ماهان شبکه ایرانیان

دنیای سنگی رنگها (۱)

رنگ صورتی، رنگ سکوت و آرامش است. عشاق معمولا رنگ صورتی را انتخاب می‌کنند و جالب اینکه اگر از کسی هدیه‌ای با سنگ صورتی گرفتید، یعنی اینکه او شما را هیچگاه فراموش نخواهد کرد.

دنیای سنگی رنگها (1)

مهتاب خسروشاهی

 

انسان‌ها همواره متناسب با سطح فرهنگ خود؛ به دنبال زیبایی و تزئینات بوده و برای ایجاد این تزئینات، از طبیعت و محیط اطراف، بهره گرفته‌اند. در ایران نیز برای ساخت جواهرات، از طلا، نقره، برنز و انواع سنگ‌های رنگی استفاده می شده است و از آن جا که ایرانیان اهمیت زیادی به تجمل و آراستگی می‌دادند، از نظر جواهرات برای تزئین لباس‌ها، آرایش مو و ساخت ظروف استفاده می‌کردند.

صورتی، آرامش هستی

مفهوم رنگی

رنگ صورتی، رنگ سکوت و آرامش است. عشاق معمولا رنگ صورتی را انتخاب می‌کنند و جالب اینکه اگر از کسی هدیه‌ای با سنگ صورتی گرفتید، یعنی اینکه او شما را هیچگاه فراموش نخواهد کرد.

پیام رنگ

رنگ صورتی، مخلوط رنگ سفید و قرمز است. میزان انرژی موجود در این رنگ بستگی به شدت رنگ قرمز آن دارد اما سفید رنگی است که باعث ایجاد تعادل در حس این رنگ می‌شود. رنگ سفید نماد پاکی و رنگ قرمز نماد انرژی و هیجان در این رنگ است.

همراه بودن این دو رنگ تعادل حس ایجاد می‌کند در بعضی از زندان‌ها از این رنگ برای آرامش فضا استفاده می‌کنند. استفاده از سنگ با رنگ صورتی باعث ایجاد حس آرامش، اطمینان و رضایت می‌شود.

نمونه‌های شاخص

14 نوع سنگ‌ با طیف رنگ صورتی در طبیعت وجود دارد که در اینجا با پنج نمونه از شاخص‌ترین آنها آشنا می‌شوید.

هالیت صورتی

این سنگ معدنی به خاطر رنگ و ساختار ویژه‌آی که دارد، آرامبخش است. در چین باستان برای درمان بهتر زخم‌ها و آرام کردن درد افراد این سنگ را به عنوان سنگ درمانی به صورت آویز گردنی یا گوشواره به بدن فرد می‌آویختند.

رودوکروسیت

این سنگ که به اسم «رزگرم»، «رز تمشکی» و سنگ آهک منگنزی هم شناخته می‌شود. یکی از انواع خاص سنگ صورتی است. چینی‌ها معتقدند، استفاده از آن انتقال دهنده حس عاطفی است. علاوه بر اینکه روی حس خلاقیت نیز اثر مثبت دارد شکل اصلی این سنگ، کلیوی است. خاستگاه اصلی این سنگ، معادن کشور آرژانتین، مکزیک، ایالات متحده، آفریقای جنوبی، اسپانیا و رومانی است.

رزکوارتز

ویژگی این سنگ شفافیت آن است به همین دلیل هم آن را سنگ عشق و آرامش می‌دانند. رنگ آن بسیار آرامبخش است. این دانه‌‌ها معمولا تک و بزرگ بوده و از آن به عنوان تک نگین استفاده می‌کنند.

ترومالین صورتی

طیف رنگی این سنگ بسیار خاص است به طوری که از طیف رنگی صورتی کمرنگ تا قرمز شرابی را در بر می‌گیرد. چینی‌ها معتقدند این سنگ برای زنان آرامش و اعتماد به نفس به همراه دارد. استفاده از این سنگ باعث تعادل رفتاری فرد می‌شود. دلیل آن نیز رنگ زیبا و خاص این سنگ است...

برای خواندن بخش دوم- دنیای سنگی رنگها- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان