به لباس شما صدمه‌ای ناشی از حرارت زیاد وارد نشود، حتماً قبل از شست و شو درجه حرارت قابل تحمل پارچه لباس‌تان را روی برچسب آن مطالعه کنید.

لباس8. لباس‌ها را با توجه به راهنمای مخصوص خودشان خشک کنید

بیش از اندازه خشک کردن لباس‌ها باعث می‌شود که لباس کهنه‌تر از آنچه که واقعاً هستند به نظر  برسند. پس از راهنمای خود پارچه‌ها استفاده کنید. یا این که از سیستم خشک کن خودکار لباس شویی استفاده کنید که بدون در نظر گرفتن زمان، زمانی عملیات خشک کردن تمام می‌شود که لباس‌ها تا حد استانداردی آب از دست داده باشند.

9. پارچه‌های ضد لک را انتخاب کنید

پارچه‌هایی را پیدا کنید که دارای این خاصیت هستند. اخیراً کمپانی‌هایی شروع به تولید محصولاتی کرده‌اند که تمام لکه‌هایی که پایه آن‌ها آب هستند و نه چربی، با شست و شوی معمولی به راحتی از لباس‌ها پاک می‌شوند.

10. فراموش نکنید که  از این توصیه‌ها می‌توانید برای تمام پارچه‌ها استفاده کنید

مانند ملحفه و حوله ها.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان