۲۰ ترفند نبوغ آمیز برای یک سفر راحت‌تر (قسمت اول)

چه بخواهید آخر هفته بیرون بزنید و یک سفر کوتاه بروید، چه برای عروسی به یک شهر دیگر دعوت شده باشید و یا بخواهید چند روز لب دریا بروید و خوش بگذرانید، مهم‌ترین سوالی که پیش می‌آید، این است: چطور در طول سفر استرس کمتری داشته باشم؟ به ویژه اگر بخواهید برای یک هفته سفر، فقط یک ساک کوچک (که بشود داخل هواپیما هم برد) ببندید

تنها سفر کردن

چه بخواهید آخر هفته بیرون بزنید و یک سفر کوتاه بروید، چه برای عروسی به یک شهر دیگر دعوت شده باشید و یا بخواهید چند روز لب دریا بروید و خوش بگذرانید، مهم‌ترین سوالی که پیش می‌آید، این است: چطور در طول سفر استرس کمتری داشته باشم؟ به ویژه اگر بخواهید برای یک هفته سفر، فقط یک ساک کوچک (که بشود داخل هواپیما هم برد) ببندید. برای این که مو لای درز سفرتان نرود، این 20 ترفند فوق العاده مفید را اجرا کنید تا بارتان سبک شود، وسایل آرایش را هم همراه ببرید و غذای هواپیما نیز اذیت تان نکند:

1. لیوان‌نگه‌دار:

مگر چند تا دست دارید که دو تا ساک کوچک، کیف زنانه، احتمالا پاسپورت و آب یا چای را نگه دارید؟ پتو مسافرتی یا روسری را دور دسته ساک ببندید و از آن به عنوان نگهدارنده مفید لیوان یا قوطی آب استفاده کنید.

2. صبحانه سالم:

معمولا غذای هواپیما افتضاح است. به جای دونات یا کره و مربای آماده و کوچکی که می‌دهند، کمی خوراکی و یک فلاسک چای همراه داشته باشید و صبحانه خودتان را نوش جان کنید.

3. برای مسواک تان محافظ ببرید.

برای این که مسواک ته کیف آرایش کثیف نشود یا کلا گرد و خاک بیرون را نگیرد، از پوشش‌های مخصوص که بیرون می‌فروشند، استفاده کنید یا اگر به آن‌ها دسترسی ندارید، خودتان خلاقیت به خرج دهید و مثلا با یک جعبه خالی آدامس درپوش بسازید.

نکات مسافرت کوتاه مدت

4. اگر واقعا درست انتخاب کنید، می‌توانید در یک ساک دستی لوازم مورد نیاز برای دو هفته مسافرت را جا دهید.

مهم‌ترین راهنمای سفر این است که لباس‌ها را «تا» نکنید، آن‌ها را لوله کنید. بعد، از این که چقدر لباس در ساک تان جا شده، تعجب می‌کنید.

5. اگر سفرتان به جای زیاد دوری نیست،

تمام کرم‌ها و مواد آرایشی تان را می‌توانید در کیف پلاستیکی کوچک (با حجم حدودا یک لیتر) جا دهید و ببرید.

6. از این بدتر نیست که تمام ساک را برای پیدا کردن یک چیز کوچک زیر و رو کنید.

این جا کیسه‌های طناب‌-کشی خیلی استفاده دارند و می‌توانید برای ساماندهی صابون، شوینده‌ها و لوازم آرایشی از این کیسه‌ها استفاده کنید. هم چنین اگر سرویس بهداشتی در اتاق خواب نباشد یا در فضای باز چادر می‌زنید، دم دست بودن این کیسه‌ها خیلی کمک می‌کند.

وسایل ضروری برای سفر

7. اگر با یکی از دوستان‌تان سفر می‌کنید،

صندلی کنار پنجره و کنار راهرو را رزرو کنید. مردم اگر تنها سفر کنند، معمولا صندلی وسط را رزرو نمی‌کنند، بنابراین احتمال این که کل ردیف دست شما بیفتد، زیاد است.

8. برای یک مراسم خاص سفر می‌کنید،

که باید چند تکه از جواهرات زیبای تان را هم همراه ببرید؟ از یک جایخی کوچک استفاده کنید، گوشواره‌ها را کنار هم و گردنبند را هم بدون این که گره بخورد، درون آن بگذارید و با پلاستیک روی آن را بکشید.

9. تعداد زیادی از لوسیون‌ها، شامپوها و وسایل آرایشی که در بسته‌های کوچک (اشانتیون) هستند، همراه ببرید.

آن‌ها کاملا تخت هستند و جا نمی‌گیرند، وزن شان بسیار ناچیز است و وقتی از آن‌ها استفاده کردید، می‌توانید بسته اش را دور بیندازید؛ برای همین، جا درون ساک دستی تان بیش‌تر هم می‌شود.

10. گردنبندهای بزرگ را درون کیف آرایش مچاله نکنید.

کلاسورهای مدرسه یا پلاستیکی این جا به درد می‌خورند و به کمک آن‌ها می‌توانید بهترین لوازم تزیینی تان را ببرید، بدون این که به هم گره بخورند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر